fbpx
Středa, 8 července, 2020
Domů Výroba 40 člověkohodin denně. Tolik práce šetří jeden autonomní robot v továrně Ford...

40 člověkohodin denně. Tolik práce šetří jeden autonomní robot v továrně Ford Motor

Mobilní roboti umožňují pracovníkům továrny, kde vznikají populární modely Kuga či Mondeo, opustit rutinní činnosti a pomáhají optimalizovat výrobní procesy. A navíc šetří statisíce korun měsíčně.

O tom, jak automatizace může ušetřit čas i peníze, se nedávno přesvědčili manažeři jedné z nejmodernějších evropských továren americké automobilky Ford Motor. Ta stojí ve španělské Valencii a vyrábí se zde řada populárních modelů, jako je například Kuga, Mondeo či S-Max. 

Denně továrna v zařízení o celkové ploše 300 000 m² vyrobí 2 000 vozů. Výroba je vysoce automatizována s využitím průmyslových robotů. Aby provoz běžel bez výpadků, je potřeba dodávat na stanoviště průmyslových robotů na montážní lince neustále nový průmyslový a svařovací materiál. 

Evropská filiálka Fordu se proto rozhodla implementovat do své výroby autonomní roboty od společnosti Mobile Industrial Robots (MiR). Roboti s těmito rutinními pracemi pomohou a přispějou tak k optimalizaci logistických procesů ve výrobě. 

Jednou z prvních aplikací autonomních robotů pro montážní linku byla přeprava náhradních dílů pro výrobní zařízení ze skladu do výrobních prostor. Roboti jsou vybaveni automatizovaným policovým systémem se 17 přihrádkami určenými pro materiál různé hmotnosti a velikosti. 

Testy provedené společností FORD prokázaly, že jeden samotný robot dokáže ušetřit až 40 člověkohodin denně, přičemž umožňuje lidským pracovníkům vyhnout se práci v nekomfortním prostředí a věnovat se zajímavějším úkolům.

- Reklama -

„Testy provedené společností FORD prokázaly, že jeden samotný robot dokáže ušetřit až 40 člověkohodin denně“

Mobilní robot se vyhne neočekávaným překážkám, je schopný přizpůsobit svou trasu či v případě nutnosti zastavit, přičemž pracuje v blízkosti lidí a dalších přepravních systémů v továrně. 

„Hlavní pro nás bylo, že tyto tři roboty ke své navigaci nepotřebují žádné externí prvky jako například světelné paprsky, magnety či vodicí pásky na podlaze. Jednoduše namapujeme oblast a robot začne pracovat. V komplexním a dynamickém prostředí, jaké panuje u nás, je tato funkčnost velmi důležitá,“ řekl Miguel Montaña, analytik řízení údržby ve FORD Spain.

Pokud jde o finanční vyjádření, pak při uváděné průměrné hodinové mzdě dělníků u linek ve výši zhruba 20 dolarů na hodinu ušetří až 800 dolarů denně, tj. 24 000 dolarů za měsíc. Pokud by nahradil člověka, v přepočtu by šlo o měsíční úsporu přes půl milionu korun.  Dělníci ovšem typicky nejsou propuštěni, ale přesunuty na pracovní činnosti s vyšší přidanou hodnotou, benefit lze tedy nalézt spíše ve zvýšení produktivity práce.

„Autonomní roboti ušetří až 800 dolarů denně, tj. 24 000 dolarů za měsíc. „

A teď už se podívejte sami, jak autonomní roboti MiR pomáhají španělské továrně Fordu ve výrobě.

Jan Strouhal
Techbiz novinář, který má za sebou více než desetileté mediální kolečko zahrnující například Forbes, Reuters, Hospodářské noviny, Lupa.cz atd. .
- Reklama -

Nejnovější

Logistika e-shopu je nedílnou součástí zákaznického zážitku. Jak se vyhnout špatným recenzím?

Messenger zahlcený dotazy na datum dodání nebo na stav objednávky. Stížnosti, že zboží stále nedorazilo. Případně zoufalství nad další objednávkou na položky,...

🎧🎤Podcast s Pavlem Plachkým (Senzoor): Současná doba pomáhá rozvoji IoT, stále ale chybí reálné use casy

Bývalý manažer PPF Pavel Plachký se před pěti lety rozhodl vstoupit do segmentu IoT a na zelené louce založil startup Senzoor. S...

Češi chtějí s kombinací umělé inteligence a mikroplateb změnit videoprůmysl a oslnit Hollywood

Československý startup Cinnamon chce změnit způsoby fungování videobusinessu. Nástroj, na němž pracuje více než desetičlenný interní tým s pomocí STRV, pomůže tvůrcům...

Jakub Kováč (Mall Partner): Chceme vytvořit silný regionální marketplace, kde zákazníci nakoupí vše, co na internetu hledají

Marketplace Mall Partner zažíval v době pandemie mnohonásobný nápor firem se zájmem o spolupráci, čerstvě překonal milník jednoho milionu nabízených položek a...

Nejdůležitější trendy v nákupním chování zákazníků

Nákupní chování zákazníků se neustále vyvíjí. Značky se tak musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají. Technologie jako je rozšířená realita, voice commerce...