fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Bankovnictví Komentář: Banky zlevňují zahraniční platby, protože musí. Ne proto, že chtějí držet...

Komentář: Banky zlevňují zahraniční platby, protože musí. Ne proto, že chtějí držet krok

Ha, jde to! Místo 250 korun najednou 5 korun za příchozí platbu. Protože od 15. prosince 2019 musí stát SEPA platby, tedy ty eurové mezi zeměmi v Evropském hospodářském prostoru, stejně jako ty tuzemské. Jenže ti, které to štvalo, jsou pravděpodobně už dávno jinde…

Seděla jsem s kamarádem, který mi překvapeně ukazoval, že jeho banka zlevnila zahraniční platby. O nařízení zvaném “eurový roaming”, který bude povinně platit od 15. 12. 2019 nic nevěděl. Pravda, já také ne. Nějak mě toto nařízení minulo, přestože si myslím, že noviny čtu denně. Spojoval si to s Revolutem, pomocí kterého řešil drahé převody do a ze zahraničí. 

Vyprávěl mi následující příhodu. Jeho žena prodala lego po dětech na Slovensko. Pán zaplatil, na účet však dorazilo o 150 Kč méně. Tak pán doplatil chybějících 150 Kč. Na účet však nedorazilo nic. 🙂 Poplatek požral celou platbu. Co s tím? Kupující zaplatil o 300 korun víc, než měl, prodávající dostal o 150 méně, než chtěl. Jen banka se nažrala… 

Víte, co se stalo? Protože prodávající má Revolut účet, doporučila kupujícímu, aby si účet zřídil také a chybějících 150 Kč doposlal. Stalo se. Jaký je výsledek? Revolut má nového spokojeného zákazníka, bance zůstal jeden pasivní klient, který bude postupně vše, co půjde, realizovat přes jinou aplikaci. Schválně nepíšu banku… Revolut bankou není, možná jíi bude, ale rozhodně je to aplikace. Aplikace, která převádí peníze bez poplatku.

Na základě této příhody jsem zkusila jednu věc: Revolut mi píše, že uživatel této apky má průměrně v přátelích 19 dalších, kteří mají také Revolut účet. A jim můžete peníze převést jen tak – nemusíte znát číslo účtu, prostě peníze převedete Marušce, protože Maruška má taky Revolut. Třeba až půjdete na pivo a budete platit na půl. Dlouho jsem se tomuto kroku bránila. Ale nakonec jsem povolila přístup ke kontaktům. Víte, kolik lidí z mých kontaktů má Revolut? 90! 

- Reklama -

Co z toho plyne? Mám pocit, že české banky nestíhají… Nestíhají mentální posun ve vnímání bankovních služeb. Ano, někde mám účet, ale svou loajalitu a transakce svěřuji někomu jinému. Proč? Protože mi nabízí větší UŽITEK. To je klíčové slovo pro další rozvoj bankovních/transakčních služeb. 

A to ještě nedorazila Apple Card. 🙂 Co od ní můžeme čekat? Sledujte náš Facebook (link) nebo LinkedIn (link), v následujících dnech zveřejníme rozhovor na toto téma. Mají se banky bát? Já myslím, že mají… hlavně o svoje příjmy. A v neposlední řadě o své aktivní zákazníky. A o svou schopnost vnímat, jak lidé v době digitální pracují s penězi.

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...