fbpx
Středa, 8 července, 2020
Domů Trendy Česko kvůli slabému eGovernmentu kleslo v žebříčku digitální konkurenceschopnosti

Česko kvůli slabému eGovernmentu kleslo v žebříčku digitální konkurenceschopnosti

Mluví se o tom stále, ale málo se pro to dělá. Česko klopýtá v elektronizaci státní správy a má také problematické regulatorní prostředí pro podnikání. A to jsou hlavní důvody, proč v žebříčku digitální konkurenceschopnosti kleslo o čtyři pozice na 37. místo.

Česká republika si pohoršila v žebříčku digitální konkurenceschopnosti z loňské 33. pozice na 37. místo, vyplývá z údajů švýcarského institutu IMD, který žebříček sestavuje. 

Důvodem je zejména problematické regulatorní prostředí pro podnikání a nízká úroveň elektronizace státní správy. To je přitom problém, na který je odborníky i širší veřejností neustále poukazováno.

Na druhou stranu,  Česko má i své silné stránky. Mezi ně patří rozšířenost robotů, počet výzkumných pracovníků nebo kybernetická bezpečnost. 

Digitální konkurenceschopnost 2019

1. USA

2. Singapur

3. Švédsko

4. Dánsko

5. Švýcarsko

6. Nizozemsko

7. Finsko

8. Hongkong

9. Norsko

10. Jižní Korea

33. Polsko

37. Česká republika

43. Maďarsko

47. Slovensko

zdroj: IMD

Srovnání vychází z 50 indikátorů v rámci jedné ze tří hlavních kategorií, kterými jsou schopnosti země osvojovat si nové technologie, schopnost vytvářet inovace a připravenost na budoucí vývoj.

TIP: Inspirace z Izraele: V digitalizaci jsou důležití lidé, až poté technologie

- Reklama -

Pořadí na prvních pěti příčkách žebříčku stejné jako v loňském ročníku. Na prvním místě jsou USA, následované Singapurem, Švédskem, Dánskem a Švýcarskem. V letošním žebříčku Českou republiku předběhlo Polsko, které obsadilo 33. pozici. Maďarsko skončilo na 43. a Slovensko na 47. pozici.

Letošní ročník zároveň zaznamenal výrazné posilování asijských zemí díky rozvoji technologické infrastruktury a rostoucí dravosti ekonomik v oblasti nových technologií. Hongkong a Jižní Korea se tak nově propracovaly mezi světovou první desítku. V žebříčku si z těchto důvodů polepšily i Tchaj-wan a Čína, když postoupily na 13. a 22. příčku.

„Z jednotlivých dílčích kritérií patří mezi přednosti České republiky například rozšířenost robotů, ve které jsme dokonce na 16. příčce, nebo v celkovém počtu výzkumníků přepočteném na počet obyvatel, v čemž jsme na 17. pozici,“ uvedl Kryštof Kruliš ze Spotřebitelského fóra, které s IMD spolupracuje. 

„Náš celkový výsledek v digitální konkurenceschopnosti však snižuje regulatorní prostředí pro podnikání, kde se například v obtížnosti založení podnikání či ve vymáhání smluvního práva řadíme v žebříčku IMD až na 49. místo,“ dodal.
 

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...