fbpx
Sobota, 4 července, 2020
Domů Retail Digitální dvojčata změní firemní kulturu

Digitální dvojčata změní firemní kulturu

Jak se nejlépe vyrovnat s digitální transformací? Podle předpovědí a přednášek analytiků, které zazněly na letošní konferenci Symposium/ITxpo v Barceloně, by se organizace měly soustředit na využívání Umělé inteligence (AI) a strojového učení pro zlepšení schopností i výkonnosti svých zaměstnanců.

Dalšími cestami, jak přizpůsobit firmu novému věku, jsou digitalizace produktového managementu a vytvoření vlastního digitálního dvojčete.

Kopírujte sebe sama

U posledního jmenovaného termínu se zastavme: koncept digitálního dvojčete, tedy počítačového modelu firemního aktiva (například stroje či výrobní linky) z reálného světa, do něhož jsou v reálném čase přenášena například data z napojených senzorů Internetu věcí (IoT), je poměrně běžně využíván v rámci projektů Průmyslu 4.0. Digitální dvojčata se ale vyvíjejí, a podle analytiků není důvod, proč by organizace nemohly začít vytvářet digitální dvojčata sebe sama, tzv. DTO (Digital Twin of an Organization).

S jejich pomocí by bylo možné virtuálně sledovat (a modelovat), jak lidé pracují, jakých systémů a procesů se během své práce „dotýkají“ a jak se práce přesouvá mezi odděleními organizace. Je to jako sejmout z pracoviště střechu a nahlížet dovnitř. „V případě DTO začínáte s reálným prostředím lidí a strojů pracujících společně. Získáváte tak průběžné informace o tom, co se děje v reálném čase. Vrcholový management může modelovat různé scénáře a ty zvolené následně realizovat,“ říká viceprezident výzkumu společnosti Gartner Daryl Plummer.

- Reklama -

Vznik rozšířené inteligence

Podle analytiků začnou v budoucnu podniky vytvářet digitální dvojčata sama sebe, čímž vznikne něco, co je označováno jako rozšířená inteligence − kombinace jedinečných dovedností či možností AI se schopnostmi zaměstnanců. Dokládají to i data z průzkumů společnosti Gartner: zatímco v podnicích, které se chystají AI technologie zavádět, se 77 procent respondentů domnívá, že tento krok povede ke snížení počtu pracovních míst, u firem, které umělou inteligenci již nasadily, 16 procent respondentů uvádí pokles počtu míst, 57 procent nezměněný stav a 26 procent dokonce nárůst počtu pracovních míst. Konečně pro podniky, které úspěšně prošly či procházejí digitální transformací, mají analytici důležitý vzkaz: digitální byznys transformací nekončí, připravte se na neutuchající inovační koloběh.

Zdroj: Networkworld

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...