fbpx
Čtvrtek, 20 února, 2020
Domů Aktuálně Apple ve Spojených státech spustil službu Apple Card. Vzbudila údiv, ale i...

Apple ve Spojených státech spustil službu Apple Card. Vzbudila údiv, ale i posměch

Američtí vlastníci iPhonu 6 a vyšších řad mohou své portfolio kreditek rozšířit o Apple Card. Karta je dostupná ve fyzické i virtuální podobě, má nulové poplatky a nabízí řadu výhod. Jestli dorazí i do Česka, ale ještě není jisté.

Americká technologická společnost Apple se zase o něco více zakousla do světa financí. Firma počátkem týdne spustila pro všechny americké vlastníky iPhonu službu Apple Card. Virtuální kreditní kartu je možné v iPhonu nahrát do aplikace Wallet a platit s ní jako s jakoukoliv jinou platební kartou.

Uživatelé si také mohou zažádat o fyzickou kartu, která svým vzhledem nezapře pověst čistého designu Applu. Jde o bílou titanovou kartu bez vyraženého čísla na její svrchní straně. To je nahráno na magnetickém pásku, s jehož konstrukcí byl největší problém kvůli nárokům na design a funkčnost.

- Reklama -

Na vydání kreditní karty spolupracuje Apple s bankou Goldman Sachs a společností MasterCard. A v dnešní době je s podivem, že nejde o bezkontaktní kartu. Držitelé ji tak mohou použít po vložení do terminálu nebo pomocí snímače magnetického pásku. Apple totiž nechce, aby karta parazitovala na jeho bezkontaktní službě Apple Pay, s kterou je beztak propojená.

Karta se ale ihned dočkala i posměchu. To když Apple vydal doporučení, jak se s ní má zacházet. Podle Applu se má čistit dvěma hadříky a neměla by přijít do kontaktu s kůží, z níž jsou často vyráběny peněženky, nebo s jinými kartami.

Službu Apple Card může využít každý Američan vlastnící iPhone řady 6 a vyšší, který si o ni zažádá prostřednictvím aplikace Wallet. Jako u kterékoliv jiné kreditky dochází ke schválení využívání služby na základě analýzy příjmů, dluhů a dalších finančních ukazatelů žadatele.

Vzhledem k měkčím podmínkám v porovnání s vydáváním kreditních karet velkých bankovních domů se ale k Apple Card dostane téměř každý, tedy i podprůměrně hodnocení uživatelé. Apple totiž není tolik svázaný regulatorními orgány jako velké finanční domy.

Aplikace Wallet pak dává držiteli karty přehled o jeho výdajích, stejně tak mu vrací určitá procenta z provedených transakcí (tzv. cashback). A to 2 % za provedenou platbu prostřednictvím Apple Pay, 3 % za nákup v Apple Store nebo nově i u Uber a Uber Eats. Platba pomocí fyzické kreditní karty je v tomto opět znevýhodněna, nabízí totiž jen jednoprocentní cashback. Karta je také osvobozena od poplatků za vedení karty a podobně, účtují se například jen procenta při překročení stanoveného limitu.

Aplikace nabízí i analýzu výdajů v podobě přehledných a intuitivních grafů. To se projeví už při placení útraty například v restauraci, kdy se aplikace zbarví do oranžové barvy. Kdybyste si dopřáli zábavu, displej by zářil fialovou, pokud byste platili za dopravu, pak obrazovka zmodrá. Jde tedy o jakousi abstraktní mapu útrat uživatelů. 

Nová služba tak může připomínat moderní, Čechům dobře známé startupy typu Revolut nebo Twisto. Ve Spojených státech je ale tento trh zatím nerozvinutý a ve spojení s love brandem, kterým Apple je, může jít o trefu do černého.

Firma se sídlem v kalifornském Cupertinu jedná podle několika zdrojů o rozšíření služby i do dalších zemí. Česká republika je pro ni ale minimálně z pohledu velikosti méně zajímavým trhem. Je tedy otázkou, zda vůbec a případně v jaké podobě se dostane i k nám.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .
- Reklama -

Nejnovější

Průzkum: Rozvoji inovačních firem v Česku brání nedostatek lidí a legislativa

0
České firmy využívající technologie a inovace plánují v příštích dvou letech nabírat nové zaměstnance. Pravděpodobně to ale nebude jednoduché - ředitelé a...

Retail v ČR se mění pomalu. Firmám chybí odvaha a lidé...

0
To, co dokážou retaileři na západ od nás, ale i to, co dokážou v Číně, je na hony vzdálené tomu, co máme...

Ve stínu Cybertrucku. Tesla představila důležitou službu, o které se příliš...

0
Americká automobilka Tesla na sebe pravidelně přitahuje pozornost novými modely svých elektrovozů. Když ale začala nabízet pojištění, žádný rozruch kolem toho nebyl....
Apple Pay

Rok Apple Pay v Česku. Češi si službu oblíbili, mnozí i...

0
19. února to bude přesně rok, kdy byla v Česku spuštěna služba Apple Pay umožňující platbu přes chytrá zařízení jako jsou mobilní...

Nejzajímavější myšlenky od řečníků z Retail Summitu 2020

0
Na největším setkání zástupců maloobchodu v ČR vystoupilo na 130 řečníků. Vybíráme z jejich prezentací myšlenky, které vám mohou pomoci lépe se...