fbpx
- Reklama -
Domů Rozhovory 🎧🎤Jakub Nešetřil (Česko.Digital): E-shop na dálniční známky je špička ledovce, bojujeme o...

🎧🎤Jakub Nešetřil (Česko.Digital): E-shop na dálniční známky je špička ledovce, bojujeme o desítky miliard korun

Tendr na vytvoření e-shopu a IT systému pro prodej a provoz dálničních kuponů za více než 400 milionů korun otřásl veřejností i politickou scénou. Jakub Nešetřil z platformy Česko.Digital k tomu v podcastu říká, že jde jen o špičku ledovce a hraje se o desítky miliard. Veřejná správa v Česku navíc v následujících pěti letech projde digitalizací, což přinese nové investice a zakázky.

České mediální vody v uplynulých týdnech rozvířily zprávy o veřejné zakázce na vytvoření e-shopu a systému pro prodej a provoz elektronických dálničních kuponů za více než 400 milionů korun, stejně jako následný víkendový hackaton, během kterého zhruba 100 vývojářů z řad dobrovolníků dokázalo vytvořit funkční e-shop, který nyní testuje Ministerstvo dopravy.

„Pro nás je to špička ledovce, v IT se protočí mnohem více peněz než 400 milionů a v příštích letech se rozjedou opravdu velké investice, protože jsme přijali zákon na digitální službu, který dává zákonnou povinnost do pěti let zdigitalizovat celou agendu státní správy,“ dotýká se v podcastu ( ten byl natočen pro spřátelený server Peak.cz, moderátorem je redaktor Digibiz.cz Jan Strouhal ) problematiky „digitálních“ státních zakázek Jakub Nešetřil ze sdružení Česko.Digital, jehož někteří členové se hackatonu také zúčastnili.

Bývalý byznysmen, který vybudoval technologický startup Apiary a před třemi lety jej prodal americkému Oraclu, chce platformou Česko.Digital podpořit technologický rozvoj státu i společnosti. Proto vítá, že se veřejná správa na digitalizaci chystá.

- Reklama -

„Myslím si, že náš stát dnes nikdo neoznačí jako inovativní,“ dodává Nešetřil v podcastu, ve kterém se dozvíte nejen důvody současného stavu, ale také například to, jakým způsobem by stát měl předcházet předraženým IT tendrům či jak na to jdou v jiných zemích a u koho bychom se mohli inspirovat.

SourcePeak.cz
Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...