fbpx
Středa, 8 července, 2020
Domů Retail Strojové učení, internet věcí a všudypřítomné snímače prozradí mnoho

Strojové učení, internet věcí a všudypřítomné snímače prozradí mnoho

Podle mínění většiny odborné veřejnosti sice strojové učení v digitálním multicloudovém světě přinese značná pozitiva, nicméně pro soukromí může znamenat velkou hrozbu, obzvláště ve spojení s miliardami zařízení internetu věcí, rychlým přenosem dat prostřednictvím 5G sítě a následnou analýzou big dat pomocí strojového učení.

Něco prozradíme sami, něco zjistí čidla

Kybernetické zabezpečení není jediná krizová oblast, kterou internet věcí ještě výrazně zkomplikoval. Známá aféra Facebooku se zpřístupněním dat uživatelů třetím stranám dokumentuje snižující se míru soukromí v digitální éře. Již dnes to vidíme na sociálních sítích: lidé zde sdílí informace, které by v běžném životě jen tak veřejně nesdělovali.

V budoucnu se tato situace prohloubí a zřejmě zkomplikuje. Například přístupové body k Wi-Fi sítím jsou schopny sbírat data o zařízeních, nacházejících se poblíž; připojovat se přímo není nutné. Obchody a další podniky tento prvek využívají k lepší analýze toho, jak lidé do jejich obchodu vchází, vychází, kde se nachází a jak dlouho tam zůstávají.

Kombinováním dat z vícero služeb, například prostřednictvím sdíleného veřejného cloudu, dokáže firma o zákazníkovi sesbírat obrovské množství informací už jen tím, že se fyzicky nachází v jejím obchodě a má v kapse, kabelce nebo v tašce smartphone.

Snímače a Wi-Fi v obchodních domech představují značný digitální šum, který o nás zaznamenává víc, než si myslíme. V kombinaci s veřejnými údaji, snadno dostupnými ze sociálních sítí, dostávají firmy celistvý obrázek o chování jednotlivých zákazníků.

- Reklama -

Podobné riziko pro soukromí představují samozřejmě i wearables – nositelná zařízení. Jsou na našem těle, měří tep, počet kroků, propojují se s chytrým telefonem. A tato data nejen sbírají, ale potenciálně je mohou i odesílat; sice nemusí, a většinu takových lze funkcí vypnout, zatím…

Na co si dát pozor

Firmy chtějí využívat vše, co mají k dispozici, pro zvýšení obratu a zlepšení tržní pozice. Lidem, jako jednotlivcům, lze tedy jen poradit: dávejte pozor, jaká data společnostem poskytujete, jedině tak je možné limitovat jejich vliv na vaše soukromí. K firmám lze snad jen dodat: rozmyslete si, co sbíráte, o kom a proč. A hlavně jak to máte zabezpečeno. Útoky na firemní soubory, složené z citlivých dat, jsou stále lákavějším cílem než útoky na nevýznamné jednotlivce. Nejednu firmu, která něco ve své ochraně zanedbala, již přišly neúměrně draho.

Zdroj: Portaldigi.cz

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...