fbpx
Domů Pojišťovnictví Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k...

Na německém trhu vznikají dvě skupiny pojišťoven. Liší se v přístupu k datům

Pojmy Big Data a datová analýza se vynořují v pojišťovnictví čím dál častěji. Poradenská společnost Ernst & Young analyzovala 25 německých pojišťoven s cílem zjistit, jak pracují s analýzou dat. Celkem 83 % poptávaných podniků „vidí vysoký potenciál v oblasti datové analýzy“. Od zpracování dat si 73 % dotázaných slibuje možné zvýšení efektivity, například cestou automatizace.

Velké oči pojišťoven

Přestože německé pojišťovny vidí v Big Data vysoký potenciál, skutečný pokrok u nich velký není. Téměř každý čtvrtý dotázaný podnik uvedl, že vlastně nedisponuje žádnou strategií v oblasti dat a datové analýzy. A pokud už takové záměry pojišťovny mají, vztahují se převážně jen na jednotlivé úseky činností.

Současná úroveň kvality dat je pro většinu dotázaných společností největší výzvou k tomu, aby mohly pokročilou datovou analytiku nasadit v praxi. 62 % pojistitelů zažívá v některé oblasti kvůli aktuálnímu stavu kvality dat velká omezení denního provozu.

Dvě třetiny firem označuje zvýšení kvality dat za hlavní výzvu v zájmu zavedení pokročilé práce s daty. Tři čtvrtiny zpovídaných podniků neměly definovanou funkci centrální datové kvality a vytvořenou odpovídající pozici. Čekají je proto v této oblasti nezanedbatelné investice i proto, aby vyhověly nové a přísnější regulaci EU v oblasti ochrany dat.

Většina pojišťoven pátrá po možnostech praktického využití, kdy by datová analýza přinesla jasné přidané hodnoty – například v oblasti vyřizování škod, v obchodu, marketingu a zákaznickém servisu. Potřeba konkretizovat tyto praktické scénáře je u každého druhého subjektu (52 %) prioritou pro daný rok.

- Reklama -

Dvourychlostní pojišťovnictví

Autoři studie došli k závěru, že na německém trhu se utvářejí dvě skupiny pojišťoven. Na jedné straně jsou podniky, které do Big Data i analýzy investují a nabírají personál pro tuto oblast. V podnikové strategii se tato témata objevují a začínají fungovat specializované organizační složky.

Jiná třída pojistitelů je tváří v tvář datové analýze stále pasivní. Jejich heslem zůstává, že otázka správného nastavení strategie, pojmenování přínosu Big Data a rozboru dat pro jejich další existenci bude zodpovězena v budoucnu, ale ještě není na pořadu dne.

Zdroj: Ernst & Young

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

🎧🎤Filip Černý (Kogi CON): Motorem rozvoje digiskills u zaměstnanců by se teď měly stát odbory

Další podcast serveru Digibiz jsme věnovali dopadu pandemie na firemní kulturu v prostředí home office, ale také rozvoji digitálních dovedností zaměstnanců. Hostem byl Filip...

🎧🎤Jitka Chizzola (D.A.S. pojišťovna): Pro digitalizaci škodních spisů vyvíjíme už deset let vlastní software

Jak probíhá digitální transformace v ta konzervativním oboru, jako je právo? O tom jsme se v dalším Digibiz podcastu bavili s dlouholetou šéfkou české...

Adastra oceněna v rámci prestižní soutěže Českých 100 nejlepších

Adastra získala prestižní ocenění v rámci 25. ročníku soutěže Českých 100 nejlepších. V oborové kategorii Informační a komunikační technologie se zařadila po bok společností,...

🎧🎤 Jiří Malíček (Rockwell Automation): Nevěřím, že se dožijeme plně automatizované výroby ve firmách

Další podcast serveru Digibiz.cz jsme věnovali nejen automatizaci a robotizaci ve výrobě, ale také tomu, jak výrobní firmy dnes pracují s daty. Hostem byl...

Khalid Husseini (EmbedIT): Komfort klienta je motorem současného technologického vývoje všech aplikací a služeb

Vše na mobilu, uživatelská rychlost a jednoduchost jsou podle Khalida Husseiniho hlavními požadavky na služby EmbedITu, IT divize globální skupiny Home Credit. Hlavní podíl...