fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Aktuálně Počet hackerských útoků na mobilní bankovnictví roste o desítky procent

Počet hackerských útoků na mobilní bankovnictví roste o desítky procent

Téměř 80 procent bank přiznává kybernetické napadení. Devět stovek oslovených bankéřů popsalo loňský rok 2017 jako období vyššího množství platebních podvodů a hackerských útoků, které se snaží ukrást osobní údaje. Letošek na tom bohužel nebyl lépe. Jen počet falešných internetových bankovních aplikací se meziročně zvýšil o 150 procent.

Podle bezpečnostní zprávy HSBC a Avastu zažilo mobilní bankovnictví na počátku letošního roku až 110 000 hrozeb měsíčně, v posledních měsících již dokonce 170 000 měsíčně. Tato čísla dokládají, že Evropa je v této oblasti kyberbezpečnosti nejohroženější region na světě.

Banky proto zavádějí pokročilé bezpečnostní postupy, aby nedošlo k prolomení ochrany. Hackeři se však snaží k datům přijít i prostřednictvím mobilů, na což upozorňuje Avast. „Mezi nejčastější mobilní hrozby patří takzvané downloadery a droppery, které využívají sociálního inženýrství a výzev přes SMS, aby přesvědčily své oběti k instalaci škodlivých či nežádoucích aplikací,“ sdělil vedoucí mobilní virové laboratoře v Avastu Nikolaos Chrysaidos.

- Reklama -
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...