fbpx
Pátek, 3 dubna, 2020
- Reklama -
Domů Bankovnictví Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Zatímco zdejší banky či finanční společnosti vytvářejí své mobilní aplikace maximálně pro stovky tisíc lidí, jiná situace je v Číně, kde se aplikace vyvíjejí pro miliony či spíše pro desítky milionů lidí. A ještě jsou kompletně digitální.

Adastra pro splátkovou společnost v Číně vytvořila mobilní aplikaci, která nejenže vyniká svou jednoduchostí, ale umožňuje kompletní digitální onboarding – není zapotřebí podepisovat žádné papíry ani navštěvovat pobočku banky či finanční instituce.

Uživatel si nainstaluje aplikaci, následně se zaregistruje (pro potřebu identifikace si nafotí občanku, ale třeba i selfie) a poté už může nakupovat na splátky. V obchodě si jen vybere zboží, které se mu líbí a které chce nakoupit prostřednictvím půjčky. 

Schvalování úvěru je extrémně rychlé. „Zatímco české banky schvalují úvěry během několika dní, naše aplikace umí vyhodnotit veškeré údaje a schválit úvěr během několika málo vteřin,“ říká Jan Pacovský, Managing Consultant společnosti Adastra.

Cross-sellové kampaně

Cross-sellové nabídky jsou přes aplikaci 3x úspěšnější než prostřednictvím call centra.

- Reklama -

Klient, který využívá digitální onboarding, je navíc pro finanční instituci mnohonásobně levnější. Šetří se tedy jak na materiálu, tak na pracovní síle. Aplikace navíc přitáhne nové zákazníky, kteří oceňují značnou jednoduchost i to, že nemusí nikam chodit podepisovat papíry. „Důležité také je i to, že cross-sellové kampaně, tedy nabídky dalších produktů, jsou třikrát úspěšnější než v případě nabídky prostřednictvím call centra,” podotýká Pacovský s tím, že všechny tyto aspekty jsou důležité pro rychlou finanční návratnost aplikace.

Připravena na 50 milionů lidí

Aplikaci bylo nutné vyvinout a vytvořit velmi rychle. „V Číně je extrémní tlak na efektivitu a rychlost dodání. Už během prvních 3 měsíců jsme měli první verzi aplikace, která šla do provozu,” uvádí Pacovský. 

V současnosti aplikaci využívá 20 milionů lidí, je však designována na zátěž více než 50 milionů zákazníků. „Umíme vytvořit robustní aplikaci, která vydrží všechno. A to jak z pohledu počtu klientů, tak z pohledu připojení nebo objemu dat. Pokud chce banka spolehlivé a kvalitní řešení, tak víme, jak na to,” zakončuje. 

- Reklama -

Nejnovější

Karanténa ukazuje bankám, jak důležitá je digitalizace

0
Současná vádní nařízení nás nechávají po většinu času mezi čtyřmi zdmi našich domů. To, co jsme možná ještě byli zvyklí řešit osobně,...

Na VŠE vzniklo MBA datové studium, jediné v Evropě. Poptávka po datově vzdělaných lidech převyšuje naše kapacity nejméně čtyřikrát, říká jeho garant Ota Novotný

0
Začali se nám ozývat manažeři z firem i naši vlastní absolventi, že by si chtěli doplnit datové vzdělání, vysvětluje vznik MBA datového...

Willi Song (šéf Huawei ČR): Ke komerčnímu využití sítí 6G nedojde dřív než za 10 let

0
Se šéfem Huawei ČR a SR Willim Songem jsme se bavili o byznysových dopadech obchodní války mezi USA a Čínou, o vlastním...

Produktivita zaměstnanců v době koronarize: Gartner radí zaměřit se na emoce

0
Udržet produktivitu zaměstnanců během karanténních opatření je těžší, než se zdá. Analytici z Gartner připravili šestero rad, jak zaměstnancům pomoci zvládnout emočně...

Robotizace pomáhá i ve výrobě jogurtů, ukazuje karlovarská Hollandia

0
Výrobce mléčných produktů Hollandia Karlovy Vary implementovala do svého výrobního závodu v Krásném údolí další robotické řešení. V současnosti tak spolu s logistickým centrem využívá...