Podcast: Směny plánujte s pomocí umělé inteligence, omezíte tak riziko nákazy koronavirem na minimum

Na rozvolňování karanténních opatření se těšíme snad všichni. Přesto firmy budou muset dodržovat spoustu opatření minimalizujících riziko nákazy a onemocnění virem Covid-19. Z vnějšího pohledu to je jednoduché. Rozdělí zaměstnance na dvě poloviny a v práci se nebudou potkávat. Nebo dle potřeby i na třetiny. Co je na tom složitého? Štěpán Kopřiva, technický ředitel Blindspot Solution nás v historicky prvním podcastu serveru Digibiz.cz vyvedl z omylu.

Co když v každém týmu potřebuji člověka s pevně danou specializací a těchto specialistů mám méně než pracovních týmů? Příkladem mohou být IT společnosti. Nebo část lidí čerpá dovolené, případně některý člen týmu onemocní. Když ho nahradím kolegou z druhého týmu, riskuju, že pokud bude někdo z nich pozitivní na Covid-19, roznese nákazu napříč celou firmou. A celá půjde do karantény…

Matematicky tedy potřebujeme minimalizovat počet lidí, kteří se mezi sebou potkávají. A přitom musí celá firma dodržet řadu podmínek na přítomnost specialistů, vyřešit home office, dovolené, neschopenky, ošetřovné, zákonné volno mezi směnami atd. 

“Umožňujeme dynamicky přidávat nové pracovníky. Nový zaměstnanec dostane odkaz na webovou aplikaci a jednoduše se zaregistruje do týmu. Snadno se tímto způsobem mohou rozšiřovat týmy například řidičů ve spedičních firmách nebo společnostech, které rozváží jídlo,” upřesňuje fungování platformy Kopřiva. 

Bez využití chytrého systému je takové plánování extrémně náročné. Štěpán Kopřiva ale tvrdí, že jejich platformu lze nastavit během několika dní. Využít ji mohou jak menší firmy jako jsou restaurace s pár desítkami zaměstnanců, tak větší firmy ze sektoru služeb.

“Firmy budou otevírat kanceláře, ale mnohé neví jak. Neví, kolik lidí můžou do kanceláří pustit, neví, kteří to mají být a jak se mají střídat. A my přinášíme odpovědi,” dodává Kopřiva s tím, že firmy si musí sami rozhodnout pouze to, kolik lidí do kanceláři naráz pustí.

A nejen to. Kromě plánování směn nabízí Blindspot také řešení, které umožní firmám sledovat, kde se lidé ve firmě shlukují, kde nedodržují povinné rozestupy a kde tak dochází ke zvýšenému riziku nákazy. Díky tomu mohou upravit pracovní podmínky či procesy a lidem zajistit bezpečnější pracovní prostředí. 

Celé povídání si poslechněte v podcastu. Ptala se šéfredaktorka Digibizu Ivana Karhanová.