fbpx
Čtvrtek, 4 června, 2020
Domů Pojišťovnictví Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k...

Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k datům

Pojmy Big Data a datová analýza se vynořují v pojišťovnictví čím dál častěji. Poradenská společnost Ernst & Young analyzovala 25 německých pojišťoven s cílem zjistit, jak pracují s analýzou dat. Celkem 83 % poptávaných podniků „vidí vysoký potenciál v oblasti datové analýzy“. Od zpracování dat si 73 % dotázaných slibuje možné zvýšení efektivity, například cestou automatizace.

Velké oči pojišťoven

Přestože německé pojišťovny vidí v Big Data vysoký potenciál, skutečný pokrok u nich velký není. Téměř každý čtvrtý dotázaný podnik uvedl, že vlastně nedisponuje žádnou strategií v oblasti dat a datové analýzy. A pokud už takové záměry pojišťovny mají, vztahují se převážně jen na jednotlivé úseky činností.

Současná úroveň kvality dat je pro většinu dotázaných společností největší výzvou k tomu, aby mohly pokročilou datovou analytiku nasadit v praxi. 62 % pojistitelů zažívá v některé oblasti kvůli aktuálnímu stavu kvality dat velká omezení denního provozu.

Dvě třetiny firem označuje zvýšení kvality dat za hlavní výzvu v zájmu zavedení pokročilé práce s daty. Tři čtvrtiny zpovídaných podniků neměly definovanou funkci centrální datové kvality a vytvořenou odpovídající pozici. Čekají je proto v této oblasti nezanedbatelné investice i proto, aby vyhověly nové a přísnější regulaci EU v oblasti ochrany dat.

Většina pojišťoven pátrá po možnostech praktického využití, kdy by datová analýza přinesla jasné přidané hodnoty – například v oblasti vyřizování škod, v obchodu, marketingu a zákaznickém servisu. Potřeba konkretizovat tyto praktické scénáře je u každého druhého subjektu (52 %) prioritou pro daný rok.

- Reklama -

Dvourychlostní pojišťovnictví

Autoři studie došli k závěru, že na německém trhu se utvářejí dvě skupiny pojišťoven. Na jedné straně jsou podniky, které do Big Data i analýzy investují a nabírají personál pro tuto oblast. V podnikové strategii se tato témata objevují a začínají fungovat specializované organizační složky.

Jiná třída pojistitelů je tváří v tvář datové analýze stále pasivní. Jejich heslem zůstává, že otázka správného nastavení strategie, pojmenování přínosu Big Data a rozboru dat pro jejich další existenci bude zodpovězena v budoucnu, ale ještě není na pořadu dne.

Zdroj: Ernst & Young

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...
- Reklama -

Nejnovější

Červená, žlutá, zelená. Podívejte se, jak roboti bleskově třídí papriky, které kupujete

Přední velkoobchod s ovocem a zeleninou v Nizozemsku Combilo nainstaloval novou, roboticky asistovanou balicí linku, která zvýšila produktivitu o 30 procent. Balicí linka obsahuje paralelní roboty a kamerový systémy...

🎤🎧 Podcast s Lukášem Hurychem (Twisto.cz): Riziko nesplácení jsme schopni lokálně určit i podle toho, kdo vyhrál volby

Další díl ze série podcastů na serveru Digibiz.cz jsme věnovali práci s daty a jak s jejich využitím získat a co nejdéle...

V Německu může lékař pacientovi předepsat digitální aplikaci. ČR je proti tomu v digitalizaci zdravotnictví na úplném začátku, říká Jan Šomvársky, který vyvíjí aplikaci pro diabetiky

Dokážete si představit, že by vám doktor místo léků předepsal chytrou aplikaci? V Německu už to žádná utopie není. Technologicko-zdravotnický startup Vitadio...

Českým řidičům bude pomáhat voicebot. Pražský startup Vocalls získává na rozvoj investici přes 10 milionů korun

Při poruchách i dopravních nehodách jde často o minuty. S rychlejším zajištěním pomoci proto řidičům pomůže telefonní asistent s umělou inteligencí, kterého...

Stroje potřebují více a více komunikovat aneb Proč se Průmysl 4.0 neobejde bez 5G

Extenzivní požadavky na komunikaci mezi technickými zařízeními a Internet věcí výrazně promění průmysl, logistiku i další odvětví hospodářství. K tomu je však...