fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Aktuálně Gartner: V roce 2020 bude celosvětově dodáno více než půl milionu podnikových...

Gartner: V roce 2020 bude celosvětově dodáno více než půl milionu podnikových IoT dronů

V příštím roce bude podle analytiků Gartneru celosvětově dodáno více než půl milionu podnikových IoT dronů (datově připojených létajících dronů využívaných v podnikové sféře), což představuje nárůst o 50 % oproti letošnímu roku (2019). Do roku 2023 pak tento segment trhu vzroste na 1,3 milionu kusů.
„Mezi odvětví, která drony nasazují jako první, patří stavebnictví, kde slouží zejména ke kontrolám staveb – do tohoto odvětví tak bude v příštím roce směřovat největší počet dronů,“ vysvětluje vedoucí analytička Gartneru Kay Sharpingtonová. „V roce 2020 půjde o 210 tisíc dronů a do roku 2023 se počet opět více než zdvojnásobí. Drony také přebírají úlohy jako průzkum stavebních lokalit a řízení zemních prací, protože je to rychlejší a levnější.“
Zatímco v roce 2018 připadal ve stavebnictví jeden dron na 2 400 zaměstnanců, v roce 2020 to bude již jen 640 zaměstnanců. V nejbližších letech budou hlavními oblastmi využití dronů průzkum a monitoring – jednoduše proto, že jiné aplikace jsou technicky výrazně náročnější. V roce 2020 budou coby oblasti využití následovat monitoring v oblasti hasičských služeb a prevence požárů a vyšetřování pojistných událostí

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...