fbpx
Sobota, 4 dubna, 2020
- Reklama -
Domů Retail Nejzajímavější myšlenky od řečníků z Retail Summitu 2020

Nejzajímavější myšlenky od řečníků z Retail Summitu 2020

Na největším setkání zástupců maloobchodu v ČR vystoupilo na 130 řečníků. Vybíráme z jejich prezentací myšlenky, které vám mohou pomoci lépe se vyznat v ekosystému nového retailu.

Harjot Singh & Rodney Collins, McCann Worldgroup

„Výsledky naší studie Truth about Commerce naznačují, že více než polovina z 30 tisíc dotázaných si myslí, že nakupování je příliš neosobní a že to dříve bývala větší zábava. Nakupování (shopping) je přitom základní lidská interakce.“

Richard Siebenstich, O2 Czech Republic

„Technologie jsou nástrojem pro lidi, umožňují jim vidět to, co dříve nebylo možné vidět. Třeba O2 v minulosti prodělalo, protože otevřelo pobočky na špatných místech, následně jsme je museli zavřít. Poslední tři roky je opět otevíráme a někdy se i vracíme do stených oblastí, ale na trochu jiné lokality. Geodata nám přitom pomáhají chápat potenciál prodejny.“

Wijnand Jongen, Ecommerce Europe

„Dříve měly strategie pro úspěch v retailu životnost klidně I několik desetiletí. Dnes platí, že úspěšné společnosti mohou klidně být nahrazeny někým jiným během několika málo let.“

Wijnand Jongen z Ecommerce Europe.

Kateřina Harris a Petr Pavlík, Albert Česká republika

„Online a offline dělá stejnou službu. I do budoucna budou čistě online či čistě offline hráči, většina ale nabídne obojí. Tradiční retail zdaleka nevyčerpal svoje možnosti. Největší devizou je častý kontakt se zákazníkem. A všem, kdo pracujete na ekosystému budoucnosti, rádi připomínáme, že na začátku téhle cesty stojí silná značka, kvalitní produkt – což je v našem případě prodejna. A také odvaha a nekonečná schopnost inovovat.“

Lukáš Havlásek, Shopsys

„Výzkum mezi více než 50 manažery a experty naznačil, že v následujících pěti letech nás pravděpodobně nečeká technologická revoluce, inovace se však budou díky komoditiziaci technologií zrychlovat. Pro kamenné retailery přitom nebude vůbec snadné získat digitální kompetenci.“

- Reklama -

Jannis Samaras, Kofola

„Marketingové obrázky by se neměly lišit od toho, co reálně děláme. To je marketing budoucnosti, příběhy nevymýšlet, ale žít je. (…) Z každého ekosystému si můžete brát, ale musíte mu i něco vracet. To platí pro včely. To platí pro přírodu a její zdroje. A platí také pro náš lidský finanční ekosystém.“

Šéf Kofoly Jannis Samaras.

Tomáš Čupr, Rohlik.cz

“Vše se digitalizuje. I banky, které jsou stabilními institucemi jsou najednou pod tlakem startupů, které se snaží bankovnictví udělat lépe, štíhleji, pro zákazníka přívětivěji. Tak proč ne i retail? Proč obchody v roce 2015 vypadají podobně jako když jsme nakupovali v devadesátých letech?“

- Reklama -

Nejnovější

Karanténa ukazuje bankám, jak důležitá je digitalizace

0
Současná vádní nařízení nás nechávají po většinu času mezi čtyřmi zdmi našich domů. To, co jsme možná ještě byli zvyklí řešit osobně,...

Digitalizací proti plýtvání jídlem. Nesnězeno pomáhá strávníkům i restauracím

0
Šetřit jídlem, podpořit restaurace v době výjimečného stavu a pomoci potřebným. I to jsou vedlejší efekty digitalizace, s nimiž přišli tvůrci aplikace...

Na VŠE vzniklo MBA datové studium, jediné v Evropě. Poptávka po datově vzdělaných lidech převyšuje naše kapacity nejméně čtyřikrát, říká jeho garant Ota Novotný

0
Začali se nám ozývat manažeři z firem i naši vlastní absolventi, že by si chtěli doplnit datové vzdělání, vysvětluje vznik MBA datového...

Willi Song (šéf Huawei ČR): Ke komerčnímu využití sítí 6G nedojde dřív než za 10 let

0
Se šéfem Huawei ČR a SR Willim Songem jsme se bavili o byznysových dopadech obchodní války mezi USA a Čínou, o vlastním...

Produktivita zaměstnanců v době koronarize: Gartner radí zaměřit se na emoce

0
Udržet produktivitu zaměstnanců během karanténních opatření je těžší, než se zdá. Analytici z Gartner připravili šestero rad, jak zaměstnancům pomoci zvládnout emočně...