fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůCase StudyCase study: Ve Volkswagen Financial Services vsadili na softwarové roboty, ušetří až...

Case study: Ve Volkswagen Financial Services vsadili na softwarové roboty, ušetří až 160 dní během měsíce

Volkswagen Financial Services uvedl v Česku dalšího robota pomáhajícího s administrativou kolem odkladů splátek. Spolu s dalšími 21 robotickými procesy šetří 1300 pracovních hodin každým měsícem.

Automatizovaný robot slouží v jinonickém sídle Volkswagen Financial Services ke zpracování žádostí o odklad splátek v návaznosti na nový zákon o úvěrovém moratoriu. Celkem s ostatními 21 robotickými procesy ušetří společnosti každý měsíc téměř 1 300 pracovních hodin. 

„Velmi rychle jsme zareagovali na nový zákon a potřeby našich klientů řešit současnou situaci s finančními závazky. Chtěli jsme klientům co nejvíce usnadnit online podávání žádostí o odklad splátek. V rekordně krátkém čase jsme tak naprogramovali našeho robota, který celý proces urychlí a zefektivní. Celkem nám Pepa spolu s dříve zavedenými roboty ušetří přes 160 pracovních dní každý měsíc,“ říká Martin Linka, vedoucí úseku Procesního rozvoje a podpory ve Volkswagen Financial Services, který má robotizaci procesů na starosti. 

„Zavedení robota se odehrálo během 10 dnů.“

Zavedení robota, které představuje kompletní změnu procesu správy smluv, se odehrálo během 10 dnů. Stejně rychle proběhlo i spuštění procesu odkladu splátek na základě nového zákona. Naprogramování 22. automatizovaného procesu, stejně jako většinu předchozích, zajistil Jan Čech, RPA Senior Developer ve Volkswagen Financial Services. 

Jak proces odkladu probíhá

Robot nejprve přijme klientskou žádost o odklad splátek (ochrannou dobu) a vyhodnotí její úplnost a formální náležitosti. Následně ověří, zda splňuje nároky kladené zákonem, a zašle klientovi vyrozumění. Poté žádost založí do interního systému, nastaví konkrétní podmínky splácení a klientovi zašle výsledné informace o nastaveném odkladu splátek a nových podmínkách smlouvy.

Roboti ve Volkswagen Financial Services

Myšlenka zapojit roboty do obchodního procesu se zrodila na konci roku 2016. Již o půl roku později došlo ke spuštění pilotního projektu, který zahrnoval zkušební robotizaci tří interních procesů. V současné době roboti obstarávají již 22 automatizovaných procesů, které dříve vyžadovaly lidské zapojení.

Na starosti mají například správu faktur, kalkulaci a administrativu spojenou s předčasným ukončením úvěru či finanční vypořádání v rámci operativního leasingu. Uplatnění tak najdou nejen v zákaznickém centru, ale i v účetním oddělení nebo dalších administrativních týmech.

Napomáhají tak k rychlejšímu a přesnějšímu provádění rutinních činností a umožňují zaměstnancům více se věnovat klientům. Zároveň eliminují riziko selhání lidského faktoru, jelikož úkony vykonávají vždy bezchybně. Ušetřené náklady společnost následně využívá k vylepšení svých služeb a produktů. 

„Další krok v oblasti digitalizace a robotizace pro společnost představuje postupné sladění robotické a lidské práce, kdy roboti a lidé úzce spolupracují v reálném čase, namísto aby každý vykonával rozdílnou práci,“ vysvětluje Martin Linka plány společnosti na rok 2020.

Nejnovější

Michal Franek (UltimateSuite): Po task miningu je ve světě velký hlad, jen v USA vzrostl zájem o 97 %

Optimalizaci procesů ve firmě, zvyšování efektivity a produktivity zaměstnanců a pomoc s rozhodováním při zavádění RPA. To všechno umí task mining. Skoro nikdo ho...

Produktový manažer v Pipedrive: Nejlepší výsledky máme díky svobodě a firemní kultuře

Produktový manažer má ve vývojářské firmě obzvlášť důležitou úlohu. Často řeší konkrétní problémy, které se týkají nejdůležitější složky celého byznysu: potřeb a spokojenosti zákazníků....

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...