fbpx
- Reklama -
Domů Retail Nejzajímavější myšlenky od řečníků z Retail Summitu 2020

Nejzajímavější myšlenky od řečníků z Retail Summitu 2020

Na největším setkání zástupců maloobchodu v ČR vystoupilo na 130 řečníků. Vybíráme z jejich prezentací myšlenky, které vám mohou pomoci lépe se vyznat v ekosystému nového retailu.

Harjot Singh & Rodney Collins, McCann Worldgroup

„Výsledky naší studie Truth about Commerce naznačují, že více než polovina z 30 tisíc dotázaných si myslí, že nakupování je příliš neosobní a že to dříve bývala větší zábava. Nakupování (shopping) je přitom základní lidská interakce.“

Richard Siebenstich, O2 Czech Republic

„Technologie jsou nástrojem pro lidi, umožňují jim vidět to, co dříve nebylo možné vidět. Třeba O2 v minulosti prodělalo, protože otevřelo pobočky na špatných místech, následně jsme je museli zavřít. Poslední tři roky je opět otevíráme a někdy se i vracíme do stených oblastí, ale na trochu jiné lokality. Geodata nám přitom pomáhají chápat potenciál prodejny.“

Wijnand Jongen, Ecommerce Europe

„Dříve měly strategie pro úspěch v retailu životnost klidně I několik desetiletí. Dnes platí, že úspěšné společnosti mohou klidně být nahrazeny někým jiným během několika málo let.“

Wijnand Jongen z Ecommerce Europe.

Kateřina Harris a Petr Pavlík, Albert Česká republika

„Online a offline dělá stejnou službu. I do budoucna budou čistě online či čistě offline hráči, většina ale nabídne obojí. Tradiční retail zdaleka nevyčerpal svoje možnosti. Největší devizou je častý kontakt se zákazníkem. A všem, kdo pracujete na ekosystému budoucnosti, rádi připomínáme, že na začátku téhle cesty stojí silná značka, kvalitní produkt – což je v našem případě prodejna. A také odvaha a nekonečná schopnost inovovat.“

- Reklama -

Lukáš Havlásek, Shopsys

„Výzkum mezi více než 50 manažery a experty naznačil, že v následujících pěti letech nás pravděpodobně nečeká technologická revoluce, inovace se však budou díky komoditiziaci technologií zrychlovat. Pro kamenné retailery přitom nebude vůbec snadné získat digitální kompetenci.“

Jannis Samaras, Kofola

„Marketingové obrázky by se neměly lišit od toho, co reálně děláme. To je marketing budoucnosti, příběhy nevymýšlet, ale žít je. (…) Z každého ekosystému si můžete brát, ale musíte mu i něco vracet. To platí pro včely. To platí pro přírodu a její zdroje. A platí také pro náš lidský finanční ekosystém.“

Šéf Kofoly Jannis Samaras.

Tomáš Čupr, Rohlik.cz

“Vše se digitalizuje. I banky, které jsou stabilními institucemi jsou najednou pod tlakem startupů, které se snaží bankovnictví udělat lépe, štíhleji, pro zákazníka přívětivěji. Tak proč ne i retail? Proč obchody v roce 2015 vypadají podobně jako když jsme nakupovali v devadesátých letech?“

Nejnovější

Chytré energetické mikrosítě: chystá se první realizace v ČR

Teplota v místnosti se automaticky přizpůsobuje chování a pocitům lidí, kteří v bytě žijí. Předběhnout dobu o pět, deset nebo i více let mohou spotřebitelé...

V Evropě houstne provoz dronů. Jejich pohyb vyřeší nová legislativa, pomůže s tím i český startup Dronetag

Letový prostor nad Evropou občas připomíná dálnici. Kromě letadel se ve vzduchu v stále větší míře pohybují také drony. Podle odhadů je...

Středočeský kraj vystaví ve Foru Karlín své inovační klenoty

Již pět let podporuje Středočeské inovační centrum (SIC) růst a inovace firem Středočeského kraje. Již pět let také probíhá v ČR největší inovační...

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...