fbpx
[the_ad_group id="279"]
DomůTrendy10 trendů, které budou podle Accenture určovat směr pojišťovnictví v roce 2021

10 trendů, které budou podle Accenture určovat směr pojišťovnictví v roce 2021

Nárůst významu lékařské a wellness péče, digitální transformace pojišťoven, speciální produkty ušité klientům na míru, udržitelný rozvoj i důvěra v tradiční velké pojistitele. To je jen několik klíčových trendů, které budou mít zásadní dopad na segment pojišťovnictví v roce 2021.

Desatero nejvýznamnějších faktorů, které ovlivní další vývoj pojišťovnictví, definovala globální společnost Accenture. „Nepředvídatelné události sice mohou ještě částečně ovlivnit vývoj těchto trendů, nicméně jejich včasné pochopení umožní pojišťovnám sladit své podnikání s měnícími se potřebami zákazníků a přinášet nové, lukrativní produkty a služby,“ říká Jiří Sobola, Managing Director Accenture ČR pro oblast pojišťovnictví.

Trend 1: Roste důležitost zdravotních a wellness služeb

Pandemie covid-19 posunula zdraví a wellness do popředí zájmu zákazníků. Pojistitelé reagovali posílením tradičního krytí lékařské péče, životního pojištění a řadou nových produktů pro zdraví a wellness. Ti, kdo si rychle vytvoří silnou pozici v celém ekosystému zdraví, získají oproti konkurenci velkou výhodu.

Trend 2: Phygital: propojení fyzické a digitální zkušenosti se stává standardem

Digitální služby a distribuční kanály budou primárním kontaktem se zákazníkem. Fyzický kontakt budou zákazníci vyhledávat, když budou potřebovat radu ohledně komplexních rozhodnutí a nabídek. Spotřebitelé se během pandemie přesunuli k využívání digitálních služeb a jen málokdo se zcela vrátí ke svým předchozím zvykům. Digitální služby, které jsou bezproblémově kombinovány s tzv. „phygital“ zážitky spojujícími fyzickou a digitální zkušenost zejména na mobilních platformách, budou klíčovým rozdílem a konkurenční výhodou při nákupu pojištění. Kdo bude zavádět lákavé digitální nabídky pomalu, přijde o zákazníky.

Trend 3: Více pojišťoven se odváží i mimo pojištění

Pokrok v digitálních technologiích otevírá pro pojistitele řadu příležitostí, pokud chtějí expandovat za hranice svých tradičních trhů. Stagnující výnosy z pojistného a nízké výnosy z investic předpokládané pro rok 2021 tento trend urychlí. Pojišťovny tak budou uzavírat nová a možná překvapivá partnerství.

Trend 4: Speciální produkty jsou v kurzu

Pojišťovny v posledních měsících zavádějí řadu inovativních pojištění, která umožňují efektivnější řízení rizik. Poptávka po produktech na míru, jako je krytí kontinuity podnikání pro malé podniky, ochrana před kybernetickými hrozbami, pandemické pojištění a pojištění zrušení událostí, budou nadále stoupat. Zájem o pojistné produkty zaměřené na konkrétní demografické skupiny, jako jsou tzv. young adults (mladí lidé mezi 20. a 30. rokem života) nebo senioři, bude obzvláště silný. Bude představovat příležitosti partnerství mezi zavedenými subjekty a pojišťovnami.

Trend 5: Obři ještě více porostou

Nové inovativní pojišťovny se v posledních několika letech těšily pozornosti a přilákaly značné finanční prostředky. Budou to však tradiční poskytovatelé pojištění, kteří se v letošním roce dostanou do popředí. Jejich síla aktiv a rozsáhlé interní zdroje jim umožní překonat možné nepříznivé ekonomické podmínky a zajistit si nové příjmy. V pojišťovnictví se pravděpodobně v roce 2021 dočkáme některých významných fúzí a akvizic.

