fbpx
- Reklama -
Domů Aktuálně Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

České firmy využívající technologie a inovace plánují v příštích dvou letech nabírat nové zaměstnance. Pravděpodobně to ale nebude jednoduché – ředitelé a manažeři totiž vnímají nedostatek kvalifikované pracovní síly jako největší překážku pro svůj rozvoj, vyplývá z průzkumu společnosti Ipsos.

Firmy v Česku nemají problém s poptávkou po inovativních produktech či službách, v jejich rozvoji je brzdí hlavně nedostatek kvalifikované síly, vyplývá z průzkumu společnosti Ipsos mezi 51 českými inovačními firmami, které se letos zapojily do soutěže Zonky Innovation Awards.

Jako další bariéry pro rozvoj podnikání vidí i administrativní a legislativní podmínky nebo náklady na pracovní síly.

Jako nejvhodnější podporu rozvoje technologických firem vnímají jejich ředitelé a manažeři akcelerátory nebo inovační huby. Pouze desetina respondentů si myslí, že nejlepší formou podpory inovačních společností je tzv. regulatory sandbox.

Jde o prostředí, ve kterém mohou firmy testovat své produkty pod dohledem regulátora
s jednou výhodou – v testovacím režimu neplatí některá legislativní pravidla.

- Reklama -
Zdroj: Ipsos

O PRŮZKUMU

Průzkumu agentury Ipsos pro Zonky se zúčastnilo 51 českých firem, které jsou nominované do letošního ročníku soutěže Zonky Innovation Awards. V rámci ní vybírají lidé v online hlasování nejinovativnější české firmy, které dokáží šetřit zákazníkům čas, peníze i zdroje.

Z průzkumu také vyplynuly dva trendy, které budou pro technologické firmy aktuální. Prvním z nich je postupná automatizace nebo robotizace služeb. Skoro polovina oslovených firem uvedla, že automatické postupy nahradí do 5 let část jejich zaměstnanců.

Druhý patrný trend – inovativní společnosti považují pro svůj chod jako zcela zásadní marketingové aktivity. Většina firem má pro svá marketingová oddělení vyčleněný samostatný rozpočet, který plánují navyšovat.

Oslovené společnosti budou také navyšovat kapacity marketingových pracovníků, ať už o interní zaměstnance nebo externí spolupracovníky.

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...