fbpx
- Reklama -
týden inovací banner
Domů 🎧🎤Podcasty 🎧🎤Martin Čermák (Vocalls): Naši voiceboti už navolali 1,5 milionu minut

🎧🎤Martin Čermák (Vocalls): Naši voiceboti už navolali 1,5 milionu minut

S Martinem Čermákem, technickým ředitelem startupu Vocalls, který vyvíjí hlasového asistenta s umělou inteligencí, o tom, jak daleko jsme od konverzační umělé inteligence a proč ji zatím moc nepotřebujeme. Kdy má smysl ponechat lidského operátora?  A kdy nasadit robota? A kdy se vůbec vyplatí? Dozvíte se v podcastu.

Hlasový asistent s umělou inteligencí, jak ve Vocalls voice botovi říkají, pracuje 24 hodin 7 dní v týdnu a nechce příplatky za práci o víkendu a v noci. Prvního skutečného voice bota vytvořili ve Vocalls v roce 2017. 

“Naše ambice byly vždy dál než technologická realita,” říká Martin Čermák, technický ředitel Vocalls. A dodává, že nejlepší využití najde voice bot tam, kde operátoři řeší rutinní věci. Například na call centru při identifikaci klienta.

Najít číslo smlouvy může trvat i 5 minut

Než operátor zjistí, co pro zákazníka může udělat, potřebuje znát jméno a například klientské číslo nebo číslo smlouvy. Tyto rozhovory probíhají vždy stejně a trvají od půl minuty do 5 minut. Čekat na lince, než zákazník číslo najde, může klidně voice bot. A živý operátor dostane až identifikovaného volajícího.

Kategorizace požadavků je ukázkový use case

Představte si, že minutu posloucháte tlačítkové menu a snažíte se pochopit, co máte zmáčknout. A třeba se spletete. A tak posloucháte znovu. A doufáte, že tentokrát to bude správně. Voice bot je ideální náhradou.

- Reklama -

Pro ČSOB Vocalls realizoval zpětnou vazbu, kterou klienti poskytují bance. Zatímco přes IVR menu (stisk čísla na displeji telefonu) reagovalo 35 % lidí, s použitím voice bota celých 44 %. “Voice bot se navíc může zeptat na další podrobnosti. Firma tak získává další benefity,” zdůrazňuje rozdíl proti IVR menu Čermák.

Kterým firmám se vyplatí? Jak náročná je integrace? Dozvíte se v podcastu. 

Ivana Karhanováhttps://digibiz.cz
šéfredaktorka, nadšenec do technologií, běžec, plavec 🙂 kolo přidám taky ...

Nejnovější

Petr Povolný (Konica Minolta): přechod k paperless často pro firmy znamená bolestný proces sebepoznání

Paperless firmy zatím neexistují. I když ty menší zvládnou minimalizovat vznik papírových dokumentů a navenek komunikují digitálně, nejsou na světě samy.

Budoucnost kamenných prodejen: Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým...

Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma...

Průzkum: České firmy zaspaly a dohánějí až 14letý dluh vůči digitalizaci

Pro firmy v Česku jsou nové IT technologie prioritou. I přesto jejich implementace postupuje velmi pomalu. Důkladnou prověrkou pro podnikové IT byla jarní...

Obchody v okolních státech hlídají dodržování nošení roušek daleko důsledněji, říká Ondřej Vaněk z Blindspotu

Chytrá platforma Macula umí rozpoznat, zda má člověk správně nasazenou roušku a zda dodržuje bezpečnostní odstup od ostatních. Česká firma Blindspot Solutions...