fbpx
Čtvrtek, 6 srpna, 2020
Domů Bankovnictví Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Zatímco zdejší banky či finanční společnosti vytvářejí své mobilní aplikace maximálně pro stovky tisíc lidí, jiná situace je v Číně, kde se aplikace vyvíjejí pro miliony či spíše pro desítky milionů lidí. A ještě jsou kompletně digitální.

Adastra pro splátkovou společnost v Číně vytvořila mobilní aplikaci, která nejenže vyniká svou jednoduchostí, ale umožňuje kompletní digitální onboarding – není zapotřebí podepisovat žádné papíry ani navštěvovat pobočku banky či finanční instituce.

Uživatel si nainstaluje aplikaci, následně se zaregistruje (pro potřebu identifikace si nafotí občanku, ale třeba i selfie) a poté už může nakupovat na splátky. V obchodě si jen vybere zboží, které se mu líbí a které chce nakoupit prostřednictvím půjčky. 

Schvalování úvěru je extrémně rychlé. „Zatímco české banky schvalují úvěry během několika dní, naše aplikace umí vyhodnotit veškeré údaje a schválit úvěr během několika málo vteřin,“ říká Jan Pacovský, Managing Consultant společnosti Adastra.

Cross-sellové kampaně

Cross-sellové nabídky jsou přes aplikaci 3x úspěšnější než prostřednictvím call centra.

Klient, který využívá digitální onboarding, je navíc pro finanční instituci mnohonásobně levnější. Šetří se tedy jak na materiálu, tak na pracovní síle. Aplikace navíc přitáhne nové zákazníky, kteří oceňují značnou jednoduchost i to, že nemusí nikam chodit podepisovat papíry. „Důležité také je i to, že cross-sellové kampaně, tedy nabídky dalších produktů, jsou třikrát úspěšnější než v případě nabídky prostřednictvím call centra,” podotýká Pacovský s tím, že všechny tyto aspekty jsou důležité pro rychlou finanční návratnost aplikace.

- Reklama -

Připravena na 50 milionů lidí

Aplikaci bylo nutné vyvinout a vytvořit velmi rychle. „V Číně je extrémní tlak na efektivitu a rychlost dodání. Už během prvních 3 měsíců jsme měli první verzi aplikace, která šla do provozu,” uvádí Pacovský. 

V současnosti aplikaci využívá 20 milionů lidí, je však designována na zátěž více než 50 milionů zákazníků. „Umíme vytvořit robustní aplikaci, která vydrží všechno. A to jak z pohledu počtu klientů, tak z pohledu připojení nebo objemu dat. Pokud chce banka spolehlivé a kvalitní řešení, tak víme, jak na to,” zakončuje. 

Nejnovější

Gartner: Až 82 % vedoucích pracovníků plánuje svým zaměstnancům trvale umožnit částečný home office. Řada z nich ale bude před domovem preferovat práci z chytré kanceláře

Řada podniků svým zaměstnancům v budoucnu nabídne kombinovanou práci z domova i kanceláře. Vyplynulo to z průzkumu poradenské společnosti Gartner, podle kterého...

Studie: Jakou komunikaci s firmami preferují zákazníci?

E-mail rozhodně vede, komunikaci od firem chce tímto způsobem dostávat 83 % zákazníků. Když jde ale o něco opravdu důležitého, očekávají, že...

Evropa je celosvětovým lídrem ve využívání služeb e-governmentu, Česko má vůči zbytku EU co dohánět

Jen polovina Čechů, kteří loni potřebovali odeslat státu formulář, využila elektronickou formu. Informoval o tom portál datové žurnalistiky Evropa v datech. Ukazuje...

Československý fintech startup Platon Finance oslnil Microsoft. Vybral si jej do inkubátoru

Česko-slovenský fintech startup Platon Finance hlásí úspěch. Do svého inkubátoru pro nadějné technologické projekty si jej vybral světový gigant Microsoft. Platon Finance...

Tržby skupiny Adastra loni dosáhly na 3,8 miliard korun. Adastra Group v ČR rostla více než o čtvrtinu

Mezinárodní konzultační skupina Adastra Group zveřejnila svoje hospodářské výsledky za rok 2019. Loni zaznamenala tržby ve výši více než 3,8 miliard korun....