fbpx
- Reklama -
Domů Smart City Praha se datově otevírá občanům. Nový web Pragozor ukazuje třeba to, že...

Praha se datově otevírá občanům. Nový web Pragozor ukazuje třeba to, že počet aut se v metropoli od revoluce zvýšil trojnásobně

Pražští radní v pondělí rozhodli o vytvoření nového webu Pragozor.cz, jehož cílem je jednoduchou formou přiblížit obyvatelům Prahy problematiku zpracování městských dat a jejich používání pro každodenní řízení města.

Pražané i mimopražští dostanou do ruky nástroj, který zase trochu více přiblíží Prahu do kategorie smart city. Pražští radní na začátku týdne rozhodli o vytvoření služby Pragozor.cz, kde si občané budou moci hledat statistiky ohledně počtu bytů ve výstavbě, počtu aut nebo zde najdou data související s životním prostředím či turistickým ruchem.

„Chytré město je takové, které je řízené na základě dat. Tato data si ale nechceme nechávat jen pro sebe. Věříme totiž, že přehledné informace o našem městě ocení i Pražané. Proto pro ně připravujeme Pragozora. Jedná se o populárně naučnou stránku s mnoha často nečekanými zajímavostmi o Praze,“ říká k nové službě primátor Hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Nový web je nyní ve fázi vývoje a aktuálně tak funguje pouze ve vývojářské verzi. Není tedy vždy plně dostupný a někdy se může stát, že se na něj nedostanete nebo potřebná data neuvidíte. To se ale brzy změní.

Hlavní stránka připravovaného webu totiž do budoucna nabídne přehledné vizualizace několika oblastí týkajících se běžného života Pražana: bydlení, městská hromadná doprava, individuální automobilová doprava, oblast životního prostředí, hospodaření s odpady, bezpečnost, turismus či v neposlední řadě nové formy mobility v české metropoli.

„V první fázi projektu připravíme asi 100 vizualizací, z nichž necelá šedesátka bude statických. To znamená aktualizovaných čtvrtletně či na roční bázi. Zbylá čtyřicítka poté bude dynamická a bude se jednat o živá data napojená na datové zdroje obsažené v datové platformě Golemio,“ upřesňuje datové vizualizace Pragozor.cz Michal Fišer.

- Reklama -

Z už dnes dostupných dat na Pragozoru je například vidět (pokud tedy máte štěstí a web zrovna funguje), že počet vozů v české metropoli se oproti roku 1960 zvýšil dvacetinásobně, od rok 1990 pak trojnásobně na 992 tisíc vozů.

Počet aut v Praze kontinuláně roste. Jak přesně? I to ukazují data z Pragozor.cz.

Zde se dá nalézt odpověď, proč Pražané čím dál častěji stojí v zácpách a mají problémy se zaparkováním. V případě pokračování tohoto trendu je jasné, že se mobilita v Praze a její parametry (např. ceny za parkování) budou muset do budoucna změnit.

Podle magistrátu bude projekt Pragozor.cz kontinuálně rozvíjen a budou do něj postupně přidávána data z datové platformy Golemio. Webovými stránkami návštěvníky provede postava Pragozora inspirovaná Rabi Löwem, který bude používat postavu Golema k prozkoumání a objevování zajímavých dat a čísel o české metropoli.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .

Nejnovější

Chytré energetické mikrosítě: chystá se první realizace v ČR

Teplota v místnosti se automaticky přizpůsobuje chování a pocitům lidí, kteří v bytě žijí. Předběhnout dobu o pět, deset nebo i více let mohou spotřebitelé...

V Evropě houstne provoz dronů. Jejich pohyb vyřeší nová legislativa, pomůže s tím i český startup Dronetag

Letový prostor nad Evropou občas připomíná dálnici. Kromě letadel se ve vzduchu v stále větší míře pohybují také drony. Podle odhadů je...

Středočeský kraj vystaví ve Foru Karlín své inovační klenoty

Již pět let podporuje Středočeské inovační centrum (SIC) růst a inovace firem Středočeského kraje. Již pět let také probíhá v ČR největší inovační...

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...