fbpx
- Reklama -
Domů Aktuálně Apple ve Spojených státech spustil službu Apple Card. Vzbudila údiv, ale i...

Apple ve Spojených státech spustil službu Apple Card. Vzbudila údiv, ale i posměch

Američtí vlastníci iPhonu 6 a vyšších řad mohou své portfolio kreditek rozšířit o Apple Card. Karta je dostupná ve fyzické i virtuální podobě, má nulové poplatky a nabízí řadu výhod. Jestli dorazí i do Česka, ale ještě není jisté.

Americká technologická společnost Apple se zase o něco více zakousla do světa financí. Firma počátkem týdne spustila pro všechny americké vlastníky iPhonu službu Apple Card. Virtuální kreditní kartu je možné v iPhonu nahrát do aplikace Wallet a platit s ní jako s jakoukoliv jinou platební kartou.

Uživatelé si také mohou zažádat o fyzickou kartu, která svým vzhledem nezapře pověst čistého designu Applu. Jde o bílou titanovou kartu bez vyraženého čísla na její svrchní straně. To je nahráno na magnetickém pásku, s jehož konstrukcí byl největší problém kvůli nárokům na design a funkčnost.

Na vydání kreditní karty spolupracuje Apple s bankou Goldman Sachs a společností MasterCard. A v dnešní době je s podivem, že nejde o bezkontaktní kartu. Držitelé ji tak mohou použít po vložení do terminálu nebo pomocí snímače magnetického pásku. Apple totiž nechce, aby karta parazitovala na jeho bezkontaktní službě Apple Pay, s kterou je beztak propojená.

Karta se ale ihned dočkala i posměchu. To když Apple vydal doporučení, jak se s ní má zacházet. Podle Applu se má čistit dvěma hadříky a neměla by přijít do kontaktu s kůží, z níž jsou často vyráběny peněženky, nebo s jinými kartami.

Službu Apple Card může využít každý Američan vlastnící iPhone řady 6 a vyšší, který si o ni zažádá prostřednictvím aplikace Wallet. Jako u kterékoliv jiné kreditky dochází ke schválení využívání služby na základě analýzy příjmů, dluhů a dalších finančních ukazatelů žadatele.

Vzhledem k měkčím podmínkám v porovnání s vydáváním kreditních karet velkých bankovních domů se ale k Apple Card dostane téměř každý, tedy i podprůměrně hodnocení uživatelé. Apple totiž není tolik svázaný regulatorními orgány jako velké finanční domy.

- Reklama -

Aplikace Wallet pak dává držiteli karty přehled o jeho výdajích, stejně tak mu vrací určitá procenta z provedených transakcí (tzv. cashback). A to 2 % za provedenou platbu prostřednictvím Apple Pay, 3 % za nákup v Apple Store nebo nově i u Uber a Uber Eats. Platba pomocí fyzické kreditní karty je v tomto opět znevýhodněna, nabízí totiž jen jednoprocentní cashback. Karta je také osvobozena od poplatků za vedení karty a podobně, účtují se například jen procenta při překročení stanoveného limitu.

Aplikace nabízí i analýzu výdajů v podobě přehledných a intuitivních grafů. To se projeví už při placení útraty například v restauraci, kdy se aplikace zbarví do oranžové barvy. Kdybyste si dopřáli zábavu, displej by zářil fialovou, pokud byste platili za dopravu, pak obrazovka zmodrá. Jde tedy o jakousi abstraktní mapu útrat uživatelů. 

Nová služba tak může připomínat moderní, Čechům dobře známé startupy typu Revolut nebo Twisto. Ve Spojených státech je ale tento trh zatím nerozvinutý a ve spojení s love brandem, kterým Apple je, může jít o trefu do černého.

Firma se sídlem v kalifornském Cupertinu jedná podle několika zdrojů o rozšíření služby i do dalších zemí. Česká republika je pro ni ale minimálně z pohledu velikosti méně zajímavým trhem. Je tedy otázkou, zda vůbec a případně v jaké podobě se dostane i k nám.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...