fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůVýrobaCyril Klepek: dnes máme architekturu volby, která ekologii nepomáhá

Cyril Klepek: dnes máme architekturu volby, která ekologii nepomáhá

Jeho firma Cyrkl provozuje digitální odpadové tržiště. S ním chce změnit odpadové hospodářství. Nyní je zapojených 1800 firem a meziměsíčně tržiště roste o 24 procent. 

Cyril Klepek chce změnit nakládání s materiály. Zhruba třetina toho, co vyprodukujeme, končí na skládkách. Odpad se ale stále častěji stává zdrojem.

V ČR produkují firmy 88 procent všech odpadů. „Často jde o velmi pěkný odpad v podobě různých výřezků nebo odřezků. Přesto mnohdy končí na skládce nebo ve spalovně,” upozorňuje Klepek. Tržiště Cyrkl jim pomocí matchmakingu, který využívá strojové učení, dokáže najít firmu, která odpad odebere a použije.  

Podle Klepka se dobře prodávají tvrdé plasty, různé fólie, z kterých už firmy vyřízly produkty, a zbytek se stává odpadem. Jiná firma ale tento materiál dokáže využít. Udělá z něj například granulát a vrátí ho zpátky do ekonomiky. 

Nyní je v digitálním odpadovém tržišti zapojených 1800 firem a meziměsíčně tržiště roste o 24 procent. Firmy díky němu mohou ročně ušetřit mezi 15 až 45 procenty nákladů na zpracování odpadů. „Často jde o vyšší jednotky milionů korun,” vysvětluje Klepek. 

Kde firmy šetří? Jaké odpady se dají prodat? A co brání dalšímu rozvoji cirkulární ekonomiky? Dozvíte se v podcastu. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

10 trendů, které budou podle Accenture určovat směr pojišťovnictví v roce 2021

Nárůst významu lékařské a wellness péče, digitální transformace pojišťoven, speciální produkty ušité klientům na míru, udržitelný rozvoj i důvěra v tradiční velké pojistitele. To je...

CFO plánují zvyšovat svoje digitální investice

Cloudové ERP, pokročilá analytika a datové technologie či RPA jsou oblastmi, do nichž chtějí během příštích čtyř let investovat finanční a ekonomická oddělení podniků. Odhalil...

Gartner: Výdaje na IT v roce 2021 opět porostou

Pouze dvě země zaznamenaly v minulém roce růst výdajů na IT: Čína a Jižní Korea. Zbytek světa postihl podle serveru INSIDE pokles přibližně o 2,5 %...

S rychlým doručením dvojnásobná útrata. Super zoo a DoDo ukazují, že online prodej s kvalitní logistikou se vyplácí

Nákupní chování Čechů se během uplynulého roku výrazně změnilo. Mnohem více nakupují online a roste i výše jejich objednávek. Ukazuje se, že jednou z...

Pandemie koronaviru změnila e-shopy: Nároční zákazníci tam tráví daleko více času. E-shopy potřebují zásadní investice

Na jednu stranu přesvědčení, že zákazníci budou přicházet sami i po uvolnění restrikcí v retailu a že výdělky budou vyšší než loni. Na straně...