fbpx
[the_ad_group id="279"]
Domů🎧🎤Podcasty🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S ním nejdříve cílil na domácnosti, dnes chodí hlavně po firmách a snaží se s nimi najít use casy, které na trhu stále chybí, říká mimo jiné v dalším Digibiz podcastu.

Český startup Senzoor se od svého vzniku orientuje na výrobu IoT hardwaru i navazujícího softwaru pro domácnosti, na které původně cílil. Jeho zakladatel Pavel Plachký si v počátku svého nového směřování sedl a napsal si na papír mnoho příkladů, jak by mohly nejnovější IoT technologie být prospěšné lidem. 

“Vygeneroval jsem obrovské množství nápadů, pak jsem je škrtal a zůstaly dva tři hlavní, z kterých jsem chtěl realizovat inteligentní tracker pro psy,” začíná vyprávět v dalším Digibiz podcastu tentokráte věnovanému tématu internetu věcí. 

Senzoor ale nakonec vyvinul kromě nedávné představeného tlačítka pro seniory zejména čidla chránící domácnosti. Díky jeho čidlům Move a Aqua budete mít svůj dům pod kontrolou, i když zrovna budete třeba na dovolené. Čidla za vás totiž pohlídají, jestli se neotevřelo okno, dveře, lednice nebo jestli nepraskla voda. Jenže se časem ukázalo, že domácnosti budou z byznysového hlediska nakonec větší oříšek, než se zdá.

“Domácnosti tu technologii neznají. Je svými vlastnostmi specifická,” říká Plachký s tím, že jeho čidla nekomunikují skrz běžný internet, ale běží na nízkoenergetických sítích  LPWAN, které jsou nejmodernější technologii ze segmentu internetu věcí. 

“Chytré domácnosti jsou dnes postaveny na wifi, za které nemusíte platit. Technologie nízkoenergetických sítí je postavená na jiném konceptu, u ní za konektivitu musíte platit. To je pro současnou populaci hůře stravitelný obchodní model ,” říká Plachký. Senzoor se tak v tomto roce obrátil směrem do B2B. 

“Jsou tam jednodušeji realizovatelné případy, také se jednoduše najdou firmy s určitou potřebou, které do realizace půjdou,” předvídá Plachký a zároveň dodává, že i přes první vlaštovky na trhu stále chybí use casy, které by poukazovaly na prospěšnost technologie. 

“Současná doba ale oboru nahrává. Protože když dojde k poklesu ekonomiky, tak firmy musí začít přemýšlet, jak procesy optimalizovat nebo dělat chytřeji,” říká Pavel Plachký v podcastu.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .

Nejnovější

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...

10 trendů, které budou podle Accenture určovat směr pojišťovnictví v roce 2021

Nárůst významu lékařské a wellness péče, digitální transformace pojišťoven, speciální produkty ušité klientům na míru, udržitelný rozvoj i důvěra v tradiční velké pojistitele. To je...

CFO plánují zvyšovat svoje digitální investice

Cloudové ERP, pokročilá analytika a datové technologie či RPA jsou oblastmi, do nichž chtějí během příštích čtyř let investovat finanční a ekonomická oddělení podniků. Odhalil...