fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Automotive Blockchain způsobí malou revoluci v automobilovém průmyslu

Blockchain způsobí malou revoluci v automobilovém průmyslu

Technologie blockchainu zasáhla do finančních služeb a maloobchodu. Nyní se chystá výrazně změnit celý automobilový průmysl.

S nástupem kryptoměn dochází k rozšíření technologie blockchainu také do dalších oblastí. Blockchain je fakticky velká účetní kniha, ve které se shromažďují jednotlivé záznamy. Je decentralizována – nemá žádnou centrální autoritu, která ji ovládá. Celá síť blockchain tak funguje na počítačích lidí po celém světě, kteří ověřují všechny transakce a za to získávají odměny. Je hackersky fakticky nenapadnutelná a je zcela transparentní.

Je proto logické, že se technologie blockchainu uplatňuje ve finančních službách – banky si mezi sebou mohou rychle a transparentně vyměňovat informace, které do sítě zanášejí. Blockchain však může výrazně ovlivnit i kdysi konzervativní automobilový průmysl.

Vyšší efektivita, nižší náklady

Automobily jsou stále důkladnější zařízení, která obsahují spoustu čidel, jež sbírají nejrůznější typy informací. V případě, že budou tyto získané informace propojené do sofistikovaného blockchainu, může dojít k malé revoluci v celém průmyslu. Automobilový průmysl by mohl optimalizovat svou výrobu prostřednictvím sdílené sítě s dodavateli, čímž by se celá výroba zefektivnila. 

Příklady automobilek z praxe

Toyota Financial Servis se v roce 2016 připojila ke skupině R3 CEV, která zahrnuje více než 200 firem. Z dlouhodobého hlediska se očekává, že Toyota využije blockchain pro řízení dodavatelského řetězce automobilů a souvisejících systému automobilů. Automobilka Renault zase ověřuje funkčnost digitalizovaného autoservisu. Mělo by dojít k vytvoření sdíleného deníku, který zaznamenává všechny opravy a údržby automobilů na jednom místě.

Propojit by se mohl ale i samotný automobil například se servisy. Automobil ohlásí, že potřebuje výměnu určitého dílu, a sám si v blockchainu vyhledá servis, kde je tento náhradní díl dostupný. Nebo ho v případě, že v blockchainu zjistí, že tímto náhradním dílem nedisponuje, do domovského servisu objedná od výrobce či z jiného servisu. Vše je tak automatizované a samotný řidič se nemusí o nic starat – vše automobil vyřídí za něj.

Blockchain také umožní lépe ověřit jednotlivé náhradní díly v systému. Nezřídka se totiž stává, že jsou kradené nebo falešné. Tyto falešné náhradní díly poškozují nejen zákazníka, ale i pověst originálního výrobce. Automobily sice používají spoustu vlastních způsobů pro ověření pravosti těchto dílů, i tak ale tyto systémy nejsou vzájemně s výrobci dílů propojené a jsou tak nedokonalé. Změnit by to mohl právě blockchain.

- Reklama -

Blockchain také bude hrát ústřední úlohu v dopravě a logistice. Jednotliví dopravci nebudou tolik používat své vlastní systémy, ale právě blockchain, kde získají veškeré informace o zakázkách a podmínkách. Budou se tak moci flexibilně přizpůsobit dané situaci a celá doprava zboží tak bude výrazně efektivnější.

A pohled do vzdálenější budoucnosti dokazuje, že nás čekají revoluční změny. S nástupem samořídicích kamionů bude většina činností v dopravě zcela automatizovaná. Kamiony budou přijímat zakázky v blockchainu podle naprogramovaných parametrů samy.

Zdroj: Investopedia

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...