fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůVýrobaCyril Klepek: dnes máme architekturu volby, která ekologii nepomáhá

Cyril Klepek: dnes máme architekturu volby, která ekologii nepomáhá

Jeho firma Cyrkl provozuje digitální odpadové tržiště. S ním chce změnit odpadové hospodářství. Nyní je zapojených 1800 firem a meziměsíčně tržiště roste o 24 procent. 

Cyril Klepek chce změnit nakládání s materiály. Zhruba třetina toho, co vyprodukujeme, končí na skládkách. Odpad se ale stále častěji stává zdrojem.

V ČR produkují firmy 88 procent všech odpadů. „Často jde o velmi pěkný odpad v podobě různých výřezků nebo odřezků. Přesto mnohdy končí na skládce nebo ve spalovně,” upozorňuje Klepek. Tržiště Cyrkl jim pomocí matchmakingu, který využívá strojové učení, dokáže najít firmu, která odpad odebere a použije.  

Podle Klepka se dobře prodávají tvrdé plasty, různé fólie, z kterých už firmy vyřízly produkty, a zbytek se stává odpadem. Jiná firma ale tento materiál dokáže využít. Udělá z něj například granulát a vrátí ho zpátky do ekonomiky. 

Nyní je v digitálním odpadovém tržišti zapojených 1800 firem a meziměsíčně tržiště roste o 24 procent. Firmy díky němu mohou ročně ušetřit mezi 15 až 45 procenty nákladů na zpracování odpadů. „Často jde o vyšší jednotky milionů korun,” vysvětluje Klepek. 

Kde firmy šetří? Jaké odpady se dají prodat? A co brání dalšímu rozvoji cirkulární ekonomiky? Dozvíte se v podcastu. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...

10 trendů, které budou podle Accenture určovat směr pojišťovnictví v roce 2021

Nárůst významu lékařské a wellness péče, digitální transformace pojišťoven, speciální produkty ušité klientům na míru, udržitelný rozvoj i důvěra v tradiční velké pojistitele. To je...

CFO plánují zvyšovat svoje digitální investice

Cloudové ERP, pokročilá analytika a datové technologie či RPA jsou oblastmi, do nichž chtějí během příštích čtyř let investovat finanční a ekonomická oddělení podniků. Odhalil...