fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Výroba Bariéry IoT v průmyslu: Vysoké náklady na škálovatelnost a nízká prokázaná přidaná...

Bariéry IoT v průmyslu: Vysoké náklady na škálovatelnost a nízká prokázaná přidaná hodnota

Internet věcí dokáže zoptimalizovat firemní procesy, snížit tím náklady a zvýšit ziskovou marži. Jenže mnoho firem svou snahu o digitalizaci vzdává hned po pilotním projektu.

Zatímco se v energetice, zpracovatelském průmyslu, zdravotnictví nebo dopravě pomalu rozšiřuje využívání technologie internetu věcí, která přispívá k optimalizaci procesů či k nacházení nových segmentů služeb, mnoho firem s tím má problém. 

Z průzkumu společnosti Microsoft vyplývá, že třetina pilotních IoT projektů končí ve firmách neúspěchem. 

„Respondenti uvedli, že projekty skončily neúspěchem kvůli vysokým nákladům na škálovatelnost projektu, nízké prokázané přidané hodnotě či kvůli tomu, že klient neměl zavedeny potřebné technologie,“ uvedl server BloombergNEF (BNEF), který průzkum zveřejnil.

BNEF ale na druhou stranu upozorňuje na prokázané benefity, které technologie internetu věcí přináší. Například vypočítává, že digitalizace u ropných rafinérií dokáže snížit náklady na rafinování ropy až o 11 procent. U plynových elektráren pak může zvýšit ziskovou marži o 14 procent.

- Reklama -

Vybrané příklady využití IoT ve výrobě s konkrétními čísly si můžete přečíst pod odkazy níže:

40 člověkohodin denně. Tolik práce šetří jeden autonomní robot v továrně Ford Motor

Jak internet věcí změní svět automobilek? Žádná zpětná zrcátka a směrové blinkry.

 

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...