fbpx
Úterý, 14 července, 2020
Domů Pojišťovnictví Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k...

Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k datům

Pojmy Big Data a datová analýza se vynořují v pojišťovnictví čím dál častěji. Poradenská společnost Ernst & Young analyzovala 25 německých pojišťoven s cílem zjistit, jak pracují s analýzou dat. Celkem 83 % poptávaných podniků „vidí vysoký potenciál v oblasti datové analýzy“. Od zpracování dat si 73 % dotázaných slibuje možné zvýšení efektivity, například cestou automatizace.

Velké oči pojišťoven

Přestože německé pojišťovny vidí v Big Data vysoký potenciál, skutečný pokrok u nich velký není. Téměř každý čtvrtý dotázaný podnik uvedl, že vlastně nedisponuje žádnou strategií v oblasti dat a datové analýzy. A pokud už takové záměry pojišťovny mají, vztahují se převážně jen na jednotlivé úseky činností.

Současná úroveň kvality dat je pro většinu dotázaných společností největší výzvou k tomu, aby mohly pokročilou datovou analytiku nasadit v praxi. 62 % pojistitelů zažívá v některé oblasti kvůli aktuálnímu stavu kvality dat velká omezení denního provozu.

Dvě třetiny firem označuje zvýšení kvality dat za hlavní výzvu v zájmu zavedení pokročilé práce s daty. Tři čtvrtiny zpovídaných podniků neměly definovanou funkci centrální datové kvality a vytvořenou odpovídající pozici. Čekají je proto v této oblasti nezanedbatelné investice i proto, aby vyhověly nové a přísnější regulaci EU v oblasti ochrany dat.

Většina pojišťoven pátrá po možnostech praktického využití, kdy by datová analýza přinesla jasné přidané hodnoty – například v oblasti vyřizování škod, v obchodu, marketingu a zákaznickém servisu. Potřeba konkretizovat tyto praktické scénáře je u každého druhého subjektu (52 %) prioritou pro daný rok.

- Reklama -

Dvourychlostní pojišťovnictví

Autoři studie došli k závěru, že na německém trhu se utvářejí dvě skupiny pojišťoven. Na jedné straně jsou podniky, které do Big Data i analýzy investují a nabírají personál pro tuto oblast. V podnikové strategii se tato témata objevují a začínají fungovat specializované organizační složky.

Jiná třída pojistitelů je tváří v tvář datové analýze stále pasivní. Jejich heslem zůstává, že otázka správného nastavení strategie, pojmenování přínosu Big Data a rozboru dat pro jejich další existenci bude zodpovězena v budoucnu, ale ještě není na pořadu dne.

Zdroj: Ernst & Young

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...
- Reklama -

Nejnovější

🎧🎤Podcast s Tomášem Lichtenbergem (Farm Planet): Česko je u ovoce a zeleniny soběstačné jen z jedné třetiny. Akvaponií chceme dosáhnout stálost cen i kvality

Tomáš Lichtenberg se v tomto roce naplno pustil do zcela nového oboru, který se řadí do kategorie zemědělství budoucnosti. Se svými kolegy...

Gartner: Třetina největších hráčů v globálních dodavatelských řetězcích přesouvá své aktivity z Číny

Až 33 % lídrů z oblasti globálních dodavatelských řetězců přesunulo své outsourcingové a výrobní aktivity mimo Čínu. Nebo to v následujících dvou...

Česká revoluce ve stavebnictví: 17 tun betonu, 22 hodin 3D tisku a nový typ domu je na světě

Na konci prázdnin bude představen veřejnosti na pražském Střeleckém ostrově unikátní projekt 3D tištěného domu Prvok. Ten je nyní postupně dokončován, získává důležité...

Moderní e-shopy už nemusí řešit starosti se skladovací logistikou. V platformě Edee.one jim nově pomáhá napojení na ComGate

Zrychlení celého procesu dodávky zboží směrem k zákazníkovi a zároveň zefektivnění a zjednodušení práce. Tak by měl vypadat moderní e-shop. A přesně...

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...