Lubo Smid (STRV): I přes propad příjmů vidíme obrovskou chuť firem digitalizovat

Spoluzakladatel a CEO technologické firmy STRV Lubo Smid očekává, že svět v nejbližších měsících pohltí digitalizace, a to zejména v oblastech sportu, e-sportu, zdravotnictví, vzdělávání, sociálních sítí a vzdálené komunikace.

Technologická firma STRV, která se zaměřuje na design a vývoj softwarových produktů, je stejně jako většina firem zasažena důsledky současné pandemické situace. Firma během několika dnů přišla o měsíční příjmy ve výši půl milionu dolarů. Navzdory dopadům celosvětové pandemie se firma dívá na nové zahraniční trhy.

STRV je technologická společnost se zaměřením na design a vývoj softwarových produktů. Její know-how využívají klienti od startupů po firmy z žebříčku Fortune 500, převážně v USA a Velké Británii. V letošním roce firma, především v návaznosti na dopady světové pandemie, oznámila, že se bude věnovat i projektům v Evropě a Asii. Od založení v roce 2004 uvedla společnost na trh stovky digitálních produktů a řešení pro své klienty a stejně tak dokázala spustit několik vlastních úspěšných her a aplikací.

STRV rozkročenou mezi Česko a Spojené státy opustili 4 z 10 největších dosavadních klientů, vedle toho ale dokázala získat během dubna 11 nových. Spoluzakladatel a CEO technologické firmy STRV Lubo Smid očekává, že svět v nejbližších měsících pohltí digitalizace, a to zejména v oblastech sportu, e-sportu, zdravotnictví, vzdělávání, sociálních sítí a vzdálené komunikace.

„Krize urychlila řadu našich rozhodnutí, která jsme chtěli učinit již několik měsíců. Zrychlili jsme interní procesy i způsob, jakým sestavujeme nabídky novým potenciálním klientům. Zavedli jsme přísnější měřítko řízení projektů a zefektivnili fungování firmy. Osekali jsme některé externí náklady, abychom nemuseli propouštět. Stejně tak chápeme, že klienti sáhli k obdobným krokům k dosažení úspor, jak je v těžších dobách běžné, vysvětluje Smid a dodává.

„S těmi, kteří nás kvůli dopadům epidemie vypověděli, jsme se rozešli v dobrém. Zároveň se ale objevila velká řada firem, které nás vyhledaly na základě doporučení. Pevně tak věříme, že výpadek našich příjmů velmi rychle smažeme.“

Nedaří se jen části byznysu, digitalizace bude raketově růst i nadále

I přes zásadní dopady, které celosvětová pandemie má například na byznys napojený na cestovní ruch, retail, pohostinství nebo také výrobní či automobilový průmysl, se do digitalizace pouští řada firem. Až posedlost digitalizovat postihla, měřeno podle rostoucích poptávek, především firmy ze segmentů, kde se takřka nedigitalizovalo. Boom zažívá domácí fitness, zdravotnictví, vzdělávání a řada dalších.

Právě v oblasti vzdělávání je STRV dlouholetým vývojovým partnerem americké firmy ClassDojo, která nyní zažívá extrémní růst.

Spoluzakladatel a CEO STRV Lubo Smid.

Do digitalizace samozřejmě výrazně více šlapou firmy a odvětví, jež vidí v současné situaci příležitost. Řadí se tam vedle e-sportu či vzdálené komunikace všeho druhu také moderní projekty propojující technologie a sport. V případě STRV se jedná o projekt Live Penalty, jehož vývoj se zrychluje.

Zajímavostí je, že v průběhu února začali vývojáři STRV – nezávisle na koronaviru – pracovat na projektu, který se zabývá připraveností na katastrofy. Jeden z jeho případů užití je právě příprava společnosti a světa na pandemii. Aktuálně tak tento projekt zažívá velmi zajímavé období a rychle akceleruje vývoj, aby bylo možné pomoci co nejvíce lidem.