fbpx
Neděle, 5 července, 2020
Domů Aktuálně Hackeři útočí na téměř polovinu chytrých budov v Česku

Hackeři útočí na téměř polovinu chytrých budov v Česku

Čtyři z deseti počítačů řídících automatické systémy chytrých budov byly v prvním pololetí tohoto roku vystaveny nějakému druhu kybernetického útoku, vyplývá ze statistik společnosti Kaspersky. Studie uvádí, že ne vždy byly útoky záměrně zacílené na tyto systémy, ty se ale i přesto často stávají cílem různých generických hrozeb. Pokud se podíváme na země s nejvyšším podílem napadených počítačů chytrých budov, byla na prvním místě Itálie s 48,5 %. Těsně ji následovalo Španělsko s 47,6 %, Velká Británie (44, 4, %), Česká republika (42,1 %) a Rumunsko (41,7 %).
Největší část těchto hrozeb – 26 % pokusů o infekci – pochází z online prostředí. Přenosná média jako jsou USB flash disky, externí pevné disky a podobná zařízení, byla odpovědná za 10 % incidentů. Dalších 10 % hrozeb pocházelo z nakažených odkazů a příloh zaslaných e-mailem. 1,5 % počítačů řídících chytré budovy bylo napadeno zdroji pocházejícími ze sítě dané organizace (například ze sdílených souborů).

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...