fbpx
Domů Aktuálně Průzkum: Český LinkedIn zaznamenal během pandemie 50% nárůst aktivních tvůrců

Průzkum: Český LinkedIn zaznamenal během pandemie 50% nárůst aktivních tvůrců

Aktivita na internetu se během pandemie a karanténních opatření zvýšila ve všech ohledech. Stranou nestojí ani Linkedin, který jen v Česku v posledních týdnech zaznamenal přes 14 tisíc nových aktivních přispěvovatelů.

Čeští Future Sales zpracovali data z aktuálního dění na sociální síti LinkedIn. Zjistili, že v průběhu pandemie vzrostl počet uživatelů, kteří pravidelně přispívají, o 50 procent, což znamená 14 145 nových aktivních přispěvovatelů.

Došlo také k velké změně obsahu. V únoru tvořil největší část příspěvků nábor nových lidí, momentálně 59,5 procenta tvoří předsdílený obsah z firemních nebo osobních profilů. Počet firemních profilů vzrostl v této době o 14,8 procenta, tedy přes 4 000 nových společností, které se prezentují na LinkedIn.

“Zabýváme se B2B komunikací na LinkedIn, takže nás zajímalo, jak se vyvíjí aktuální dění, abychom klientům mohli poskytovat nejaktuálnější informace a navrhovat strategie, které budou fungovat,” říká Jiří Jambor, spoluzakladatel Future Sales.

Data z 1000 nejaktivnějších profilů

Pro zjištění změn v chování uživatelů na síti LinkedIn vybrali Future Sales náhodný vzorek 1000 aktivních profilů. Z předchozího zkoumání v únoru tohoto roku vzešlo, že 59,5 procenta tvořily náborové příspěvky, 29, 5 procenta předsdílený obsah a vlastní obsah pouhých 11 procent.

Nyní se situace výrazně změnila a lidé přesdílejí obsah v 59, 5 %. Tvoří více vlastní obsah, na ten připadá 28 procent. Náborové příspěvky zaznamenaly obrovský propad a dosahují 9,5 procenta. Objevují se i tzv. kudos – neboli veřejné pochvaly a články, které dohromady tvoří 3 procenta obsahu.

- Reklama -

„Firmy i samotní byznysmeni začínají být na LI o dost více vidět z hlediska B2B příspěvků.“

Co se týče samotných příspěvků, tak 16,94 procenta z nich se zabývalo koronavirem. Řešilo se, jaký bude mít dopad na budoucnost byznysu a ekonomiky. Sdílení dat o vývoji COVID-19 v ČR. Jak se lidé s aktuální situací vypořádávají. Odborné články, často převzaté ze zahraničí, které řešily celosvětové dopady krize. A v neposlední řadě se řeší, jak se v této situaci chovají naši polici.

Byznys je král

Před pandemií na LinkedIn vládlo HR. Náborové příspěvky tvořily výrazně největší procento obsahu na síti. Z aktuálního vývoje vyplývá, že se karta obrací. Jambor k tomuto dodává:

“Firmy i samotní byznysmeni začínají být na LI o dost více vidět z hlediska B2B příspěvků. Největší dosah mají aktuálně příspěvky od lídrů v oblastech IT, práva a marketingu. Z našeho hlediska je to posun k lepšímu. Jedno z našich předchozích šetření totiž ukázalo, že lidem nejvíce vadí nerelevantní a často úplně nesmyslné pracovní nabídky, které se na síti objevují, takže pokud dochází k takovému přerodu obsahu, můžeme počítat s tím, že i více lidí bude chtít síť využívat, protože je nebude obtěžovat nekonečné množství pracovních nabídek.”

Zájem společností o LinkedIn potvrzuje i 15% nárůst firemních profilů během krize. Na síti přibylo přes 4 000 nových subjektů, nyní je na LI 31 000 českých firem. Future Sales evidují nárůst followerů v řádech desítek procent i u firem, které síť využívají již delší dobu. Mezi ně patří například PPF Group, Lidl, Alza nebo Forbes.

Nejnovější

Aplikace FaceUp.com: Mladý český podnikatel si se spolužáky podmanil školy z celého světa

Když mu bylo šestnáct let, spolu se spolužáky z brněnského gymnázia vymyslel projekt Nenech to být a aplikaci FaceUp.com. Chtěli bojovat proti...

Hodnota dat spočívá v jejich využití. Otevřete je všem, doporučují experti konference Primetime for Big Data

Jak využívat data a jak je naplno zhodnotit? O tom diskutovali odborníci v rámci online konference Primetime for Big Data. Nechyběl mezi...

Vědec Tomáš Mikolov: Češi se zbytečně podceňují, pracuji na opravdovém umělém životě

Tomáš Mikolov patří k české vědecké špičce v oblasti umělé inteligence (AI). Během své kariéry už stihl pracovat pro Google, Facebook nebo...

Robot lepší člověka. Většina lidí věří, že jejich mentální zdraví dokážou lépe podpořit technologie než člověk

Studie společnosti Oracle ukazuje, že pandemie koronaviru negativně ovlivnila mentální zdraví 78 % světové pracovní síly. 76 % respondentů průzkumu se proto...

Nemusíte nutně prodávat elektroniku, abyste zabodovali v onlinu, zní z Brašnářství Tlustý

České Brašnářství Tlustý se rozhodlo jít se svou kůží na online trh. Digitalizace tradičnímu odvětví jako je kožedělnictví sluší a hlavně pomáhá....