fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Aktuálně Avast čelil kybernetickému útoku, firma resetovala přístupy všech zaměstnanců

Avast čelil kybernetickému útoku, firma resetovala přístupy všech zaměstnanců

Původem česká antivirová společnost globálního dosahu Avast se stala terčem kybernetického útoku a v následných preventivních opatřeních sáhla například k deaktivaci a resetování přístupových údajů všech zaměstnanců. Softwarová společnost podezřelé chování ve svých sítích zpozorovala 23. září tohoto roku a následným vyšetřováním zjistila, že k neoprávněným přístupům do své sítě docházelo od 14. května, napsala v pondělí na blogu Avastu Chief Information Security Office Jaya Baloo.
„Shromážděné důkazy ukazovaly na aktivitu v MS ATA/VPN z 1. října. Znovu jsme překontrolovali výstrahu MS ATA, kterou jsme původně označili jako falešně pozitivní a která signalizovala, že došlo k podezřelé replikaci adresářů z interní IP adresy patřící mezi naše VPN adresy. Ukázalo se, že uživatel, jehož přihlašovací údaje byly zjevně zcizeny a přidruženy k IP adrese, neměl oprávnění správce domény, ale úspěšně navýšil svá oprávnění, a tak se mu podařilo získat přístupy správce domény,“ píše Baloo. Avast se domníval, že terčem útoku se stal produkt CCleaner, jako tomu bylo i například v roce 2017. „Po přijetí všech preventivních opatření můžeme s jistotou říci, že uživatelé CCleaneru jsou chráněni a nebyli zasaženi,“ píše Baloo na blogu. Firma i nadále pokračuje v monitorování a analyzování sítí a snaží se vystopovat útočníky společně s kybernetickou komunitou a v součinnosti s bezpečnostními složkami.

- Reklama -

- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...