fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Aktuálně Poválečná generace a Husákovy děti jsou loajální a utrácí online víc než...

Poválečná generace a Husákovy děti jsou loajální a utrácí online víc než generace Y

Nový průzkum od platební firmy Blackhowk Network ukázal, že ačkoliv se firmy velmi často zaměřují na mileniály a generaci Z, generace X (Husákovy děti) a baby boomers (poválečná generace) disponují významnou kupní silou. A rozhodně nenakupují potraviny výhradně v kamenných obchodech, kromě online nákupů navíc ochotně zkouší i jiné platformy.

Průzkum mezi generací X a baby boomers ukázal, že jsou to multi-channel zákazníci. Téměř třetina z nich nakupuje online průběžně a 60 % z obou skupin objednává online s doručením domů, což je více než ve skupině generace Z nebo mileniálů.

Průzkumu se zúčastnilo před 10 tisíc dospělých Američanů ve věku od 18 do 75 let. Kromě jiného z něj vyplývá, že až 82 % generace X a baby boomers nakupuje minimálně jednou měsíčně v kamenných obchodech a 40 % nakupuje minimálně jednou měsíčně také online.

V posledních letech se do centra pozornosti retailových marketingových strategií dostali především mileniálové a generace Z. Průzkum ukazuje, že firmy by kupní sílu generace X a baby boomers rozhodně neměly přehlížet. Mladší generace má bezpochyby vliv, ale i starší zákazníci hrají v přijímání inovací výraznou roli. 

Generace X a baby boomers milují osvědčené metody

– Až 82 % jich nakupuje v kamenných obchodech minimálně jednou měsíčně.

– Před vlastním nákupem si zjišťují potřebné informace o produktech. 

– Milují letáky, dají na ně více než na doporučení a online recenze. 

“Zatímco se marketéři soustředí na generaci Z a mileniály, neměli by přehlížet generaci X ani baby boomers. Tyto dvě skupiny dohromady disponují podle průzkumu firmy Epsilon téměř trojnásobnou kupní silou v porovnání s mladší generací, “ vysvětluje Theresa McEndree, viceprezidentka pro marketing Blackhawk Network. Tito zákazníci podle ní navíc předběhli mladší generaci v nákupech potravin online s doručením domů. To by mělo pomoci retailerům pochopit, jak nejlépe tuto skupinu zasáhnout a podpořit její dobrou zkušenost, která vyústí ve vyšší prodeje. 

Generace X ve srovnání s jinými generacemi utrácí více peněz za jídlo a víno. Lidé z této generace vyhledávají kvalitu, produkty uzpůsobené jejich potřebám a také pohodlí. Navíc nakupují a ovlivňují chutě a zcela jistě i loajalitu ke značkám u svých dětí, z kterých vyroste další generace zákazníků. 

- Reklama -

Nebojí se nakupovat online

– Třetina generace X i baby boomers nakupuje online výhradně přes počítač. 

– 74 % generace X a 76 % baby boomers plánuje v příštích 6 měsících nakoupit online s doručením domů. 

– 60 % generace X a 60 % baby boomers si přes počítač objednalo potraviny online s doručením domů. To je více než u mladší generace.

Tyto skupiny zákazníků nakupují v kamenných obchodech, což ale neznamená, že nenakupují také online. Podle zprávy U.S. Grocery Shopper Trends v roce 2019 meziročně vzrostl podíl zákazníků generace X nakupujících potraviny online z 29 % na 40 %. Hlavní rozdíl ve srovnání s mladší generací zákazníků spočívá v tom, že generace X nakupuje častěji z notebooků a stolních počítačů. Při nakupování potravin online mají obavy, zda dodané zboží bude čerstvé. Na druhou stranu ale na tomto způsobu nakupování oceňují rychlost a pohodlnost, která je pro ně důležitá. 

Přestože se baby boomers ani generace X online nakupovat nebojí, stále je pro ně rozhodující zkušenost z kamenného obchodu. Ke svým oblíbeným obchodům jsou velmi loajální a stejně tak mají velkou tendenci zůstávat loajální také k oblíbeným značkám. Relativně dost času věnují tomu, aby si o produktech před nákupem našli dostatek informací. 

Obě generace shodně tvrdí, že je při nakupování ovlivňují letáky, a to více než doporučení přátel nebo rodiny. Také milují dárkové poukazy. S tím, jak budou stárnout a budou méně mobilní, je možné, že budou nakupovat online čím dál víc. Prodejci a značky by tedy na jejich loajalitě měli začít pracovat co nejdříve. Možná není snaha o práci s touto cílovou skupinou tak trendy jako s mladšími zákazníky, ale rozhodně slibuje zvýšení prodejů.

zdroj: grocerydive.com

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...