Trend 6: Důvěra se stává nezbytností

Důvěra spotřebitelů se stane klíčovou součástí podnikání v roce 2021. V současné době spotřebitelé nejenže očekávají, že jim poskytovatelé nabídnou dobré služby, ale také vyžadují, aby chránili jejich osobní údaje. Navíc stále častěji předpokládají, že se firmy budou chovat eticky po všech stránkách. Pojistitelé, kteří ztratí důvěru zákazníků, riskují značné poškození pověsti.

Trend 7: Udržitelnost je budoucnost

Pojišťovny se letos dostanou pod rostoucí tlak. Budou muset poskytnout podporu iniciativám propagujícím udržitelný rozvoj, které se zabývají například změnou klimatu, znečištěním životního prostředí a sociální nespravedlností. Společnosti, jež budou tyto problémy řešit, získají konkurenční výhodu, posílí svou značku a nebudou muset dohánět požadavky regulátorů, které stejně brzy přijdou.

Trend 8: Pokračování digitální transformace

Aby pojišťovny vytvořily nové podmínky pro svůj další růst, bude i letos výrazným způsobem akcelerovat proces digitalizace klíčových provozních a obchodních procesů a jejich přechod do online režimu. Bude pokračovat modernizace IT sektoru pojišťoven a zavádění nových technologií, jako jsou umělá inteligence nebo pokročilá analytika. 

Trend 9: Fixní pojistné je na ústupu

Poptávka po pojistných službách průběžně roste. Stále více spotřebitelů oceňuje flexibilitu a úsporu nákladů, které jim nové nabídky nabízejí. Očekávejte, že velcí pojistitelé budou stále více kombinovat tradiční fixní pojistné s poplatky založenými na míře využívání pojištěných předmětů – např. automobilu, nemovitosti. Ostatní pak budou rychle následovat.

Trend 10: Poroste popularita kryptoměn

Vzhledem k tomu, že nízké úrokové sazby nadále tlumí návratnost investic pojišťoven, budou se tyto finanční instituce více zabývat možností přidání nových kategorií do svých portfolií. A do kryptoměn, zejména bitcoinů, investuje rostoucí počet společností poskytujících finanční služby. Například společnost MassMutual nedávno investovala 100 milionů amerických dolarů do bitcoinu. Očekávejte, že mnoho dalších firem bude přidávat kryptoměny do svých investičních portfolií.

Veronika Říčková
Devatenáct let zkušeností v médiích (jako novinářka i jako PR managerka)...

Nejnovější

Michal Franek (UltimateSuite): Po task miningu je ve světě velký hlad, jen v USA vzrostl zájem o 97 %

Optimalizaci procesů ve firmě, zvyšování efektivity a produktivity zaměstnanců a pomoc s rozhodováním při zavádění RPA. To všechno umí task mining. Skoro nikdo ho...

Produktový manažer v Pipedrive: Nejlepší výsledky máme díky svobodě a firemní kultuře

Produktový manažer má ve vývojářské firmě obzvlášť důležitou úlohu. Často řeší konkrétní problémy, které se týkají nejdůležitější složky celého byznysu: potřeb a spokojenosti zákazníků....

Inovátoři, hlaste se! Zbývá týden do uzávěrky Hack 2 Normal hackathonu

Vylepšení zdravotní péče a byznysového prostředí po skončení pandemie. To je téma víkendového hackathonu Hack 2 Normal, který odstartuje už příští pátek 14. května. ...

Martin Felcman a Martin Matuš (Productboard): Pracujeme jako Sherlock Holmes

Jak souvisí práce produktového manažera s detektivní činností? V čem je jeho největší hodnota a kdy by se měl do vývoje nového produktu zapojit?...

Produktový manažer: Jak bych to vysvětlil své mámě?

Role, která tu byla už dávno a která dnes zažívá obrodu. Digitalizace světa vytváří potřebu vzniku nových rolí, které ale mají základy ve světě...