fbpx
- Reklama -
Domů 🎧🎤Podcasty 🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S ním nejdříve cílil na domácnosti, dnes chodí hlavně po firmách a snaží se s nimi najít use casy, které na trhu stále chybí, říká mimo jiné v dalším Digibiz podcastu.

Český startup Senzoor se od svého vzniku orientuje na výrobu IoT hardwaru i navazujícího softwaru pro domácnosti, na které původně cílil. Jeho zakladatel Pavel Plachký si v počátku svého nového směřování sedl a napsal si na papír mnoho příkladů, jak by mohly nejnovější IoT technologie být prospěšné lidem. 

“Vygeneroval jsem obrovské množství nápadů, pak jsem je škrtal a zůstaly dva tři hlavní, z kterých jsem chtěl realizovat inteligentní tracker pro psy,” začíná vyprávět v dalším Digibiz podcastu tentokráte věnovanému tématu internetu věcí. 

Senzoor ale nakonec vyvinul kromě nedávné představeného tlačítka pro seniory zejména čidla chránící domácnosti. Díky jeho čidlům Move a Aqua budete mít svůj dům pod kontrolou, i když zrovna budete třeba na dovolené. Čidla za vás totiž pohlídají, jestli se neotevřelo okno, dveře, lednice nebo jestli nepraskla voda. Jenže se časem ukázalo, že domácnosti budou z byznysového hlediska nakonec větší oříšek, než se zdá.

“Domácnosti tu technologii neznají. Je svými vlastnostmi specifická,” říká Plachký s tím, že jeho čidla nekomunikují skrz běžný internet, ale běží na nízkoenergetických sítích  LPWAN, které jsou nejmodernější technologii ze segmentu internetu věcí. 

- Reklama -

“Chytré domácnosti jsou dnes postaveny na wifi, za které nemusíte platit. Technologie nízkoenergetických sítí je postavená na jiném konceptu, u ní za konektivitu musíte platit. To je pro současnou populaci hůře stravitelný obchodní model ,” říká Plachký. Senzoor se tak v tomto roce obrátil směrem do B2B. 

“Jsou tam jednodušeji realizovatelné případy, také se jednoduše najdou firmy s určitou potřebou, které do realizace půjdou,” předvídá Plachký a zároveň dodává, že i přes první vlaštovky na trhu stále chybí use casy, které by poukazovaly na prospěšnost technologie. 

“Současná doba ale oboru nahrává. Protože když dojde k poklesu ekonomiky, tak firmy musí začít přemýšlet, jak procesy optimalizovat nebo dělat chytřeji,” říká Pavel Plachký v podcastu.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...