fbpx
Čtvrtek, 2 července, 2020
Domů Výroba Průmysl 4.0 má pomoci jihočeským firmám nahradit chybějící pracovníky

Průmysl 4.0 má pomoci jihočeským firmám nahradit chybějící pracovníky

Průmysl 4.0 může usnadnit malým a středním firmám řešit problém s nedostatkem pracovních sil. Automatizace provozu částečně nahradí lidskou práci. Jihočeská hospodářská komora představila veřejnosti v Českých Budějovicích projekt představující možnosti Průmyslu 4.0.

Podle organizátorů akce se řada podnikatelů s tímto fenoménem teprve seznamuje. Je určitá skupina firem, která už sice tento pojem slyšela, ale většinou o tom vůbec nic neví. Náš projekt je má seznámit s Průmyslem 4.0, s tím, co je digitalizace a kam až sahají možnosti automatizace nebo robotizace,“ řekl ředitel Jihočeské hospodářské komory Luděk Keist.

Malé a střední firmy představují podniky s kapacitou do 250 zaměstnanců. V Jihočeském kraji tuto skupinu tvoří drtivá většina podnikatelských subjektů. Jihočeská hospodářská komora eviduje v regionu přibližně 83 000 aktivních firem. Z toho jich je asi 160 velkých, ostatní jsou malé a střední firmy.

Průmysl 4.0 podporuje krajský úřad několika dotačními tituly. Podle náměstka jihočeské hejtmanky Josefa Knota však zatím v praxi ještě není podíl digitalizace nebo robotizace ve výrobních provozech standardem. „Řekl bych, že jsme teprve na začátku,“ uvedl.

- Reklama -

Zdroj: Jihočeská hospodářká komora

- Reklama -

Nejnovější

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...

Webinář: Jak poznáte, že se v aplikacích něco děje jinak, než má, i když vám nikdo žádnou chybu nehlásí?

Jak poznáte, že se aplikace “jen zpozdila”? A že “spadne” až za pár minut? V extrémně konkurenčním světě, kterým dnes svět aplikací...