fbpx
Středa, 8 července, 2020
Domů Aktuálně ČSÚ: Počítačové dovednosti rozvíjela loni více než čtvrtina Čechů

ČSÚ: Počítačové dovednosti rozvíjela loni více než čtvrtina Čechů

Počítačové dovednosti rozvíjela loni více než čtvrtina Čechů. Nejoblíbenějším způsobem je samostudium, naopak vzdělávání prostřednictvím počítačových kurzů příliš časté není. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). V Evropě se v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) vzdělávají nejvíce Finové. „Počítačové dovednosti si častěji zdokonalují muži než ženy, konkrétně 30 procent mužů a více než čtvrtina žen. Vzdělávání v oblasti ICT však klesá s rostoucím věkem. Nejvyšší zájem o něj mají mladí lidé mezi 16 až 24 lety, kde je to každý druhý. U seniorů se vzdělává pouze sedm procent z nich,“ komentovala výsledky analýzy Alena Hykyšová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Své digitální znalosti rozvíjelo loni téměř 28 procent obyvatel České republiky starších 16 let. Více než pětina si poradila samostudiem, ať už studováním návodu, vyhledáváním na internetu či zhlédnutím instruktážního videa, uvedli statistici. V pracovním prostředí je relativně běžným způsobem i zaučování na pracovišti od nadřízených či zkušenějších kolegů. Tímto způsobem získalo potřebné znalosti 18 procent lidí. Počítačový kurz pak navštívilo 5,5 procenta lidí.

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...