Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Pod slovem paperless si většina z nás představí snahu odstranit zbytečné papíry. Co to podle Petra Povolného, který ve firmě Konica Minolta řeší digitalizaci procesů jak ve velkých firmách, tak ve státní správě, pro firmy znamená?

“Znamená to velké úsilí a sebepoznání. Firma si musí říct, čeho chce opravdu dosáhnout,” vysvětluje Povolný s tím, že zejména u velkých korporací je to velmi složitý proces. 

A i paperless firmy jsou závislé na komunikaci se svým okolím. Tam se často papírům nevyhnout. Zpravidla je protistrana zásobuje papírovými dokumenty, s kterými si musí poradit. 

Jako efektivní příklad vynucení digitální formy komunikace uvádí Povolný banky a jejich zpoplatnění papírových příkazů. Ideální podle ně je, když dokument v papírové podobě vůbec nevznikne. 

Upozorňuje také, že firmy často řeší paperless komunikaci směrem navenek, ale jejich vnitřní agenda často generuje papíru mnohem více a v důsledku vede ke zpomalení například komunikace se zákazníky. 

Před jakými úkoly stojí korporace? Jak moc se dokáží podívat sami na sebe banky nebo pojišťovny? Jak správně stanovit a napočítat byznys case? A co státní správa? Dozvíte se v podcastu.