fbpx
Domů Case Study Securitas: Umělá inteligence dokáže snížit počet falešných poplachů kamer až o 40...

Securitas: Umělá inteligence dokáže snížit počet falešných poplachů kamer až o 40 %

Kamery s automatickou detekcí incidentů dokáží při zabezpečení objektů zcela nahradit fyzickou ostrahu na místě, jejich slabinou je však množství falešných poplachů. Bezpečnostní agentura Securitas proto do svého systému Remote Video Solutions (RVS) spravujícího více než 600 kamer nasadila videoanalýzu s pomocí neuronových sítí. Počet falešných poplachů se i díky tomu v období od ledna do března meziročně snížil o 39,7 % a jeden operátor tak mohl obsloužit až 200 kamer. Trend potvrdila i data z dubna až května 2020 ovlivněná pandemií koronaviru.

Pražský dispečink služby RVS je součástí pracoviště Securitas Operations Center a stará se o 600 inteligentních kamer ve více než stovce objektů v České republice. Kamery využívají chytré analytické funkce, jako jsou např. detekce překročení perimetru nebo pokročilejší detekce podezřelého chování. Operátor tak nemusí sledovat obraz všech kamer kontinuálně, zabývá se pouze záběry z kamer, které hlásí nějaký incident.

Specialitou služby RVS jsou navíc reproduktory instalované jako součást řešení, které umožňují přímo oslovit narušitele a odstrašit jej. Securitas efektivitu služby průběžně měří a nasazuje nové technologie. Po integraci nástrojů umělé inteligence do softwaru pro správu videa značky Ateas nyní dokázali operátoři RVS snížit množství falešných poplachů meziročně o 40 %.

Tradiční pixelová analýza proti AI: rozdíl je hmatatelný

Slabinou kamer s automatickou detekcí jsou falešné poplachy způsobené nepřízní počasí, blikajícími světly, průjezdy vozidel ve střežených oblastech, pavučinami či stíny. Software založený na tradiční, tzv. pixelové analýze totiž vyhodnocuje sledovanou scénu pouze na základě změny pixelů v obraze a často nerozpozná, zda se jedná o člověka, auto, mlhu, světlo či pavučinu. Naproti tomu neuronová analýza (AI) vyhodnocuje vždy celou scénu a umožňuje záběry z kamer v reálném čase zpracovat s pomocí předem vytrénované neuronové sítě o 80 až 200 vrstvách.

Služba Securitas RVS využívá software pro správu videa (VMS) Ateas a zpřesnění video detekce bylo po nasazení umělé inteligence značné. Že se nejedná o pouhé marketingové tvrzení, ukazuje meziroční srovnání dat z činnosti dispečinku RVS v zimních měsících (tedy před nouzovým stavem způsobeným pandemií koronaviru).

- Reklama -

„Dříve byl operátor schopen obsloužit 100 kamer s pixelovou analýzou, dnes hovoříme o téměř dvojnásobku,“ komentuje Libor Janouš, operations manager služby Securitas RVS. „Ačkoliv se počet monitorovaných objektů stále zvyšuje… …nemusíme při tom rozšiřovat počet operátorů,“ dodává.

Koronavirus počet incidentů nezvýšil

Činnost služby RVS v březnu přirozeně ovlivnila i nouzová situace způsobená pandemií koronaviru, protože se v mnoha střežených objektech citelně snížil provoz. Dobrou zprávou je, že vylidněné výrobní či kancelářské prostory nevedly k vyšší kriminalitě – data z jarních měsíců ze Securitas Operations Center (SOC), jehož součástí je i dispečink RVS, svědčí o snížení celkového počtu poplachů i ostrých výjezdů bezpečnostní agentury.

Užitečnost nasazení umělé inteligence a úspora lidské práce byla však ze statistik patrná i v této době, kdy klienti společnosti Securitas potřebovali posílit počet bezpečnostních pracovníků na exponovaných místech souvisejících s pandemií.

SourceSecuritas

Nejnovější

🎧🎤Jitka Chizzola (D.A.S. pojišťovna): Pro digitalizaci škodních spisů vyvíjíme už deset let vlastní software

Jak probíhá digitální transformace v ta konzervativním oboru, jako je právo? O tom jsme se v dalším Digibiz podcastu bavili s dlouholetou šéfkou české...

Adastra oceněna v rámci prestižní soutěže Českých 100 nejlepších

Adastra získala prestižní ocenění v rámci 25. ročníku soutěže Českých 100 nejlepších. V oborové kategorii Informační a komunikační technologie se zařadila po bok společností,...

🎧🎤 Jiří Malíček (Rockwell Automation): Nevěřím, že se dožijeme plně automatizované výroby ve firmách

Další podcast serveru Digibiz.cz jsme věnovali nejen automatizaci a robotizaci ve výrobě, ale také tomu, jak výrobní firmy dnes pracují s daty. Hostem byl...

Khalid Husseini (EmbedIT): Komfort klienta je motorem současného technologického vývoje všech aplikací a služeb

Vše na mobilu, uživatelská rychlost a jednoduchost jsou podle Khalida Husseiniho hlavními požadavky na služby EmbedITu, IT divize globální skupiny Home Credit. Hlavní podíl...

Illya Pavlov (Acamar Outsourcing Services): Rozdíly mezi externisty a interními IT pracovníky se stírají. Všechny je potřeba řídit na dálku

Pandemie koronaviru urychlila digitalizaci a tím se výrazně proměnil přístup řady firem v IT sektoru. Daleko víc nyní sahají po externích pracovnících. Budou-li chtít...