fbpx
Sobota, 11 července, 2020
Domů Automotive Chytrá továrna Audi dokáže zkontrolovat až 5 milionů svarů denně. Jde o...

Chytrá továrna Audi dokáže zkontrolovat až 5 milionů svarů denně. Jde o začátek naší datové cesty, zní z managementu

Německá automobilka Audi už ve svých továrnách automatizovala nespočet pracovních činností jako je svařování nebo nýtování, ale jejím hlavním cílem je vytvořit opravdu chytré továrny s nejnovějšími technologiemi průmyslu 4.0. Ve svém závodu v německém Neckarsulmu se o to pokouší ve spolupráci s Intelem.

Audi se spojilo s americkým Intelem a kalifornskou firmou Nebbiolo technologies vyvíjející edge computing platformu pro průmyslová IoT řešení, aby zlepšilo proces kontroly kvality jednotlivých svarů na svých vozech. Proof of concept proběhl v jedné ze dvou hlavních továren automobilky v německém Neckarsulm, kde má u produkčních linek celkem 2500 autonomních průmyslových robotů. 

Každý z robotů je vybaven určitým nástrojem, od lepicích pistolí po elektrické šroubováky, a provádí specifický úkol potřebný ke komplementaci automobilů se čtyřmi kruhy ve znaku. Na 900 robotů je pak vybaveno svařovací pistolí, kterou spojují jednotlivé díly vozů dohromady.

Produkčními linkami v Neckarsulmu takto projede až 1000 aut denně, každé z nich má pak dohromady až pět tisíc svarů. To znamená pečlivě zkontrolovat na pět milionů svarů denně, což není v lidských silách. Nové technologie to ale zvládnou, nová edge computing platforma od Nebbiola a hardwaru od Intelu dokáže jeden svar zkontrolovat za neuvěřitelných 18 milisekund.

“Audi bylo připraveno se podívat na mnoho věcí novým pohledem a zkusit trochu odlišný přístup,” pochvaluje si Christin Nolesová, viceprezidentka IoT sekce a general manager Industrial Solutions Division Intelu.

“V továrně jsme díky tomu dosáhli poklesu personálních nákladů o 30 až 50 procent,” uvedl šéf plánování, automatizace a digitalizace v Audi Michael Häffner. Zároveň ale upozornil, že se nejedná o náhradu lidí stroji, ale že pro ně Audi naopak vytváří nové pracovní příležitosti spojené s novými znalostmi a zkušenostmi. Německá automobilka pak počítá i s generační obměnou a s kladnějším vztahem mladších pracovníků k novým technologiím.

- Reklama -

Automatizace a nová platforma přináší firmě i další benefity. Kromě zmíněné úspory v personálních nákladech jde například i o to, že továrna může díky novému systémů předcházet problémům v produkci a nebýt tak ve vleku jejich řešení. Zkrátka a dobře z reaktivní továrny se stává továrna proaktivní. 

“Řekněme, že na každém autě denně děláme dohromady 5000 kontrol a z nich vyplývá, že 95 procent svarů je kvalitních a zbylých 5 procent ne,” vypočítává Mathias Mayer, který v Audi vede divizi orientující se na plánování automatizovaných technologií. “V budoucnu se tak můžeme zaměřit na těch zbylých 5 procent. Protože o nich víme, budeme na ně schopni reagovat daleko dříve než nyní,” říká. 

A podle senior managera Audi Production Lab Henninga Lösera je největším přínosem pro byznys automobilky to, jak se obecně odvrací od manuálních kontrol k automatizaci a procesům řízeným daty, které vedou k exaktnějším kontrolám kvality výrobků, navíc ve větším rozsahu, než bylo dříve vůbec možné. 

“Jsme na samém počátku sběru a analyzování našich dat,” říká Henning a hned dodává. “S tím, jak půjdeme dál po této cestě, objeví se nám mnoho dalších příjemných překvapení a nových příležitostí,” uzavírá.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .
- Reklama -

Nejnovější

🎧🎤Podcast s Tomášem Lichtenbergem (Farm Planet): Česko je u ovoce a zeleniny soběstačné jen z jedné třetiny. Akvaponií chceme dosáhnout stálost cen i kvality

Tomáš Lichtenberg se v tomto roce naplno pustil do zcela nového oboru, který se řadí do kategorie zemědělství budoucnosti. Se svými kolegy...

Gartner: Třetina největších hráčů v globálních dodavatelských řetězcích přesouvá své aktivity z Číny

Až 33 % lídrů z oblasti globálních dodavatelských řetězců přesunulo své outsourcingové a výrobní aktivity mimo Čínu. Nebo to v následujících dvou...

Česká revoluce ve stavebnictví: 17 tun betonu, 22 hodin 3D tisku a nový typ domu je na světě

Na konci prázdnin bude představen veřejnosti na pražském Střeleckém ostrově unikátní projekt 3D tištěného domu Prvok. Ten je nyní postupně dokončován, získává důležité...

Moderní e-shopy už nemusí řešit starosti se skladovací logistikou. V platformě Edee.one jim nově pomáhá napojení na ComGate

Zrychlení celého procesu dodávky zboží směrem k zákazníkovi a zároveň zefektivnění a zjednodušení práce. Tak by měl vypadat moderní e-shop. A přesně...

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...