fbpx
Úterý, 11 srpna, 2020
Domů Aktuálně V Česku chybí datoví analytici. VŠE pro ně otevírá profesní magisterský program,...

V Česku chybí datoví analytici. VŠE pro ně otevírá profesní magisterský program, zájem dvojnásobně převýšil kapacitu

V České republice chybí až 10 000 datových analytiků. Napravit by to mohli absolventi nově vzniklého profesního magisterského programu Data a analytika pro business powered by KPMG na Fakultě informatiky a statistiky VŠE. Do prvního ročníku se jich přihlásilo 128, zatímco kapacita programu je 60 míst.

Nový profesní magisterský program na VŠE vznikl v reakci na poptávku po lidech, kteří umí pracovat s datovou analytikou. „Týdně u nás firmy – jako například banky, telekomunikační nebo IT společnosti – poptávají zhruba 30 lidí, kteří rozumí datové analytice. Poptávka z pracovního trhu je 3-4x vyšší, než kolik máme nyní studentů,“ vysvětluje vedoucí katedry informačních technologií na VŠE a zakladatel a ředitel odborné platformy Data and Business VŠE Ota Novotný.

Do prvního ročníku profesního magisterského programu se přihlásilo 128 uchazečů, jeho kapacita je přitom 60 míst. VŠE chce otevřením programu Data a analytika pro business pomoci především poptávce firem na tuzemském trhu. Těm chybí pozice napříč firmami od juniorních datových analytiků až po odborníky věnující se data science a prediktivním modelům. Absolventi programu se díky praktickému zaměření výuky budou moci uplatnit prakticky ihned ve všech profesích, v nichž dochází k propojení datové analytiky a podnikání firem. Těch dnes podle odhadů chybí více než 10 000.

Datoví analytici na VŠE: Vzniká nová platforma Data & Business Na VŠE vzniká expertní platforma Data & Business, která si klade za cíl kompletně vzdělávat datové analytiky a zasazuje se o větší míru využití dat při manažerském rozhodování. Mimo profesního magisterského „datového“ programu a MBA chystá i profesního datového bakaláře. Jeho program je nyní v akreditaci, zahájen by měl být v říjnu 2021. Fakulta kromě jiného pořádá pro zájemce o datovou analytiku semestrální kurzy Data Science & Business Intelligence Academy či kurzy Datového minima pro Business. Kompletní informace o všech těchto aktivitách naleznete na databusiness.cz.

Studium datové analytiky intenzivně zaměřené na praxi

Profesní magisterské studium je zcela nový čtyřsemestrální formát výuky. Je veden formou na sebe navazujících intenzivních seminářů. Součástí studia je povinná praxe v datové firmě, která se uskuteční ve třetím semestru studia. Předání kvalitního know-how chce škola ovlivnit tím, že firmy pro praxi sama vybírá.

- Reklama -

Kromě lektorů VŠE se na výuce datových analytiků podílejí i odborníci z praxe, například ze společnosti ŠKODA AUTO či ČSOB. Garantem praktické odbornosti je KPMG, jejíž experti na datovou analytiku přinášejí do studia zkušenosti ze stovek projektů z pěti kontinentů. “Celý program koncipujeme jako spojení vědeckého výzkumu a akademické půdy s praxí. Studenti budou mít možnost vyzkoušet si projekty s reálnými výsledky. Navíc, protože výuka probíhá blokově formou intenzivních workshopů, můžeme studentům předat intenzivní znalost a hands-on zkušenosti v oblasti dat a analytiky,” říká guru datové analytiky a také řídící partner KPMG Lighthouse David Slánský, který se na výuce budoucích analytiků podílí.

Už loni v září spustila Fakulta informatiky a statistiky VŠE první datově a analyticky orientované MBA ve střední Evropě. “Na program MBA jsme letos, tedy v druhém ročníku, zaznamenali výrazný nárůst přihlášek. Oproti loňsku se zdvojnásobil,” říká Ota Novotný.

SourceTZ
Veronika Říčková
Devatenáct let zkušeností v médiích (jako novinářka i jako PR managerka)...

Nejnovější

Accenture: Oddělení ve firmách si spíše konkurují, než aby spolupracovaly na digitalizaci

Většina společností plně nezhodnocuje své investice vložené do digitalizace. Podle studie společnosti Accenture až 75 % manažerů přiznává, že jejich firemní oddělení...

🎧🎤Jan Huml (Securitas ČR): Zjistili jsme, že termokamery mají pro lidi významný psychologický efekt

Průmyslové kamery, které se nachází všude kolem nás ve veřejných i soukromých prostorách, už neslouží jen k prostému přenosu obrazu na monitory...

Gartner: Až 82 % vedoucích pracovníků plánuje svým zaměstnancům trvale umožnit částečný home office. Řada z nich ale bude před domovem preferovat práci z chytré kanceláře

Řada podniků svým zaměstnancům v budoucnu nabídne kombinovanou práci z domova i kanceláře. Vyplynulo to z průzkumu poradenské společnosti Gartner, podle kterého...

Studie: Jakou komunikaci s firmami preferují zákazníci?

E-mail rozhodně vede, komunikaci od firem chce tímto způsobem dostávat 83 % zákazníků. Když jde ale o něco opravdu důležitého, očekávají, že...

Evropa je celosvětovým lídrem ve využívání služeb e-governmentu, Česko má vůči zbytku EU co dohánět

Jen polovina Čechů, kteří loni potřebovali odeslat státu formulář, využila elektronickou formu. Informoval o tom portál datové žurnalistiky Evropa v datech. Ukazuje...