fbpx
Pondělí, 13 července, 2020
Domů Aktuálně Podíl Čechů v produktivním věku výrazně klesne, budoucnost je v robotizaci

Podíl Čechů v produktivním věku výrazně klesne, budoucnost je v robotizaci

Podle zprávy Evropské komise z roku 2015 by měl v příštích desetiletích dále klesat podíl lidí v produktivním věku. Zatímco v roce 2013 činil 68 procent, v roce 2060 by to mělo být už jen 56 procent. Oproti situaci před šesti lety, kdy na jednu osobu starší 65 let připadaly čtyři osoby v produktivním věku, to do roku 2060 už budou pouze dvě osoby v produktivním věku. Firmy se proto i v souvislosti s aktuální nízkou nezaměstnaností na budoucí stav důkladně připravují. Neobsazená místa nahrazují stroji a přecházejí na postupnou digitalizaci a robotizaci provozu. Podle jejich zástupců je to optimální cesta k budoucímu rozvoji. Personalisté vidí jako řešení také angažování zaměstnanců ze zahraničí či větší flexibilitu pracovních úvazků.

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

🎧🎤Podcast s Tomášem Lichtenbergem (Farm Planet): Česko je u ovoce a zeleniny soběstačné jen z jedné třetiny. Akvaponií chceme dosáhnout stálost cen i kvality

Tomáš Lichtenberg se v tomto roce naplno pustil do zcela nového oboru, který se řadí do kategorie zemědělství budoucnosti. Se svými kolegy...

Gartner: Třetina největších hráčů v globálních dodavatelských řetězcích přesouvá své aktivity z Číny

Až 33 % lídrů z oblasti globálních dodavatelských řetězců přesunulo své outsourcingové a výrobní aktivity mimo Čínu. Nebo to v následujících dvou...

Česká revoluce ve stavebnictví: 17 tun betonu, 22 hodin 3D tisku a nový typ domu je na světě

Na konci prázdnin bude představen veřejnosti na pražském Střeleckém ostrově unikátní projekt 3D tištěného domu Prvok. Ten je nyní postupně dokončován, získává důležité...

Moderní e-shopy už nemusí řešit starosti se skladovací logistikou. V platformě Edee.one jim nově pomáhá napojení na ComGate

Zrychlení celého procesu dodávky zboží směrem k zákazníkovi a zároveň zefektivnění a zjednodušení práce. Tak by měl vypadat moderní e-shop. A přesně...

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...