fbpx
Úterý, 7 července, 2020
Domů Retail 5 příkladů dobrého proximity marketingu: konverzní míra v desítkách procent

5 příkladů dobrého proximity marketingu: konverzní míra v desítkách procent

Můžete lákat na speciální nabídky. Můžete zákazníky vzdělávat nebo je informovat o aktuálních slevách. Konverzní míra dosahuje i 30 procent. A zákazníci potřebné aplikace bez problémů stahují.

Marketingová využití beaconů roste. Podle předpovědi ABI reasearch bude do roku 2020 nainstalováno 400 milionů těchto zařízení. Ta umožňují oslovit zákazníka přímo v místě prodeje. A přímo na místě také marketingové kampaně rovnou měřit a vyhodnocovat.

Představme si pro inspiraci několik realizovaných a úspěšných kampaní, které využívají proximity marketing formou beaconů.

McDonald’s

McDonald’s

Konverzi provedlo 30 % zákazníků, kteří dostali slevový kód.

McDonald’s se snaží jednak zlepšit osobní vztah se zákazníkem, jednak chtěl v tomto případě promovat novou řadu kávy s příchutí. Kampaň se rozhodl podpořit proximity marketingem v 15 kavárnách v Istanbulu. Za tímto účelem se řetězec spojil s místní populární aplikací pro věrnostní programy Shopping Genie, která umožnila cílit na zákazníky, kteří se ocitli v blízkosti McD Café. 

Zákazníci obdrželi prostřednictvím aplikace mobilní kupón, který je pobízel k nákupu kávy s tím, že dostanou druhou kávu z nové ochucené řady zdarma. Konverzi provedlo 30 % zákazníků, kteří dostali promo kód, čímž se podařilo překonat původní 20% konverzní cíl.

Carrefour

Carrefour

Během 7 měsíců narostl počet zákazníků, kteří si stáhli aplikaci, o 600 %.

V Rumunsku se Carrefour rozhodl ve 28 hypermarketech nabídnout zákazníkům jednoduchou, intuitivní a zábavnou aplikaci, která jim umožnila snadnou orientaci na ploše hypermarketu i v jednotlivých odděleních. Použila k tomu síť beaconů. Aplikace, která s beacony komunikuje, umožňuje zákazníkům automatizovaně doručovat komerční obsah, zatímco proti tomu sbírá důležitá data o jejich chování.

Marketingová proximity kampaň má zákazníky informovat o produktech, službách a aktuálních slevách v každém oddělení, kterým zákazník procházel. Během doby, kterou kampaň běžela, narostla míra využití aplikace o 400 procent. A o 600 procent narostl během sedmi měsíců počet zákazníků, kteří si aplikaci stáhli. 

Meadowhall

Nákupní centrum Meadowhall v Sheffieldu v USA použilo beacony ke gamifikaci akce Ladies’ Night. Během této akce jednotlivé značky v nákupním centru poskytovaly speciální akce, nabídky, reklamní balíčky a soutěže o ceny. 

- Reklama -

Pokud zákazníci chtěli na svém smartphonu zobrazovat speciální nabídky, jakmile se objevili v blízkosti beaconu, museli si stáhnout speciální aplikaci. Celá akce byla opravdu úspěšná. Během prvních tří hodin od zahájení si zákazníci stáhli více než 500 aplikací a uplatnili přes 500 získaných kódů. Všech 120 hotspotových nabídek bylo uplatněno v prvních 52 minutách celé akce. 

Meadowhall za tento strategický marketingový počin – konkrétně za revoluční využití beaconu ve spojení s mobilními telefony – získalo ocenění Purple Apple

Amazon Go 

Tento typ obchodu Amazon zavedl v lednu 2018 v USA v Seattlu. Minimarket na ploše 167 čtverečních metrů je plný jídla a technologií. Obchod je vybaven spoustou kamer, beaconů a dalších senzorů, které umožňují využívat nástroje proximity marketing v plné šíři. Obchod je sám o sobě unikátní, nejsou v něm totiž žádné pokladny. Beacony monitorují, zda zákazník zvedne zboží, a snaží se ho motivovat k větší aktivitě. 

Tyto mini obchody by se měly stát ve světě retailu novým standardem.

Alex and Ani

Prodejce šperků Alex and Ani využil ve svých 40 obchodech beacony k tomu, aby optimalizoval rozložení obchodu a umístění zboží. Oproti většině ostatních, kterým beacony slouží především k doručování reklam, postupoval tento populární šperkařský brand jinak. Nepromoval ani slevy, neposílal zákazníkům ani žádné jiné výhodné nabídky. Místo toho zákazníky edukoval o svých špercích. Z těch, kteří viděli notifikaci, jich do obchodu vstoupilo 30 procent. 

Cílem Alex and Ani bylo především získat data pro další analýzu a vylepšení toho, jak má být obchod rozmístěn, aby podpořil vyšší tržby. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...