fbpx
Pondělí, 13 července, 2020
Domů Aktuálně Apple ve Spojených státech spustil službu Apple Card. Vzbudila údiv, ale i...

Apple ve Spojených státech spustil službu Apple Card. Vzbudila údiv, ale i posměch

Američtí vlastníci iPhonu 6 a vyšších řad mohou své portfolio kreditek rozšířit o Apple Card. Karta je dostupná ve fyzické i virtuální podobě, má nulové poplatky a nabízí řadu výhod. Jestli dorazí i do Česka, ale ještě není jisté.

Americká technologická společnost Apple se zase o něco více zakousla do světa financí. Firma počátkem týdne spustila pro všechny americké vlastníky iPhonu službu Apple Card. Virtuální kreditní kartu je možné v iPhonu nahrát do aplikace Wallet a platit s ní jako s jakoukoliv jinou platební kartou.

Uživatelé si také mohou zažádat o fyzickou kartu, která svým vzhledem nezapře pověst čistého designu Applu. Jde o bílou titanovou kartu bez vyraženého čísla na její svrchní straně. To je nahráno na magnetickém pásku, s jehož konstrukcí byl největší problém kvůli nárokům na design a funkčnost.

Na vydání kreditní karty spolupracuje Apple s bankou Goldman Sachs a společností MasterCard. A v dnešní době je s podivem, že nejde o bezkontaktní kartu. Držitelé ji tak mohou použít po vložení do terminálu nebo pomocí snímače magnetického pásku. Apple totiž nechce, aby karta parazitovala na jeho bezkontaktní službě Apple Pay, s kterou je beztak propojená.

Karta se ale ihned dočkala i posměchu. To když Apple vydal doporučení, jak se s ní má zacházet. Podle Applu se má čistit dvěma hadříky a neměla by přijít do kontaktu s kůží, z níž jsou často vyráběny peněženky, nebo s jinými kartami.

Službu Apple Card může využít každý Američan vlastnící iPhone řady 6 a vyšší, který si o ni zažádá prostřednictvím aplikace Wallet. Jako u kterékoliv jiné kreditky dochází ke schválení využívání služby na základě analýzy příjmů, dluhů a dalších finančních ukazatelů žadatele.

Vzhledem k měkčím podmínkám v porovnání s vydáváním kreditních karet velkých bankovních domů se ale k Apple Card dostane téměř každý, tedy i podprůměrně hodnocení uživatelé. Apple totiž není tolik svázaný regulatorními orgány jako velké finanční domy.

- Reklama -

Aplikace Wallet pak dává držiteli karty přehled o jeho výdajích, stejně tak mu vrací určitá procenta z provedených transakcí (tzv. cashback). A to 2 % za provedenou platbu prostřednictvím Apple Pay, 3 % za nákup v Apple Store nebo nově i u Uber a Uber Eats. Platba pomocí fyzické kreditní karty je v tomto opět znevýhodněna, nabízí totiž jen jednoprocentní cashback. Karta je také osvobozena od poplatků za vedení karty a podobně, účtují se například jen procenta při překročení stanoveného limitu.

Aplikace nabízí i analýzu výdajů v podobě přehledných a intuitivních grafů. To se projeví už při placení útraty například v restauraci, kdy se aplikace zbarví do oranžové barvy. Kdybyste si dopřáli zábavu, displej by zářil fialovou, pokud byste platili za dopravu, pak obrazovka zmodrá. Jde tedy o jakousi abstraktní mapu útrat uživatelů. 

Nová služba tak může připomínat moderní, Čechům dobře známé startupy typu Revolut nebo Twisto. Ve Spojených státech je ale tento trh zatím nerozvinutý a ve spojení s love brandem, kterým Apple je, může jít o trefu do černého.

Firma se sídlem v kalifornském Cupertinu jedná podle několika zdrojů o rozšíření služby i do dalších zemí. Česká republika je pro ni ale minimálně z pohledu velikosti méně zajímavým trhem. Je tedy otázkou, zda vůbec a případně v jaké podobě se dostane i k nám.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .
- Reklama -

Nejnovější

🎧🎤Podcast s Tomášem Lichtenbergem (Farm Planet): Česko je u ovoce a zeleniny soběstačné jen z jedné třetiny. Akvaponií chceme dosáhnout stálost cen i kvality

Tomáš Lichtenberg se v tomto roce naplno pustil do zcela nového oboru, který se řadí do kategorie zemědělství budoucnosti. Se svými kolegy...

Gartner: Třetina největších hráčů v globálních dodavatelských řetězcích přesouvá své aktivity z Číny

Až 33 % lídrů z oblasti globálních dodavatelských řetězců přesunulo své outsourcingové a výrobní aktivity mimo Čínu. Nebo to v následujících dvou...

Česká revoluce ve stavebnictví: 17 tun betonu, 22 hodin 3D tisku a nový typ domu je na světě

Na konci prázdnin bude představen veřejnosti na pražském Střeleckém ostrově unikátní projekt 3D tištěného domu Prvok. Ten je nyní postupně dokončován, získává důležité...

Moderní e-shopy už nemusí řešit starosti se skladovací logistikou. V platformě Edee.one jim nově pomáhá napojení na ComGate

Zrychlení celého procesu dodávky zboží směrem k zákazníkovi a zároveň zefektivnění a zjednodušení práce. Tak by měl vypadat moderní e-shop. A přesně...

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...