fbpx
Středa, 8 července, 2020
Domů Aktuálně Vědci chtějí využít včely jako drony

Vědci chtějí využít včely jako drony

Vědci z Washingtonské univerzity úspěšně přeměnili včely na drobné drony. Experiment se třemi druhy různých včel zjistil, že jsou schopny létat jen tehdy, když převáží maximální váhu 105 miligramů. Vědcům se po několika pokusech podařilo vyvinout čip, který měl pouhých 102 miligramů a včely tak s ním úspěšně vzlétly.

Vědci chtěli otestovat efektivitu tohoto řešení. Velkou výhodou je například to, že včely mohou létat a pořizovat informace „ze vzduchu“ mnohem déle než drobné drony, jejichž baterky vydrží maximálně 30 minut na jedno nabití. Čip je rozdělen na dobíjecí lithium-iontovou baterii s provozní dobou okolo sedmi hodin. Zbytek hmotnosti je určen pro mikrokontrolér, anténu a senzory, které analyzují vlhkost, teplotu a intenzitu světla jednou za čtyři sekundy. Data jsou přenášena rychlostí přibližně 1000 bitů za sekundu.

- Reklama -
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...