fbpx
- Reklama -
Domů Bankovnictví Češi biometrické ověřování plateb vítají

Češi biometrické ověřování plateb vítají

Až 90 % všech spotřebitelů považuje otisk prstu za nejbezpečnější způsob, jak potvrdit platbu kartou. Na ověřování pomocí biometrických údajů jsou Češi zvyklí, běžně ho využívá 40 % uživatelů.

Regionální studie společnosti Visa tak upozorňuje na trend zvyšujícího se zájmu českých držitelů karet o biometrické potvrzování plateb. Tyto platby jsou vnímány zároveň jako rychlejší a jednodušší způsob, než je užití tradičního hesla. Nejčastěji jsou využívány otisky prstů, druhou nejbezpečnější variantou biometrického ověřování je skenování oka.

Necelá polovina Čechů používá biometrii pravidelně

Digitalizace v bankách a finančních institucích zažívá v Česku velký boom. Zaváděním inovativních řešení, jako je třeba biometrické ověřování, tak firmy reagují na zvyšující se potřebu zabezpečit uživatele před potenciálními hrozbami.

Biometrie jde ruku v ruce s legislativními nároky na bezpečnost a díky moderní technologii jsou dnešní metody ověření totožnosti snadnější a rychlejší než například standardní využívání hesel,” říká generální ředitel Visa pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš. Spousta Čechů s ní navíc už má své zkušenosti. Ověření prstů si v minulosti vyzkoušelo 59 % držitelů karet, 40 % ji dokonce využívá pravidelně. Ostatní metody jako rozpoznání hlasu či obličeje jsou využívání jen okrajově, se skenem oka se například setkalo jen 13 % uživatelů.

Biometrie pomáhá zachránit “krátkou paměť”

Využívání biometrických údajů odpovídá požadavkům evropské směrnice PSD2, která od loňského podzimu v ČR zavedla silné ověření klienta při transakcích platebními kartami. Tato regulace navíc bankám nařizuje důkladnější dvoufaktorovou kontrolu online plateb, aby zjistili, zda platí vždy skutečný držitel karty.

Podle průzkumu až 19 % všech zákazníků e-shopů nedokončí svou objednávku, protože si heslo nepamatují. Právě paměť je nejslabším článkem celého bezpečnostního systému internetových plateb, proto řada uživatelů svoje hesla do internetových obchodů často opakuje. To může vést ke krádeži dat či identity majitele. Až 12 % internetových zákazníků podle studie používá stejné heslo na všech účtech, 61 % opakuje víc hesel stále dokola. Řešením může být právě biometrie, protože unikátní osobní údaje nelze zapomenout a ani si je nemusíte pamatovat.

- Reklama -

Problémy s hesly trápí i IT ve firmách

S nedostatkem invence při tvorbě hesel se potýká i řada IT administrátorů ve firmách. Časté opakování stejných kombinací do interních systémů způsobuje bezpečnostní riziko úniku citlivých firemních dat. Přitom ani administrátor v dnešní době už vůbec přístupová hesla používat nemusí. 

Existuje nástroj na automatické generování a šifrování hesel, například Admin Password Manager (AdmPwd.E). Dokáže rozlišit, kdo z uživatelů se kam smí podívat, a které informace jsou pro něj zakázané. Navíc lze vysledovat historii hesel a tím pádem mít přehled o všech přístupech. Šifrování hesel tak eliminuje riziko útoku hackerů i úmyslné či neúmyslné chyby administrátorů zevnitř firmy,” popisuje výhody AdmPwd.E Jiří Formáček z GreyCorbel.

SourceTZ Visa
Veronika Říčková
Devatenáct let zkušeností v médiích (jako novinářka i jako PR managerka)...

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...