fbpx
Domů Automotive Leoš Dvořák (Valeo): Když budeme při řízení ignorovat varovné signály, technologie v...

Leoš Dvořák (Valeo): Když budeme při řízení ignorovat varovné signály, technologie v určitých situacích převezmou rozhodování za nás

Firma Valeo provozuje ve středočeských Milovicích největší testovací polygon autonomních vozů na světě. S generálním ředitelem vývojového centra Leošem Dvořákem v podcastu řešíme nejen současná technologická omezení, ale i etické otázky, které budoucnost v souvislosti se samořiditelnými vozy přinese. 

Pražská pobočka pro autonomní vozy vyvíjí senzory a systémy. Každé čtvrté auto na světě je vybaveno alespoň jedním senzorem od Valea. 

Čeští vědci stojí za více než 70 patentovými technologiemi této firmy. Patří mezi ně například algoritmus pro rozpoznávání mokrých částí vozovky nebo detekce objektů v mrtvém úhlu zrcátek pro nákladní auta pomocí laserového senzoru. 

Jaký je rozdíl mezi testováním normálního a autonomního vozu? “Normální crash testy všichni známe. U autonomního vozu simulujeme nekonečné množství situací, které nastanou v reálném provozu na silnici,” vysvětluje Leoš Dvořák. Po simulaci a testech ve virtuálním prostředí jde auto na polygon, který se nachází v areálu bývalého letiště v Milovicích. 

Každé nové auto, které se dnes prodává, je na stupnici autonomnosti v rozmezí 0 až 5 na stupni číslo 2. To znamená, že disponuje asistenčními systémy, které řidiče upozorňují, že opouští jízdní pruh nebo je rychle blíží k vozu před sebou. 

- Reklama -

“Současná Tesla je nyní na pomezí stupně 2 a 3. Stupeň číslo 3 je tzn. ‘eye off’, řidič nemusí nutně dávat pozor, ale do 10 sekund musí být schopen převzít řízení. Vůz se pak chová jako autonomní vůz druhého stupně, “ mírní nadšení ze současné Tesly Dvořák. 

Další vývoj podle něj bude mít legislativní dopady. Za auto je totiž dnes vždy odpovědný řidič. Jak dlouho to tak ještě bude? Co brání dalšímu rozvoji? Které legislativní otázky budeme řešit? Jak to bude do budoucna s odpovědností? To vše se dozvíte v podcastu. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

🎧🎤Jitka Chizzola (D.A.S. pojišťovna): Pro digitalizaci škodních spisů vyvíjíme už deset let vlastní software

Jak probíhá digitální transformace v ta konzervativním oboru, jako je právo? O tom jsme se v dalším Digibiz podcastu bavili s dlouholetou šéfkou české...

Adastra oceněna v rámci prestižní soutěže Českých 100 nejlepších

Adastra získala prestižní ocenění v rámci 25. ročníku soutěže Českých 100 nejlepších. V oborové kategorii Informační a komunikační technologie se zařadila po bok společností,...

🎧🎤 Jiří Malíček (Rockwell Automation): Nevěřím, že se dožijeme plně automatizované výroby ve firmách

Další podcast serveru Digibiz.cz jsme věnovali nejen automatizaci a robotizaci ve výrobě, ale také tomu, jak výrobní firmy dnes pracují s daty. Hostem byl...

Khalid Husseini (EmbedIT): Komfort klienta je motorem současného technologického vývoje všech aplikací a služeb

Vše na mobilu, uživatelská rychlost a jednoduchost jsou podle Khalida Husseiniho hlavními požadavky na služby EmbedITu, IT divize globální skupiny Home Credit. Hlavní podíl...

Illya Pavlov (Acamar Outsourcing Services): Rozdíly mezi externisty a interními IT pracovníky se stírají. Všechny je potřeba řídit na dálku

Pandemie koronaviru urychlila digitalizaci a tím se výrazně proměnil přístup řady firem v IT sektoru. Daleko víc nyní sahají po externích pracovnících. Budou-li chtít...