fbpx
Úterý, 26 května, 2020
Domů Bankovnictví Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Zatímco zdejší banky či finanční společnosti vytvářejí své mobilní aplikace maximálně pro stovky tisíc lidí, jiná situace je v Číně, kde se aplikace vyvíjejí pro miliony či spíše pro desítky milionů lidí. A ještě jsou kompletně digitální.

Adastra pro splátkovou společnost v Číně vytvořila mobilní aplikaci, která nejenže vyniká svou jednoduchostí, ale umožňuje kompletní digitální onboarding – není zapotřebí podepisovat žádné papíry ani navštěvovat pobočku banky či finanční instituce.

Uživatel si nainstaluje aplikaci, následně se zaregistruje (pro potřebu identifikace si nafotí občanku, ale třeba i selfie) a poté už může nakupovat na splátky. V obchodě si jen vybere zboží, které se mu líbí a které chce nakoupit prostřednictvím půjčky. 

Schvalování úvěru je extrémně rychlé. „Zatímco české banky schvalují úvěry během několika dní, naše aplikace umí vyhodnotit veškeré údaje a schválit úvěr během několika málo vteřin,“ říká Jan Pacovský, Managing Consultant společnosti Adastra.

Cross-sellové kampaně

Cross-sellové nabídky jsou přes aplikaci 3x úspěšnější než prostřednictvím call centra.

- Reklama -

Klient, který využívá digitální onboarding, je navíc pro finanční instituci mnohonásobně levnější. Šetří se tedy jak na materiálu, tak na pracovní síle. Aplikace navíc přitáhne nové zákazníky, kteří oceňují značnou jednoduchost i to, že nemusí nikam chodit podepisovat papíry. „Důležité také je i to, že cross-sellové kampaně, tedy nabídky dalších produktů, jsou třikrát úspěšnější než v případě nabídky prostřednictvím call centra,” podotýká Pacovský s tím, že všechny tyto aspekty jsou důležité pro rychlou finanční návratnost aplikace.

Připravena na 50 milionů lidí

Aplikaci bylo nutné vyvinout a vytvořit velmi rychle. „V Číně je extrémní tlak na efektivitu a rychlost dodání. Už během prvních 3 měsíců jsme měli první verzi aplikace, která šla do provozu,” uvádí Pacovský. 

V současnosti aplikaci využívá 20 milionů lidí, je však designována na zátěž více než 50 milionů zákazníků. „Umíme vytvořit robustní aplikaci, která vydrží všechno. A to jak z pohledu počtu klientů, tak z pohledu připojení nebo objemu dat. Pokud chce banka spolehlivé a kvalitní řešení, tak víme, jak na to,” zakončuje. 

- Reklama -

Nejnovější

🎤🎧 Podcast s Tomášem Rutrlem (Komix): Pojďme znovu zavést otevřený dialog mezi státní správou a IT průmyslem

Umíte si představit, že když se na ročním projektu zpozdíte s dodáním o tři týdny, dostanete jen polovinu domluvené ceny? U státních...

Giuliano Giannetti (Revolt BI): Největší zájem o datové služby přichází z retailu

Optimalizují sklady v řádech miliard korun, dokážou predikovat vývoj německého automobilového trhu, pomáhají s odstraňováním vizuálního smogu v Praze. Tým analytiků z...

Case study: Ve Volkswagen Financial Services vsadili na softwarové roboty, ušetří až 160 dní během měsíce

Volkswagen Financial Services uvedl v Česku dalšího robota pomáhajícího s administrativou kolem odkladů splátek. Spolu s dalšími 21 robotickými procesy šetří 1300...

Blindspot přináší inteligentní platformu pro plánování směn. Ta minimalizuje riziko nákazy koronavirem

S pomocí s rozpisem služeb a plánováním směn přichází Blindspot Solutions, člen skupiny Adastra Group. Chytrá platforma Schedulee minimalizuje riziko nákazy zaměstnanců...

🎧🎤 Michal Kratochvíl (BudgetBakers): Změny ve finančním sektoru? Moc se přesouvá na stranu e-commerce

Druhý ze série podcastů jsme na Digibiz.cz věnovali fintechu. Povídali jsme si o něm s investorem a šéfem českého startupu BudgetBakers.