fbpx
Pátek, 3 července, 2020
Domů Aktuálně Babiš: Umělá inteligence je pro ČR výzvou, má pro ni potenciál

Babiš: Umělá inteligence je pro ČR výzvou, má pro ni potenciál

Umělá inteligence je podle premiéra Andreje Babiše (ANO) pro Česko velkou výzvou, protože pro ni má potenciál. Vidí v ní budoucnost českého hospodářství i průmyslu. Premiér to dnes řekl v projevu na odborné konferenci v Akademii věd ČR. Připomněl, že Česko v současnosti usiluje o to, aby získalo jedno ze čtyř špičkových evropských center umělé inteligence. „Máme i podporu ostatních zemí visegrádské čtyřky (V4 – ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko),“ řekl poté ČTK a ČRo. Jejich premiéři a také západobalkánských zemí dnes jednají na summitu na Pražském hradě.
K favoritům pro vznik Evropského centra excelence pro umělou inteligenci patří vedle ČR i Německo, Francie a jedna ze skandinávských zemí, zřejmě Finsko nebo Švédsko. Podle Babiše je ČR z regionu nejlepší. „Umělá inteligence je pro nás velká výzva. ČR má obrovský potenciál. Máme 500 vědců, kteří se touto problematikou zabývají. Tím, že máme nejnižší nezaměstnanost a velký problém najít lidi, tak roboti, Průmysl 4.0 a samozřejmě umělá inteligence jsou budoucností našeho hospodářství,“ řekl.

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...