fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůTrendyCFO plánují zvyšovat svoje digitální investice

CFO plánují zvyšovat svoje digitální investice

Cloudové ERP, pokročilá analytika a datové technologie či RPA jsou oblastmi, do nichž chtějí během příštích čtyř let investovat finanční a ekonomická oddělení podniků. Odhalil to průzkum společnosti Gartner.

„Mnohá finanční oddělení se snaží definovat, jak vlastně vypadá jejich digitální technologické prostředí, případně řeší, jak dosáhnout úspor, aby mohli rozvíjet své vlastní digitální iniciativy,“ říká viceprezident Gartner finance practice Dan Garvey.

Průzkum se uskutečnil v listopadu 2020 mezi 170 respondenty.

Digitální transformace byla tématem pro většinu ekonomických oddělení už v minulosti, posledních dvanáct měsíců se ale zásadně změnilo její tempo. „Digitální investice a transformace už nejsou něčím, co mohou CFO odmávnout se slovy, že si prostě počkají, jak se to vyvine. Dnes jsou naopak v situaci, kdy je třeba jednat,“ vysvětluje Dan Garvey. Zatímco cloudové ERP, data a analytika či RPA jsou jasnou volbou, o jiných oblastech, jako jsou AI nebo blockchain, prozatím CFO příliš neuvažují.

Jak poznamenává Garvey, cloudové ERP, pokročilá analýza a ukládání dat či RPA jsou v podstatě etablovanými technologiemi s jasně prokázanými přínosy (nejen) v oblasti podnikových financí. Výhodou AI pak je, že její přínosy lze získat i nepřímo. „Řada cloudových ERP a řešení pro pokročilou analytiku již zahrnuje vestavěné AI funkce, navíc bez potenciálních problémů s integrací a potřebnými znalostmi v podniku. Organizace pochopitelně mohou rozvíjet vlastní AI projekty a iniciativy – jejich sponzorem a vlastníkem ale obvykle nebývá ekonomické oddělení,“ dodává Dan Garvey.

Pokud jde o blockchain, jeho potenciál je obrovský, nicméně sortiment hotových „krabicových“ řešení je stále víc než skromný a obvykle primárně necílí na agendu podnikových financí, totéž platí o IoT.

Veronika Říčková
Devatenáct let zkušeností v médiích (jako novinářka i jako PR managerka)...

Nejnovější

Michal Franek (UltimateSuite): Po task miningu je ve světě velký hlad, jen v USA vzrostl zájem o 97 %

Optimalizaci procesů ve firmě, zvyšování efektivity a produktivity zaměstnanců a pomoc s rozhodováním při zavádění RPA. To všechno umí task mining. Skoro nikdo ho...

Produktový manažer v Pipedrive: Nejlepší výsledky máme díky svobodě a firemní kultuře

Produktový manažer má ve vývojářské firmě obzvlášť důležitou úlohu. Často řeší konkrétní problémy, které se týkají nejdůležitější složky celého byznysu: potřeb a spokojenosti zákazníků....

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...