fbpx
Čtvrtek, 9 července, 2020
Domů Aktuálně Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

České firmy využívající technologie a inovace plánují v příštích dvou letech nabírat nové zaměstnance. Pravděpodobně to ale nebude jednoduché – ředitelé a manažeři totiž vnímají nedostatek kvalifikované pracovní síly jako největší překážku pro svůj rozvoj, vyplývá z průzkumu společnosti Ipsos.

Firmy v Česku nemají problém s poptávkou po inovativních produktech či službách, v jejich rozvoji je brzdí hlavně nedostatek kvalifikované síly, vyplývá z průzkumu společnosti Ipsos mezi 51 českými inovačními firmami, které se letos zapojily do soutěže Zonky Innovation Awards.

Jako další bariéry pro rozvoj podnikání vidí i administrativní a legislativní podmínky nebo náklady na pracovní síly.

Jako nejvhodnější podporu rozvoje technologických firem vnímají jejich ředitelé a manažeři akcelerátory nebo inovační huby. Pouze desetina respondentů si myslí, že nejlepší formou podpory inovačních společností je tzv. regulatory sandbox.

Jde o prostředí, ve kterém mohou firmy testovat své produkty pod dohledem regulátora
s jednou výhodou – v testovacím režimu neplatí některá legislativní pravidla.

- Reklama -
Zdroj: Ipsos

O PRŮZKUMU

Průzkumu agentury Ipsos pro Zonky se zúčastnilo 51 českých firem, které jsou nominované do letošního ročníku soutěže Zonky Innovation Awards. V rámci ní vybírají lidé v online hlasování nejinovativnější české firmy, které dokáží šetřit zákazníkům čas, peníze i zdroje.

Z průzkumu také vyplynuly dva trendy, které budou pro technologické firmy aktuální. Prvním z nich je postupná automatizace nebo robotizace služeb. Skoro polovina oslovených firem uvedla, že automatické postupy nahradí do 5 let část jejich zaměstnanců.

Druhý patrný trend – inovativní společnosti považují pro svůj chod jako zcela zásadní marketingové aktivity. Většina firem má pro svá marketingová oddělení vyčleněný samostatný rozpočet, který plánují navyšovat.

Oslovené společnosti budou také navyšovat kapacity marketingových pracovníků, ať už o interní zaměstnance nebo externí spolupracovníky.

- Reklama -

Nejnovější

Gartner: Třetina největších hráčů v globálních dodavatelských řetězcích přesouvá své aktivity z Číny

Až 33 % lídrů z oblasti globálních dodavatelských řetězců přesunulo své outsourcingové a výrobní aktivity mimo Čínu. Nebo to v následujících dvou...

Česká revoluce ve stavebnictví: 17 tun betonu, 22 hodin 3D tisku a nový typ domu je na světě

Na konci prázdnin bude představen veřejnosti na pražském Střeleckém ostrově unikátní projekt 3D tištěného domu Prvok. Ten je nyní postupně dokončován, získává důležité...

Moderní e-shopy už nemusí řešit starosti se skladovací logistikou. V platformě Edee.one jim nově pomáhá napojení na ComGate

Zrychlení celého procesu dodávky zboží směrem k zákazníkovi a zároveň zefektivnění a zjednodušení práce. Tak by měl vypadat moderní e-shop. A přesně...

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...