fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Case Study Průmysl 4.0 nejsou jen roboti

Průmysl 4.0 nejsou jen roboti

Kdyby se někdo zeptal zástupců výrobních podniků ve všech odvětvích, co je <br> trendem poslední doby, určitě by se shodli, že „Průmysl 4.0“. Tento výraz používá <br> kde kdo. Z Průmyslu 4.0 se sice stala móda, ale stejně jako módní trendy se musí <br> umět správně uchopit a využít.

Zásadní změny postihnou plánování

Průmysl 4.0 nejsou jenom průmysloví roboti, automatizace výroby či digitalizace, ale
především umění využít těchto tří komponentů k zefektivnění, větší flexibilitě a
zpřesnění výroby spolu s úsporou lidských zdrojů, surovin a nákladů. Například je to i
virtuální výrobní linka, na které je možné vyzkoušet propojení jednotlivých kroků
výroby a odstranit problémy dříve, než nastanou. Nebo stroje, které samy hlídají
opotřebovanost svých součástek a včas hlásí, co je potřeba vyměnit a opravit – to je
pouze malá část toho, co bude obnášet Průmysl 4.0.
Hlavní změna ale nastane ve způsobu uvažování a plánování výroby. Díky zapojení
programovatelných strojů, umělé inteligence a Internetu věcí (IoT) bude možné
udělat výrobu flexibilní až na samé hranice možného – postupně se bude
individualizovat tak, že si koupíme jakýkoli výrobek přesně podle našeho zadání.
Tak, jak se to už dnes děje třeba s výrobou automobilů. Nebude nutno vyrábět do
zásoby, hromadit zboží nebo díly pro případ náhle zvýšené poptávky – propojení
zákazníků s výrobou v reálném čase odstraní „hluchá“ místa.

Ani malé firmy nezůstanou stranou
Zatímco velké firmy se na tyto změny připravují, menší si často myslí, že se jich to
ještě netýká. Ale stejně jako chytré telefony intuitivně používají už i malé děti, budou
muset svou výrobu přizpůsobit konceptu 4.0 všichni, kteří budou chtít zůstat
konkurenceschopní. Není nutné realizovat všechno najednou, ale je potřeba sledovat
vývoj a být připravený na změny, které nevyhnutelně přijdou. Je třeba si udělat plán a
provádět inovace postupně. Firmy investující do inovací hlásí návratnost v řádu
měsíců nebo několika málo let.

- Reklama -

Zdroj: Flexis.com

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...