fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůBankovnictvíČeši biometrické ověřování plateb vítají

Češi biometrické ověřování plateb vítají

Až 90 % všech spotřebitelů považuje otisk prstu za nejbezpečnější způsob, jak potvrdit platbu kartou. Na ověřování pomocí biometrických údajů jsou Češi zvyklí, běžně ho využívá 40 % uživatelů.

Regionální studie společnosti Visa tak upozorňuje na trend zvyšujícího se zájmu českých držitelů karet o biometrické potvrzování plateb. Tyto platby jsou vnímány zároveň jako rychlejší a jednodušší způsob, než je užití tradičního hesla. Nejčastěji jsou využívány otisky prstů, druhou nejbezpečnější variantou biometrického ověřování je skenování oka.

Necelá polovina Čechů používá biometrii pravidelně

Digitalizace v bankách a finančních institucích zažívá v Česku velký boom. Zaváděním inovativních řešení, jako je třeba biometrické ověřování, tak firmy reagují na zvyšující se potřebu zabezpečit uživatele před potenciálními hrozbami.

Biometrie jde ruku v ruce s legislativními nároky na bezpečnost a díky moderní technologii jsou dnešní metody ověření totožnosti snadnější a rychlejší než například standardní využívání hesel,” říká generální ředitel Visa pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš. Spousta Čechů s ní navíc už má své zkušenosti. Ověření prstů si v minulosti vyzkoušelo 59 % držitelů karet, 40 % ji dokonce využívá pravidelně. Ostatní metody jako rozpoznání hlasu či obličeje jsou využívání jen okrajově, se skenem oka se například setkalo jen 13 % uživatelů.

Biometrie pomáhá zachránit “krátkou paměť”

Využívání biometrických údajů odpovídá požadavkům evropské směrnice PSD2, která od loňského podzimu v ČR zavedla silné ověření klienta při transakcích platebními kartami. Tato regulace navíc bankám nařizuje důkladnější dvoufaktorovou kontrolu online plateb, aby zjistili, zda platí vždy skutečný držitel karty.

Podle průzkumu až 19 % všech zákazníků e-shopů nedokončí svou objednávku, protože si heslo nepamatují. Právě paměť je nejslabším článkem celého bezpečnostního systému internetových plateb, proto řada uživatelů svoje hesla do internetových obchodů často opakuje. To může vést ke krádeži dat či identity majitele. Až 12 % internetových zákazníků podle studie používá stejné heslo na všech účtech, 61 % opakuje víc hesel stále dokola. Řešením může být právě biometrie, protože unikátní osobní údaje nelze zapomenout a ani si je nemusíte pamatovat.

Problémy s hesly trápí i IT ve firmách

S nedostatkem invence při tvorbě hesel se potýká i řada IT administrátorů ve firmách. Časté opakování stejných kombinací do interních systémů způsobuje bezpečnostní riziko úniku citlivých firemních dat. Přitom ani administrátor v dnešní době už vůbec přístupová hesla používat nemusí. 

Existuje nástroj na automatické generování a šifrování hesel, například Admin Password Manager (AdmPwd.E). Dokáže rozlišit, kdo z uživatelů se kam smí podívat, a které informace jsou pro něj zakázané. Navíc lze vysledovat historii hesel a tím pádem mít přehled o všech přístupech. Šifrování hesel tak eliminuje riziko útoku hackerů i úmyslné či neúmyslné chyby administrátorů zevnitř firmy,” popisuje výhody AdmPwd.E Jiří Formáček z GreyCorbel.

SourceTZ Visa
Veronika Říčková
Devatenáct let zkušeností v médiích (jako novinářka i jako PR managerka)...

Nejnovější

Michal Franek (UltimateSuite): Po task miningu je ve světě velký hlad, jen v USA vzrostl zájem o 97 %

Optimalizaci procesů ve firmě, zvyšování efektivity a produktivity zaměstnanců a pomoc s rozhodováním při zavádění RPA. To všechno umí task mining. Skoro nikdo ho...

Produktový manažer v Pipedrive: Nejlepší výsledky máme díky svobodě a firemní kultuře

Produktový manažer má ve vývojářské firmě obzvlášť důležitou úlohu. Často řeší konkrétní problémy, které se týkají nejdůležitější složky celého byznysu: potřeb a spokojenosti zákazníků....

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...