fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Rozhovory 🎧🎤Jakub Nešetřil (Česko.Digital): E-shop na dálniční známky je špička ledovce, bojujeme o...

🎧🎤Jakub Nešetřil (Česko.Digital): E-shop na dálniční známky je špička ledovce, bojujeme o desítky miliard korun

Tendr na vytvoření e-shopu a IT systému pro prodej a provoz dálničních kuponů za více než 400 milionů korun otřásl veřejností i politickou scénou. Jakub Nešetřil z platformy Česko.Digital k tomu v podcastu říká, že jde jen o špičku ledovce a hraje se o desítky miliard. Veřejná správa v Česku navíc v následujících pěti letech projde digitalizací, což přinese nové investice a zakázky.

České mediální vody v uplynulých týdnech rozvířily zprávy o veřejné zakázce na vytvoření e-shopu a systému pro prodej a provoz elektronických dálničních kuponů za více než 400 milionů korun, stejně jako následný víkendový hackaton, během kterého zhruba 100 vývojářů z řad dobrovolníků dokázalo vytvořit funkční e-shop, který nyní testuje Ministerstvo dopravy.

„Pro nás je to špička ledovce, v IT se protočí mnohem více peněz než 400 milionů a v příštích letech se rozjedou opravdu velké investice, protože jsme přijali zákon na digitální službu, který dává zákonnou povinnost do pěti let zdigitalizovat celou agendu státní správy,“ dotýká se v podcastu ( ten byl natočen pro spřátelený server Peak.cz, moderátorem je redaktor Digibiz.cz Jan Strouhal ) problematiky „digitálních“ státních zakázek Jakub Nešetřil ze sdružení Česko.Digital, jehož někteří členové se hackatonu také zúčastnili.

Bývalý byznysmen, který vybudoval technologický startup Apiary a před třemi lety jej prodal americkému Oraclu, chce platformou Česko.Digital podpořit technologický rozvoj státu i společnosti. Proto vítá, že se veřejná správa na digitalizaci chystá.

- Reklama -

„Myslím si, že náš stát dnes nikdo neoznačí jako inovativní,“ dodává Nešetřil v podcastu, ve kterém se dozvíte nejen důvody současného stavu, ale také například to, jakým způsobem by stát měl předcházet předraženým IT tendrům či jak na to jdou v jiných zemích a u koho bychom se mohli inspirovat.

SourcePeak.cz
Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...