fbpx
Středa, 5 srpna, 2020
Domů Aktuálně Průzkum: Český LinkedIn zaznamenal během pandemie 50% nárůst aktivních tvůrců

Průzkum: Český LinkedIn zaznamenal během pandemie 50% nárůst aktivních tvůrců

Aktivita na internetu se během pandemie a karanténních opatření zvýšila ve všech ohledech. Stranou nestojí ani Linkedin, který jen v Česku v posledních týdnech zaznamenal přes 14 tisíc nových aktivních přispěvovatelů.

Čeští Future Sales zpracovali data z aktuálního dění na sociální síti LinkedIn. Zjistili, že v průběhu pandemie vzrostl počet uživatelů, kteří pravidelně přispívají, o 50 procent, což znamená 14 145 nových aktivních přispěvovatelů.

Došlo také k velké změně obsahu. V únoru tvořil největší část příspěvků nábor nových lidí, momentálně 59,5 procenta tvoří předsdílený obsah z firemních nebo osobních profilů. Počet firemních profilů vzrostl v této době o 14,8 procenta, tedy přes 4 000 nových společností, které se prezentují na LinkedIn.

“Zabýváme se B2B komunikací na LinkedIn, takže nás zajímalo, jak se vyvíjí aktuální dění, abychom klientům mohli poskytovat nejaktuálnější informace a navrhovat strategie, které budou fungovat,” říká Jiří Jambor, spoluzakladatel Future Sales.

Data z 1000 nejaktivnějších profilů

Pro zjištění změn v chování uživatelů na síti LinkedIn vybrali Future Sales náhodný vzorek 1000 aktivních profilů. Z předchozího zkoumání v únoru tohoto roku vzešlo, že 59,5 procenta tvořily náborové příspěvky, 29, 5 procenta předsdílený obsah a vlastní obsah pouhých 11 procent.

Nyní se situace výrazně změnila a lidé přesdílejí obsah v 59, 5 %. Tvoří více vlastní obsah, na ten připadá 28 procent. Náborové příspěvky zaznamenaly obrovský propad a dosahují 9,5 procenta. Objevují se i tzv. kudos – neboli veřejné pochvaly a články, které dohromady tvoří 3 procenta obsahu.

- Reklama -

„Firmy i samotní byznysmeni začínají být na LI o dost více vidět z hlediska B2B příspěvků.“

Co se týče samotných příspěvků, tak 16,94 procenta z nich se zabývalo koronavirem. Řešilo se, jaký bude mít dopad na budoucnost byznysu a ekonomiky. Sdílení dat o vývoji COVID-19 v ČR. Jak se lidé s aktuální situací vypořádávají. Odborné články, často převzaté ze zahraničí, které řešily celosvětové dopady krize. A v neposlední řadě se řeší, jak se v této situaci chovají naši polici.

Byznys je král

Před pandemií na LinkedIn vládlo HR. Náborové příspěvky tvořily výrazně největší procento obsahu na síti. Z aktuálního vývoje vyplývá, že se karta obrací. Jambor k tomuto dodává:

“Firmy i samotní byznysmeni začínají být na LI o dost více vidět z hlediska B2B příspěvků. Největší dosah mají aktuálně příspěvky od lídrů v oblastech IT, práva a marketingu. Z našeho hlediska je to posun k lepšímu. Jedno z našich předchozích šetření totiž ukázalo, že lidem nejvíce vadí nerelevantní a často úplně nesmyslné pracovní nabídky, které se na síti objevují, takže pokud dochází k takovému přerodu obsahu, můžeme počítat s tím, že i více lidí bude chtít síť využívat, protože je nebude obtěžovat nekonečné množství pracovních nabídek.”

Zájem společností o LinkedIn potvrzuje i 15% nárůst firemních profilů během krize. Na síti přibylo přes 4 000 nových subjektů, nyní je na LI 31 000 českých firem. Future Sales evidují nárůst followerů v řádech desítek procent i u firem, které síť využívají již delší dobu. Mezi ně patří například PPF Group, Lidl, Alza nebo Forbes.

Nejnovější

Studie: Jakou komunikaci s firmami preferují zákazníci?

E-mail rozhodně vede, komunikaci od firem chce tímto způsobem dostávat 83 % zákazníků. Když jde ale o něco opravdu důležitého, očekávají, že...

Evropa je celosvětovým lídrem ve využívání služeb e-governmentu, Česko má vůči zbytku EU co dohánět

Jen polovina Čechů, kteří loni potřebovali odeslat státu formulář, využila elektronickou formu. Informoval o tom portál datové žurnalistiky Evropa v datech. Ukazuje...

Československý fintech startup Platon Finance oslnil Microsoft. Vybral si jej do inkubátoru

Česko-slovenský fintech startup Platon Finance hlásí úspěch. Do svého inkubátoru pro nadějné technologické projekty si jej vybral světový gigant Microsoft. Platon Finance...

Tržby skupiny Adastra loni dosáhly na 3,8 miliard korun. Adastra Group v ČR rostla více než o čtvrtinu

Mezinárodní konzultační skupina Adastra Group zveřejnila svoje hospodářské výsledky za rok 2019. Loni zaznamenala tržby ve výši více než 3,8 miliard korun....

Jak zalévat chytře a šetřit vodou ve městech? Za pomoci umělé inteligence, vzkazují vývojáři z plzeňského týmu PlantControl

Závlahové systémy ve městech už dávno nejsou jen ventily, které umí zapnout a vypnout vodu. S postupným přechodem na smart cities a...