fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Case Study Za dopravní zácpu mohli zaměstnanci letiště, ne zákazníci, ukázala telco data

Za dopravní zácpu mohli zaměstnanci letiště, ne zákazníci, ukázala telco data

Přinášíme pár praktických příkladů, jak můžete v souladu s GDPR využívat data, která mají k dispozici mobilní operátoři. Přesto jsou tyto možnosti stále málo využívané. Jejich potenciál pro byznys je přitom obrovský.

Letiště v Sydney a dopravní zácpy

Letiště v australském Sydney využilo data mobilních operátorů k analýze vznikajících dopravních potíží v prostoru letiště. Mapovali, odkud a kam řidiči jezdí a snažili se odhalit konkrétní vzorce chování.

Přitom vyšlo najevo, že zácpy nezpůsobují cestující, ale zaměstnanci. Část řidičů navíc přijížděla každý den ve stejný čas. Proto nyní zaměstnanci parkují na oddělených parkovištích. Výsledkem je plynulejší doprava.

Retailový obchod v Helsinkách láká nové zákazníky

Přilákat nové zákazníky a získat zpět ty, kteří se rozhodli nakupovat jinde. Tak znělo zadání pro marketingové oddělení jednoho retailera v Helsinkách. Na pomoc si vzali telco data.

Zkoumali, odkud zákazníci přichází, jak dlouho v obchodě zůstávají a kam poté odcházejí. Výsledná data zkombinovali se socioekonomickými a demografickým údaji. Takto provedená analýza pomohla identifikovat relevantní segmenty zákazníků a naplánovat, jak a čím je v marketingu lze zasáhnout. 

Neuquén, argentinské město a zlepšení dopravy

Toto hlavní město argentinské provincie Neuquén vytvořilo spolu s okolními městy mapu, kudy se lidé po městě pohybují. Na základě dat od společnosti Telefónica – obohacených o demografické a behaviorální informace – sestavili řízený plán dopravy. 

Outdoorové kampaně s přesným cílením

Posterscope inzeruje v Singapuru na outdoorových reklamních plochách. Díky anonymním a agregovaným datům mobilního operátora zjistil, kdo chodí kolem jakých reklamních ploch. Inzerci tak umístil tam, kde se pohybuje relevantní cílové publikum. 

Telco data však využívají také vládní a neziskové organizace. Mobilní operátoři se mohou připojit k iniciativě Big Data for Social Good (Big data pro dobrou věc). Například brazilský mobilní operátor Vivo spolu s tamním ministerstvem zdravotnictví zkoumal, odkud a kam lidé cestují, aby mohli přijmout účinnou strategii proti šíření viru Zika. 

- Reklama -

Výše uvedené příklady využívají agregovaná data. Operátoři však umí předat i data související s konkrétním uživatelem – samozřejmě s jeho výslovným souhlasem. 

TelcoSroce

Služba TelcoScore poskytuje predikce chování zákazníka, tedy pravděpodobnost defaultu zákazníka ve finančních službách na základě telekomunikačních dat za 3 měsíce. Dodavateli score jsou tři největší mobilní operátoři: O2 Czech Republic a.s., T-Mobile Czech Republic a.s. a Vodafone Czech Republic a.s., takže score pokrývá téměř celý tuzemský trh.
 

Náhrada kreditní historie

Společnosti O2, T-Mobile a Vodafone vytvořily v ČR parametr hodnocení kreditního rizika zákazníka pro finanční instituce, tzv. Telco Score.

Telefónica umožňuje při zneužití karty verifikovat bankám informaci o tom, kde byla karta použita. 

Tyto příklady ukazují, že telco operátoři možnost využití a hodnotu svých dat znají a umí je poskytovat. 

Zdroj: Forrester

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...