fbpx
Domů Trendy Podcast: Směny plánujte s pomocí umělé inteligence, omezíte tak riziko nákazy koronavirem...

Podcast: Směny plánujte s pomocí umělé inteligence, omezíte tak riziko nákazy koronavirem na minimum

Na rozvolňování karanténních opatření se těšíme snad všichni. Přesto firmy budou muset dodržovat spoustu opatření minimalizujících riziko nákazy a onemocnění virem Covid-19. Z vnějšího pohledu to je jednoduché. Rozdělí zaměstnance na dvě poloviny a v práci se nebudou potkávat. Nebo dle potřeby i na třetiny. Co je na tom složitého? Štěpán Kopřiva, technický ředitel Blindspot Solution nás v historicky prvním podcastu serveru Digibiz.cz vyvedl z omylu.

Co když v každém týmu potřebuji člověka s pevně danou specializací a těchto specialistů mám méně než pracovních týmů? Příkladem mohou být IT společnosti. Nebo část lidí čerpá dovolené, případně některý člen týmu onemocní. Když ho nahradím kolegou z druhého týmu, riskuju, že pokud bude někdo z nich pozitivní na Covid-19, roznese nákazu napříč celou firmou. A celá půjde do karantény…

Matematicky tedy potřebujeme minimalizovat počet lidí, kteří se mezi sebou potkávají. A přitom musí celá firma dodržet řadu podmínek na přítomnost specialistů, vyřešit home office, dovolené, neschopenky, ošetřovné, zákonné volno mezi směnami atd. 

“Umožňujeme dynamicky přidávat nové pracovníky. Nový zaměstnanec dostane odkaz na webovou aplikaci a jednoduše se zaregistruje do týmu. Snadno se tímto způsobem mohou rozšiřovat týmy například řidičů ve spedičních firmách nebo společnostech, které rozváží jídlo,” upřesňuje fungování platformy Kopřiva. 

Bez využití chytrého systému je takové plánování extrémně náročné. Štěpán Kopřiva ale tvrdí, že jejich platformu lze nastavit během několika dní. Využít ji mohou jak menší firmy jako jsou restaurace s pár desítkami zaměstnanců, tak větší firmy ze sektoru služeb.

- Reklama -

“Firmy budou otevírat kanceláře, ale mnohé neví jak. Neví, kolik lidí můžou do kanceláří pustit, neví, kteří to mají být a jak se mají střídat. A my přinášíme odpovědi,” dodává Kopřiva s tím, že firmy si musí sami rozhodnout pouze to, kolik lidí do kanceláři naráz pustí.

A nejen to. Kromě plánování směn nabízí Blindspot také řešení, které umožní firmám sledovat, kde se lidé ve firmě shlukují, kde nedodržují povinné rozestupy a kde tak dochází ke zvýšenému riziku nákazy. Díky tomu mohou upravit pracovní podmínky či procesy a lidem zajistit bezpečnější pracovní prostředí. 

Celé povídání si poslechněte v podcastu. Ptala se šéfredaktorka Digibizu Ivana Karhanová. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

Na změny v online prodeji se připravte včas. Svým zákazníkům tak zjednodušíte platby, radí generální ředitel VISA Marcel Gajdoš

Jak se připravit na změny v online prodeji, které vejdou v platnost na konci tohoto roku, a další rady obchodníkům přináší ve...

Cyril Klepek: dnes máme architekturu volby, která ekologii nepomáhá

Jeho firma Cyrkl provozuje digitální odpadové tržiště. S ním chce změnit odpadové hospodářství. Nyní je zapojených 1800 firem a meziměsíčně tržiště roste...

Práce z domova zvyšuje riziko zcizení firemních dat, varují odborníci

Práce z domova v posledních měsících kvůli pandemii skokově posílila. A nová situace s sebou nese i nová rizika. S tím, jak se vše přelilo...

Postel jako inteligentní hub. Linet uvedl IoT platformu pro chytrá zdravotnická lůžka

Zdravotní lůžka monitorují pohyb pacientů a upozorňují personál na rizika, která jim hrozí. To umožňuje nová IoT platforma s názvem Safety Monitor,...

IBM se kompletně transformuje. Zaměří se na správu hybridního cloudu a využije firmu Red Hat

Šéf IBM Arvind Krishna uvedl, že vynaloží veškeré své usilí na transformaci firmy, která se chce nově zaměřit na správu hybridního cloudu....