fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Aktuálně Konec nadějí pro Česko. Tesla postaví svou Gigafactory 4 u Berlína

Konec nadějí pro Česko. Tesla postaví svou Gigafactory 4 u Berlína

Americká automobilka Tesla postaví svou čtvrtou továrnu Gigafactory nedaleko letiště u německého Berlína. V úterý to při příležitosti předávání automobilových cen Golden Wheel Awards uvedl šéf Tesly Elon Musk. Tím se i rozplynuly poslední naděje Česka, které bylo dříve díky své poloze a zásobám lithia považováno za jednoho z favoritů pro budoucí umístění továrny, kde se budou vyrábět elektrovozy, ale i samotné baterie. Jednou z uvažovaných českých lokalit byly i brownfieldy u Ústí nad Labem, továrna nakonec vyroste zhruba 270 kilometrů severně od nich.
Gigafactory by od zahájení výstavby měla být postavená do 18 měsíců, nejpozději pak v roce 2021. Ročně by mohla vyrábět až 500 tisíc vozů. Gigafactory 4 je pro Evropany zajímavá v tom, že půjde o první továrnu Tesly na starém kontinentu, což usnadní celkovou distribuci vozů a jejich komponent

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...