fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůAutomotiveLeoš Dvořák (Valeo): Když budeme při řízení ignorovat varovné signály, technologie v...

Leoš Dvořák (Valeo): Když budeme při řízení ignorovat varovné signály, technologie v určitých situacích převezmou rozhodování za nás

Firma Valeo provozuje ve středočeských Milovicích největší testovací polygon autonomních vozů na světě. S generálním ředitelem vývojového centra Leošem Dvořákem v podcastu řešíme nejen současná technologická omezení, ale i etické otázky, které budoucnost v souvislosti se samořiditelnými vozy přinese. 

Pražská pobočka pro autonomní vozy vyvíjí senzory a systémy. Každé čtvrté auto na světě je vybaveno alespoň jedním senzorem od Valea. 

Čeští vědci stojí za více než 70 patentovými technologiemi této firmy. Patří mezi ně například algoritmus pro rozpoznávání mokrých částí vozovky nebo detekce objektů v mrtvém úhlu zrcátek pro nákladní auta pomocí laserového senzoru. 

Jaký je rozdíl mezi testováním normálního a autonomního vozu? “Normální crash testy všichni známe. U autonomního vozu simulujeme nekonečné množství situací, které nastanou v reálném provozu na silnici,” vysvětluje Leoš Dvořák. Po simulaci a testech ve virtuálním prostředí jde auto na polygon, který se nachází v areálu bývalého letiště v Milovicích. 

Každé nové auto, které se dnes prodává, je na stupnici autonomnosti v rozmezí 0 až 5 na stupni číslo 2. To znamená, že disponuje asistenčními systémy, které řidiče upozorňují, že opouští jízdní pruh nebo je rychle blíží k vozu před sebou. 

“Současná Tesla je nyní na pomezí stupně 2 a 3. Stupeň číslo 3 je tzn. ‘eye off’, řidič nemusí nutně dávat pozor, ale do 10 sekund musí být schopen převzít řízení. Vůz se pak chová jako autonomní vůz druhého stupně, “ mírní nadšení ze současné Tesly Dvořák. 

Další vývoj podle něj bude mít legislativní dopady. Za auto je totiž dnes vždy odpovědný řidič. Jak dlouho to tak ještě bude? Co brání dalšímu rozvoji? Které legislativní otázky budeme řešit? Jak to bude do budoucna s odpovědností? To vše se dozvíte v podcastu. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

Michal Franek (UltimateSuite): Po task miningu je ve světě velký hlad, jen v USA vzrostl zájem o 97 %

Optimalizaci procesů ve firmě, zvyšování efektivity a produktivity zaměstnanců a pomoc s rozhodováním při zavádění RPA. To všechno umí task mining. Skoro nikdo ho...

Produktový manažer v Pipedrive: Nejlepší výsledky máme díky svobodě a firemní kultuře

Produktový manažer má ve vývojářské firmě obzvlášť důležitou úlohu. Často řeší konkrétní problémy, které se týkají nejdůležitější složky celého byznysu: potřeb a spokojenosti zákazníků....

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...