fbpx
Čtvrtek, 4 června, 2020
Domů Automotive Automobilky selhávají v zabezpečení svých produktů, potvrdila studie

Automobilky selhávají v zabezpečení svých produktů, potvrdila studie

Studie, kterou formou průzkumu uskutečnila společnost Ponemom Institute, zjistila, že 30 procent společností, které vyrábějí auta, nemají vlastní týmy nebo specifické programy zaměřené na kyberbezpečnost. Studie rovněž objevila, že si výrobci automobilů dokonce ani nenajali externí společnosti pro zabezpečení softwaru, který používají ve svých produktech.

Z průzkumu ale vyplývá i jedna pozitivní věc – přibližně 63 procent společností nešetří v případě testování zranitelných míst v softwaru. „Na druhou stranu ale průzkum ukázal, že typická automobilová společnost má ve svém týmu, který má mít na starost kyberbezpečnost, jen devět zaměstnanců na plný pracovní úvazek,” píše se ve zprávě.

Podle zprávy také 60 procent všech respondentů nemá dostatečné zkušenosti a znalosti o postupech při bezpečné tvorbě kódu, což je klíčový důvod pro vznik nejrůznějších zranitelných míst v automobilovém softwaru, jednotlivých komponentech a technologiích.

Dále se také zjistilo, že u 50 procent respondentů chybí jasné postupy pro zajištění kvalitního testování a 40 procent společností dokonce používá nezabezpečené a zastaralé softwarové komponenty s otevřeným zdrojovým kódem, což jsou časté faktory pro zranitelnost jejich technologií. „Dokonce 73 procent respondentů dotazovaných v naší zprávě uvedlo, že jsou velmi znepokojeni tím, jak jsou zabezpečené technologie, které jsou dodávané třetími stranami. Pouze 44 procent společností přitom mají jasné požadavky na softwarové zabezpečení, které je poskytováno dodavateli,“ uvádí se také ve zprávě.

Čísla vypadají značně ponuře. Bezpečnostní rizika, které studie odhalila, totiž nejsou jen teoretická. Například v dubnu 2018 holandská firma, která se zaměřuje na softwarovou bezpečnost, zjistila, že systémy používané v některých modelech skupiny Volkswagen byly zranitelné vůči vzdálenému hackingu.

- Reklama -

V říjnu 2017 objevil designér elektroniky chybu v systému u několika automobilů. Tato chyba mohla být zneužita k únosu zákazníků.

Průzkum byl značně rozsáhlý a byl uskutečněn ve spolupráci s organizacemi Synopsys a SAE International. Celkem bylo dotazováno 15 900 odborníků a inženýrů v oblasti bezpečnosti v automobilovém průmyslu.

Zdroj: Synopsys

- Reklama -

Nejnovější

Červená, žlutá, zelená. Podívejte se, jak roboti bleskově třídí papriky, které kupujete

Přední velkoobchod s ovocem a zeleninou v Nizozemsku Combilo nainstaloval novou, roboticky asistovanou balicí linku, která zvýšila produktivitu o 30 procent. Balicí linka obsahuje paralelní roboty a kamerový systémy...

🎤🎧 Podcast s Lukášem Hurychem (Twisto.cz): Riziko nesplácení jsme schopni lokálně určit i podle toho, kdo vyhrál volby

Další díl ze série podcastů na serveru Digibiz.cz jsme věnovali práci s daty a jak s jejich využitím získat a co nejdéle...

V Německu může lékař pacientovi předepsat digitální aplikaci. ČR je proti tomu v digitalizaci zdravotnictví na úplném začátku, říká Jan Šomvársky, který vyvíjí aplikaci pro diabetiky

Dokážete si představit, že by vám doktor místo léků předepsal chytrou aplikaci? V Německu už to žádná utopie není. Technologicko-zdravotnický startup Vitadio...

Českým řidičům bude pomáhat voicebot. Pražský startup Vocalls získává na rozvoj investici přes 10 milionů korun

Při poruchách i dopravních nehodách jde často o minuty. S rychlejším zajištěním pomoci proto řidičům pomůže telefonní asistent s umělou inteligencí, kterého...

Stroje potřebují více a více komunikovat aneb Proč se Průmysl 4.0 neobejde bez 5G

Extenzivní požadavky na komunikaci mezi technickými zařízeními a Internet věcí výrazně promění průmysl, logistiku i další odvětví hospodářství. K tomu je však...