fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůCase StudyPrůmysl 4.0 nejsou jen roboti

Průmysl 4.0 nejsou jen roboti

Kdyby se někdo zeptal zástupců výrobních podniků ve všech odvětvích, co je <br> trendem poslední doby, určitě by se shodli, že „Průmysl 4.0“. Tento výraz používá <br> kde kdo. Z Průmyslu 4.0 se sice stala móda, ale stejně jako módní trendy se musí <br> umět správně uchopit a využít.

Zásadní změny postihnou plánování

Průmysl 4.0 nejsou jenom průmysloví roboti, automatizace výroby či digitalizace, ale
především umění využít těchto tří komponentů k zefektivnění, větší flexibilitě a
zpřesnění výroby spolu s úsporou lidských zdrojů, surovin a nákladů. Například je to i
virtuální výrobní linka, na které je možné vyzkoušet propojení jednotlivých kroků
výroby a odstranit problémy dříve, než nastanou. Nebo stroje, které samy hlídají
opotřebovanost svých součástek a včas hlásí, co je potřeba vyměnit a opravit – to je
pouze malá část toho, co bude obnášet Průmysl 4.0.
Hlavní změna ale nastane ve způsobu uvažování a plánování výroby. Díky zapojení
programovatelných strojů, umělé inteligence a Internetu věcí (IoT) bude možné
udělat výrobu flexibilní až na samé hranice možného – postupně se bude
individualizovat tak, že si koupíme jakýkoli výrobek přesně podle našeho zadání.
Tak, jak se to už dnes děje třeba s výrobou automobilů. Nebude nutno vyrábět do
zásoby, hromadit zboží nebo díly pro případ náhle zvýšené poptávky – propojení
zákazníků s výrobou v reálném čase odstraní „hluchá“ místa.

Ani malé firmy nezůstanou stranou
Zatímco velké firmy se na tyto změny připravují, menší si často myslí, že se jich to
ještě netýká. Ale stejně jako chytré telefony intuitivně používají už i malé děti, budou
muset svou výrobu přizpůsobit konceptu 4.0 všichni, kteří budou chtít zůstat
konkurenceschopní. Není nutné realizovat všechno najednou, ale je potřeba sledovat
vývoj a být připravený na změny, které nevyhnutelně přijdou. Je třeba si udělat plán a
provádět inovace postupně. Firmy investující do inovací hlásí návratnost v řádu
měsíců nebo několika málo let.

Zdroj: Flexis.com

Nejnovější

Michal Franek (UltimateSuite): Po task miningu je ve světě velký hlad, jen v USA vzrostl zájem o 97 %

Optimalizaci procesů ve firmě, zvyšování efektivity a produktivity zaměstnanců a pomoc s rozhodováním při zavádění RPA. To všechno umí task mining. Skoro nikdo ho...

Produktový manažer v Pipedrive: Nejlepší výsledky máme díky svobodě a firemní kultuře

Produktový manažer má ve vývojářské firmě obzvlášť důležitou úlohu. Často řeší konkrétní problémy, které se týkají nejdůležitější složky celého byznysu: potřeb a spokojenosti zákazníků....

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...