fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Aktuálně Více než policie se firmy bojí pokut dodavatelů softwaru

Více než policie se firmy bojí pokut dodavatelů softwaru

Ještě před pár lety byly policejní razie kvůli porušování autorských práv k softwaru největším strašákem firem, které k podnikání využívají výpočetní techniku. Dnes se nejvíce bojí nikoli policie (11 %), ale smluvních pokut dodavatelů softwaru (29 %). Vyplývá to z průzkumu společnosti truconneXion mezi 350 tuzemskými společnostmi, ve kterém zjišťovala, proč firmy sledují využívání výpočetní techniky ve firmě. Například využívání hardwaru a softwaru zaměstnanci či jak se hospodaří s licencemi k softwaru.
Mezi další důvody monitoringu informačních technologií patří zamezení plýtvání firemními zdroji (25 %) a zahálka zaměstnanců (17 %). Až na chvostu se v průzkumu umístily obavy z nezákonného chování zaměstnanců (10 %), například stahování pirátského obsahu do počítače, a zneužívání firemního majetku (8 %) pro soukromou potřebu.
Překvapením letošního průzkumu byl skokový nárůst obav z kontrol dodavatelů softwaru, který se oproti loňskému roku zvýšil o 16 procentních bodů. Firmy mohou být auditovány různými dodavateli softwaru jednou a někdy i vícekrát ročně. Mezi výrobce softwaru, kteří audity provádějí nejčastěji, patří například firmy Oracle, Microsoft, SAP či IBM.

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...