fbpx
Úterý, 7 dubna, 2020
- Reklama -
Domů Aktuálně Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

České firmy využívající technologie a inovace plánují v příštích dvou letech nabírat nové zaměstnance. Pravděpodobně to ale nebude jednoduché – ředitelé a manažeři totiž vnímají nedostatek kvalifikované pracovní síly jako největší překážku pro svůj rozvoj, vyplývá z průzkumu společnosti Ipsos.

Firmy v Česku nemají problém s poptávkou po inovativních produktech či službách, v jejich rozvoji je brzdí hlavně nedostatek kvalifikované síly, vyplývá z průzkumu společnosti Ipsos mezi 51 českými inovačními firmami, které se letos zapojily do soutěže Zonky Innovation Awards.

Jako další bariéry pro rozvoj podnikání vidí i administrativní a legislativní podmínky nebo náklady na pracovní síly.

Jako nejvhodnější podporu rozvoje technologických firem vnímají jejich ředitelé a manažeři akcelerátory nebo inovační huby. Pouze desetina respondentů si myslí, že nejlepší formou podpory inovačních společností je tzv. regulatory sandbox.

Jde o prostředí, ve kterém mohou firmy testovat své produkty pod dohledem regulátora
s jednou výhodou – v testovacím režimu neplatí některá legislativní pravidla.

Zdroj: Ipsos

O PRŮZKUMU

- Reklama -

Průzkumu agentury Ipsos pro Zonky se zúčastnilo 51 českých firem, které jsou nominované do letošního ročníku soutěže Zonky Innovation Awards. V rámci ní vybírají lidé v online hlasování nejinovativnější české firmy, které dokáží šetřit zákazníkům čas, peníze i zdroje.

Z průzkumu také vyplynuly dva trendy, které budou pro technologické firmy aktuální. Prvním z nich je postupná automatizace nebo robotizace služeb. Skoro polovina oslovených firem uvedla, že automatické postupy nahradí do 5 let část jejich zaměstnanců.

Druhý patrný trend – inovativní společnosti považují pro svůj chod jako zcela zásadní marketingové aktivity. Většina firem má pro svá marketingová oddělení vyčleněný samostatný rozpočet, který plánují navyšovat.

Oslovené společnosti budou také navyšovat kapacity marketingových pracovníků, ať už o interní zaměstnance nebo externí spolupracovníky.

- Reklama -

Nejnovější

Karanténa ukazuje bankám, jak důležitá je digitalizace

0
Současná vádní nařízení nás nechávají po většinu času mezi čtyřmi zdmi našich domů. To, co jsme možná ještě byli zvyklí řešit osobně,...

Digitalizací proti plýtvání jídlem. Nesnězeno pomáhá strávníkům i restauracím

0
Šetřit jídlem, podpořit restaurace v době výjimečného stavu a pomoci potřebným. I to jsou vedlejší efekty digitalizace, s nimiž přišli tvůrci aplikace...

Na VŠE vzniklo MBA datové studium, jediné v Evropě. Poptávka po datově vzdělaných lidech převyšuje naše kapacity nejméně čtyřikrát, říká jeho garant Ota Novotný

0
Začali se nám ozývat manažeři z firem i naši vlastní absolventi, že by si chtěli doplnit datové vzdělání, vysvětluje vznik MBA datového...

Willi Song (šéf Huawei ČR): Ke komerčnímu využití sítí 6G nedojde dřív než za 10 let

0
Se šéfem Huawei ČR a SR Willim Songem jsme se bavili o byznysových dopadech obchodní války mezi USA a Čínou, o vlastním...

Produktivita zaměstnanců v době koronarize: Gartner radí zaměřit se na emoce

0
Udržet produktivitu zaměstnanců během karanténních opatření je těžší, než se zdá. Analytici z Gartner připravili šestero rad, jak zaměstnancům pomoci zvládnout emočně...