fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůBankovnictvíJan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Jan Pacovský: Aplikace pro 20 milionů lidí schvaluje úvěry během několika vteřin

Zatímco zdejší banky či finanční společnosti vytvářejí své mobilní aplikace maximálně pro stovky tisíc lidí, jiná situace je v Číně, kde se aplikace vyvíjejí pro miliony či spíše pro desítky milionů lidí. A ještě jsou kompletně digitální.

Adastra pro splátkovou společnost v Číně vytvořila mobilní aplikaci, která nejenže vyniká svou jednoduchostí, ale umožňuje kompletní digitální onboarding – není zapotřebí podepisovat žádné papíry ani navštěvovat pobočku banky či finanční instituce.

Uživatel si nainstaluje aplikaci, následně se zaregistruje (pro potřebu identifikace si nafotí občanku, ale třeba i selfie) a poté už může nakupovat na splátky. V obchodě si jen vybere zboží, které se mu líbí a které chce nakoupit prostřednictvím půjčky. 

Schvalování úvěru je extrémně rychlé. „Zatímco české banky schvalují úvěry během několika dní, naše aplikace umí vyhodnotit veškeré údaje a schválit úvěr během několika málo vteřin,“ říká Jan Pacovský, Managing Consultant společnosti Adastra.

Cross-sellové kampaně

Cross-sellové nabídky jsou přes aplikaci 3x úspěšnější než prostřednictvím call centra.

Klient, který využívá digitální onboarding, je navíc pro finanční instituci mnohonásobně levnější. Šetří se tedy jak na materiálu, tak na pracovní síle. Aplikace navíc přitáhne nové zákazníky, kteří oceňují značnou jednoduchost i to, že nemusí nikam chodit podepisovat papíry. „Důležité také je i to, že cross-sellové kampaně, tedy nabídky dalších produktů, jsou třikrát úspěšnější než v případě nabídky prostřednictvím call centra,” podotýká Pacovský s tím, že všechny tyto aspekty jsou důležité pro rychlou finanční návratnost aplikace.

Připravena na 50 milionů lidí

Aplikaci bylo nutné vyvinout a vytvořit velmi rychle. „V Číně je extrémní tlak na efektivitu a rychlost dodání. Už během prvních 3 měsíců jsme měli první verzi aplikace, která šla do provozu,” uvádí Pacovský. 

V současnosti aplikaci využívá 20 milionů lidí, je však designována na zátěž více než 50 milionů zákazníků. „Umíme vytvořit robustní aplikaci, která vydrží všechno. A to jak z pohledu počtu klientů, tak z pohledu připojení nebo objemu dat. Pokud chce banka spolehlivé a kvalitní řešení, tak víme, jak na to,” zakončuje. 

Nejnovější

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...

10 trendů, které budou podle Accenture určovat směr pojišťovnictví v roce 2021

Nárůst významu lékařské a wellness péče, digitální transformace pojišťoven, speciální produkty ušité klientům na míru, udržitelný rozvoj i důvěra v tradiční velké pojistitele. To je...

CFO plánují zvyšovat svoje digitální investice

Cloudové ERP, pokročilá analytika a datové technologie či RPA jsou oblastmi, do nichž chtějí během příštích čtyř let investovat finanční a ekonomická oddělení podniků. Odhalil...