fbpx
- Reklama -
Domů Pojišťovnictví Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k...

Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k datům

Pojmy Big Data a datová analýza se vynořují v pojišťovnictví čím dál častěji. Poradenská společnost Ernst & Young analyzovala 25 německých pojišťoven s cílem zjistit, jak pracují s analýzou dat. Celkem 83 % poptávaných podniků „vidí vysoký potenciál v oblasti datové analýzy“. Od zpracování dat si 73 % dotázaných slibuje možné zvýšení efektivity, například cestou automatizace.

Velké oči pojišťoven

Přestože německé pojišťovny vidí v Big Data vysoký potenciál, skutečný pokrok u nich velký není. Téměř každý čtvrtý dotázaný podnik uvedl, že vlastně nedisponuje žádnou strategií v oblasti dat a datové analýzy. A pokud už takové záměry pojišťovny mají, vztahují se převážně jen na jednotlivé úseky činností.

Současná úroveň kvality dat je pro většinu dotázaných společností největší výzvou k tomu, aby mohly pokročilou datovou analytiku nasadit v praxi. 62 % pojistitelů zažívá v některé oblasti kvůli aktuálnímu stavu kvality dat velká omezení denního provozu.

Dvě třetiny firem označuje zvýšení kvality dat za hlavní výzvu v zájmu zavedení pokročilé práce s daty. Tři čtvrtiny zpovídaných podniků neměly definovanou funkci centrální datové kvality a vytvořenou odpovídající pozici. Čekají je proto v této oblasti nezanedbatelné investice i proto, aby vyhověly nové a přísnější regulaci EU v oblasti ochrany dat.

Většina pojišťoven pátrá po možnostech praktického využití, kdy by datová analýza přinesla jasné přidané hodnoty – například v oblasti vyřizování škod, v obchodu, marketingu a zákaznickém servisu. Potřeba konkretizovat tyto praktické scénáře je u každého druhého subjektu (52 %) prioritou pro daný rok.

- Reklama -

Dvourychlostní pojišťovnictví

Autoři studie došli k závěru, že na německém trhu se utvářejí dvě skupiny pojišťoven. Na jedné straně jsou podniky, které do Big Data i analýzy investují a nabírají personál pro tuto oblast. V podnikové strategii se tato témata objevují a začínají fungovat specializované organizační složky.

Jiná třída pojistitelů je tváří v tvář datové analýze stále pasivní. Jejich heslem zůstává, že otázka správného nastavení strategie, pojmenování přínosu Big Data a rozboru dat pro jejich další existenci bude zodpovězena v budoucnu, ale ještě není na pořadu dne.

Zdroj: Ernst & Young

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...