fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Aktuálně ČSÚ: Odborníků na ICT je nedostatek, přestože jim rostou výdělky

ČSÚ: Odborníků na ICT je nedostatek, přestože jim rostou výdělky

Odborníků na informační a komunikační technologie (ICT) je nedostatek, přestože jim rychle rostou mzdy. Jejich mediánový výdělek se od roku 2013 do loňska zvýšil o 11.500 korun na víc než 52.000 Kč měsíčně, nejméně třetina firem však má problém pracovníka v tomto oboru najít. Uvedl to dnes Český statistický úřad. Firmy problém částečně řeší rychlou rekvalifikací studentů, kteří absolvovali jiný obor. Medián, tedy střední hodnota pobíraných mezd, loni u specialistů v ICT činil 52.498 korun, což představovalo 180 procent mediánu platů a mezd všech zaměstnanců v Česku. U techniků v ICT byl podle statistiků v loňském roce medián 36.932 korun, tedy 127 procent mediánu všech platů a mezd.

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...