fbpx
Středa, 8 července, 2020
Domů Výroba Technologie LoRaWAN zvládne přenos IoT dat na 20 kilometrů

Technologie LoRaWAN zvládne přenos IoT dat na 20 kilometrů

Technologii LoRaWAN je možné využít na vyčítání dat z IoT zařízení v indoor i outdoor prostředí, jedním z možných použití je třeba lokalizace polohy. LoRaWAN patří mezi nízkoenergetické bezdrátové rozlehlé sítě určené primárně pro připojení IoT senzorů. Vyplňuje tak mezeru mezi short-range sítěmi Wi-Fi a long-range sítěmi mobilních operátorů.

Možnosti využití jsou široké, například v průmyslových areálech, distribučních centrech, energetice a utilitách, na parkovištích nebo jako součást Smart Cities. „K jejím hlavním výhodám patří relativně nízké náklady a jednoduchá instalace,“ říká Jiří Šolc, Senior Solution Architect ze společnosti Alef Nula.

LoRaWAN představuje dominantní standard, na jehož vývoji spolupracují různé společnosti v rámci LoRa Alliance. Patří mezi ně Cisco, IBM, Google a řada dalších předních výrobců, poskytovatelů služeb a telco operátorů.

- Reklama -

Umožňuje škálovatelnost, šifrovaný přenos dat a obousměrnou komunikaci. LoRaWAN je určena pro IoT aplikace s malým přenosem dat. Vyznačuje se nízkou přenosovou rychlostí a vysokou životností baterie (v extrémních případech více než 10 let). Venku má dosah až 20 kilometrů, ve městě dle zástavby kolem dvou kilometrů a signál projde i do vnitřního prostředí.

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...